    From: "Kris" <k...@w...pl>
    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    Subject: Re: Obliczenia cieplne
    Date: Fri, 16 Sep 2011 16:08:22 +0200

    >Użytkownik "Budyń" napisał w wiadomości grup

    >Użytkownik "Kris" <k...@w...pl> napisał w wiadomości
    > Przecież nie raz było tu o kosztach ogrzewania- dla "nowowybudowanych"
    > standardowych" domów to 3000-4000 zł.

    >a w opisach muratora czesto sie czyta "koszt ogrzewania to 5000zł, co
    >własciciel uważa za niezły wynik"

    Skoro tak piszą to pewnie tak jest. Tu na grupie kilku pisało że się w 3 tys
    mieści.
    Ktoś nawet pisał o 2tys ale później dopisał że rekraacyjnie w kominku 12m3
    drewna spalił- oczywiście tylko dlatego bo lubi palic w kominku;)))
    Ja np wydaję na ogrzewanie rocznie poniżej 1500zł(15 m3 drewna)
    W tym roku koszt będzie jeszcze mniejszy bo ponad 20 m sześciennych drewna
    dostałem za darmo- dokładnie kosztach transportu-zapłaciłem 2x po 150zł.
    więc następny sezon(bo to drewno będzie na następny sezon) będzie mnie
    kosztował 300zł + paliwo do piły.
    A styro mam tylko 12cm i wełny w skosach 15+10cm.
    Gaz mam w granicy działki ale na razie nie zamierzam podłączać. Moze kiedyś.

    > Ale na na starcie wydasz dobre kilkadziesiąt tysięcy zł.

    >na grubszy styropian dałem 700zł wiecej, na okna 3-szybowe ok 3500. to na
    >razie niezbyt duze koszty ale spodziewam sie wydac do 20-25kzł na
    >energooszczędnosc. Jesli zaoszczedze z 2,5kzł na >rocznym ogrzