  • 21. Data: 2011-09-16 07:30:05
    Temat: Re: Obliczenia cieplne
    Od: "Jackare" <1...@1...tralala.com>

    Użytkownik "QbaB" <q...@g...com> napisał w wiadomości
    news:8db55cf3-df0a-40d9-b621-c981aa1daca9@fe21g2000v
    bb.googlegroups.com...

    Te 3000 zl zainwestuj w (do wyboru):lepsze okna (nie koniecznie 3
    szybowe), drzwi, pełne deskowanie dachu, rekuperacje, ogrzewanie
    podlogowe, samodzielne ocieplenie dachu, dopilnowanie fachowców przy
    ocieplaniu w newralgicznych miejscach, rezygnacje z balkonów okien
    dachowych itp przewodnikow ciepła.

    To wszystko jaieś chore jest. Zrezygnuj ze wszystkiego. W ogóle wywal okna i
    daj kamery i TV na ścianach a zamiast drzwi daj jakąś niską poziomą
    szczelinę do wślizgiwania się oczywiście odizolowaną nadciśnieniową śluzą
    powietrzną.
    Cofnąłbym się chętnie do czasów gdy budowano ładnie i ze smakiem,
    przestronnie z detalami zdobniczymi (obróbki kamieniarskie okien, pilastry,
    płaskorzeźby). Mam wrażenie że dla wszystkich budujących koszty ogrzewania
    to jakiś przeogromny stres i gwóźdź do trumny, przyczynek do przedwczesnego
    zejścia.... Marzą mi się czasy gdy budowano przede wszystkim wygodnie i
    ładnie .....

    A propos - przy jakimś tam robieniu wod-kanu u klienta w mieszkaniu (stara
    kamienica) ktoś z wyższego piętra przez ponad 3 godziny wlewał gorącą wodę
    do kanalizacji -zapewne tyle się kąpał bo to leciało ciągle non-stop. Tyle
    czasu było przy mnie - wyszedłem z tamtąd a tam się dalej lało. Stara
    żeliwna rura pionu porządnie się nagrzała. Poszła w kanalizację naprawdę
    porządna porcja energii która by w tym czasie mogła coś nieźle ogrzać- myślę
    że nawet kosztem zasilania jakiejś pompy która by to przepompowała przez
    jakiś wymiennik. Mając takich sąsiadów chętnie bym od nich pociągnął odpływ
    z wanny do siebie i zorganizował nasiloną agitację sanitarną a ogrzewanie
    miałbym za darmo.

  • 22. Data: 2011-09-16 12:25:56
    Od: "Maniek4" <r...@l...pl>

    Użytkownik "Jackare" <1...@1...tralala.com> napisał w wiadomości

> [...]
    > ogrzewania to jakiś przeogromny stres i gwóźdź do trumny, przyczynek do
    > przedwczesnego zejścia.... Marzą mi się czasy gdy budowano przede

    To prawda. Ludzie tutaj podniecaja sie upasywnieniami, posiadaniem okien
    wylacznie od poludnia i domami w ksztalcie klockow, bo cieplej. Domy pasywne
    to jakis chory koszmar architektoniczny i nikt nie zauwaza, ze te wszystkie
    architektoniczne o zgrozo zalety byly juz budowane czterdziesci i wiecej lat
    temu.

    Pozdro.. TK

  • 23. Data: 2011-09-16 12:40:19
    Od: Budyń <b...@g...pl>

    > To prawda. Ludzie tutaj podniecaja sie upasywnieniami, posiadaniem okien
    > wylacznie od poludnia i domami w ksztalcie klockow, bo cieplej. Domy pasywne
    > to jakis chory koszmar architektoniczny

    da sie oczywiscie wybudowac koszmarka, ale tez da sie wybudować normalny, ładny i
    ciepły dom- no moze bez balkonu :-)

    b.

  • 24. Data: 2011-09-16 12:42:32
    Od: Piotr Adamski <k...@T...pl>

    W dniu 11-09-16 14:25, Maniek4 pisze:
> [...]
    > architektoniczne o zgrozo zalety byly juz budowane czterdziesci i wiecej lat

    Życie jak zwykle bardzo ładnie weryfikuje błędy i takie podejście do
    tematu. Podam przykład, co z tego jak będziesz długo oszczędzał i kupisz
    sobie wymarzonego Mercedesa, ale co jak zacznie się psuć, kosztuje to
    często kilkukrotnie więcej niż naprawa prostego przeciętnego auta. Tak
    samo jest z domem, nie jest sztuką wybudować pięknego kolosa, sztuką
    jest ten dom utrzymać, a koszt ogrzewania (w naszym klimacie, bo nie
    piszemy tu o kalifornii) to większość kosztów utrzymania domu...
    Sytuacja z pracą, finansami może się zmienić za jakiś czas i co wtedy? W
    obecnych czasach nic nie jest pewnikiem.

  • 25. Data: 2011-09-16 12:47:29
    Od: "Kris" <k...@w...pl>

    >Użytkownik "Budyń" napisał w wiadomości grup

    >da sie oczywiscie wybudowac koszmarka, ale tez da sie wybudować normalny,
    >ładny i ciepły dom- no moze bez balkonu :-)

    Powiedźcie co wy z tym balkonem.
    Przecież to można fajnie ocieplić- od spodu i od czoła styro np 15cm, od
    góry np 10cm (tyle co na podłodze na piętrze) i balkon ocieplony.
    Wiem że niektórzy są zdania ze balkon w domu to bez sensu bo taras itp. Ale
    każdy jak tam chce. Ja np mam balkon w sypialni i używam często- rano kawka,
    czasami wieczorkiem lubie z drinkiem/piwkiem usiąść, żona pościel bardzo
    często na balkonie wietrzy itp.
    Drugi dom ma być parterówka ale jakby z jakiś powodów był piętrowy to na
    pewno z balkonem w sypialni. Tylko koniecznie od strony ogrodu a nie od
    stronu ulicy.

    -- Pozdrawiam

    Kris

  • 26. Data: 2011-09-16 12:59:15
    Od: "Kris" <k...@w...pl>

    >Użytkownik "Piotr Adamski" napisał w wiadomości grup

    >koszt ogrzewania (w naszym klimacie, bo nie piszemy tu o kalifornii) to
    >większość kosztów utrzymania domu...

    Troche przesadziłeś
    A zresztą nikt nie pisze o kolosach tylko o zwykłych domach. A odnośnie
    kosztu to koszt wybudowanie domu nazwijmy go wysokoenergoszczędnego jest
    dużo wyższy od kosztu wybudowania domu z powiedzmy standardowym ociepleniem.
    A koszt domu pasywnego tu juz kolejna wyższa półka.
    Przecież nie raz było tu o kosztach ogrzewania- dla "nowowybudowanych"
    standardowych" domów to 3000-4000 zł. A teraz dolicz dodatkowe koszty dla
    domu energooszczednego(grubszy styro, wełna, reku, ciepłe okna itp). Jak
    wstawisz fixy zamiast okien i zzbronisz domownikom czesto wchodzić i
    wychodzić drzwiami(ucieczka ciepła) to zaoszczędzisz może 2000zł rocznie.
    Ale na na starcie wydasz dobre kilkadziesiąt tysięcy zł.

    >Sytuacja z pracą, finansami może się zmienić za jakiś czas i co wtedy? W
    >obecnych czasach nic nie jest pewnikiem.

    Więc wtedy idealnie byłoby mieć na lokacie czy w jakiś sposób inaczej
    zainwestowane to kilkadziesiąt tysięcy które zaoszczędziliśmy budując
    racjonalnie a nie superenergooszczednie.
    Dodatkowo sporo osób buduje z kredytu a każde kilkadziesiąt tysięcy kredytu
    więcej na termobajery to kilkaset zł miesięcznie wyższa rata.

  • 27. Data: 2011-09-16 13:18:12
    Od: Budyń <b...@g...pl>

    > Powiedźcie co wy z tym balkonem.
    > Przecież to można fajnie ocieplić- od spodu i od czoła styro np 15cm, od
    > góry np 10cm (tyle co na podłodze na piętrze) i balkon ocieplony.

    no tak, ale jak ocieplamy 20cm styro (ma byc energooszczednie) to trzeba by dac po 20
    z góry i dołu balkonu. Wtedy jego grubosc wyjdzie powyżej pół metra. A miało być
    ładnie :-)

    b.

  • 28. Data: 2011-09-16 13:32:22
    Od: Budyń <b...@g...pl>

    > Przecież nie raz było tu o kosztach ogrzewania- dla "nowowybudowanych"
    > standardowych" domów to 3000-4000 zł.

    a w opisach muratora czesto sie czyta "koszt ogrzewania to 5000zł, co własciciel
    uważa za niezły wynik"

    > Ale na na starcie wydasz dobre kilkadziesiąt tysięcy zł.

    na grubszy styropian dałem 700zł wiecej, na okna 3-szybowe ok 3500. to na razie
    niezbyt duze koszty ale spodziewam sie wydac do 20-25kzł na energooszczędnosc. Jesli
    zaoszczedze z 2,5kzł na rocznym ogrzewaniu to mi taka ekonomia pasuje.

    b.

  • 29. Data: 2011-09-16 13:41:25
    Od: "Kris" <k...@w...pl>

> [...]

    >dac po 20 z góry i dołu balkonu. Wtedy jego grubosc wyjdzie powyżej pół

    A jak zamiast 20 cm damy 15 z dołu i 10cm z góry to ile ciepła nam taki
    balkon wyciągnie? Liczył to ktoś? Przekroczy to rocznie koszt dwóch piw?
    Myślę ze wiecej ciepla ucieknie drzwiami jak dzieciak na taras zeche wyjść
    zima bałwana ulepić.
    Nie ma co popadać w paranoje.

  • 30. Data: 2011-09-16 14:08:22
    Od: "Kris" <k...@w...pl>

> [...]

    > standardowych" domów to 3000-4000 zł.

    >a w opisach muratora czesto sie czyta "koszt ogrzewania to 5000zł, co

    Skoro tak piszą to pewnie tak jest. Tu na grupie kilku pisało że się w 3 tys
    mieści.
    Ktoś nawet pisał o 2tys ale później dopisał że rekraacyjnie w kominku 12m3
    drewna spalił- oczywiście tylko dlatego bo lubi palic w kominku;)))
    Ja np wydaję na ogrzewanie rocznie poniżej 1500zł(15 m3 drewna)
    W tym roku koszt będzie jeszcze mniejszy bo ponad 20 m sześciennych drewna
    dostałem za darmo- dokładnie kosztach transportu-zapłaciłem 2x po 150zł.
    więc następny sezon(bo to drewno będzie na następny sezon) będzie mnie
    kosztował 300zł + paliwo do piły.
    A styro mam tylko 12cm i wełny w skosach 15+10cm.
    Gaz mam w granicy działki ale na razie nie zamierzam podłączać. Moze kiedyś.

> [...]

    >razie niezbyt duze koszty ale spodziewam sie wydac do 20-25kzł na
    >energooszczędnosc. Jesli zaoszczedze z 2,5kzł na >rocznym ogrzewaniu to mi

    Tak na 20-30 tys to mniej więcej szacowałem. Ale może robiłeś jakieś
    wyliczenia ile wydałbyś na ogrzewanie przy cieńszym styro, gorszych oknach
    itp. Czy te 2,5kzł wziełeś z czapy może.
    Kilka osób ma swoje domy powprowadzane do OZC- więc wszelkie symulacje tam
    to banał. Kilka razy prosiłem o np symulację ile będzie kosztowało
    ogrzewanie z went m,ech+ reku ile bez tego. PKiedys prosuiłem o symulację
    dla kosztów ogrzewania domu z 30 cm styro i 15 cm styro. Chiciałem poznać
    różnice. Wyników nikt nie podał- podejrzewam że w przypadku styro 30 do 15
    cm różnice będa mniejsze od kosztu flaszki taniej wódki itd.

    Kolejna sprawa PC- nikt jakoś za bardzo nie chwali się kosztem ogrzewania
    PC.
    Ktoś inny(chyba Janusz) pisa jaka to super jest went mechj ale za chwile
    napisał że włącza ją sporadycznie.
    Następny pisał że dom 200mkw na ogrzewanie gazem wydał 2tys. W nastepnym
    poście jednak dopisał że grzeje tylko parter.
    Maniek np podał swoje zużycie gazu i wyszło bodajże poniżej 3tys zł. Ale
    onroztzutny jest bo kurcze styro zapomniał na ściany przykleić;))
    Tak samo z "energooszczędnymi"- padają kwoty 750zł- 1000zł za sezon a jak
    się o szczegóły pytasz i koszty dodatkowe to nagle milczenie.
    W sumie ja to rozumiem bo jak ktoś wyda dodatkowo z 50tys na bajery to
    później cięzko uzasadnić taka rozrzutność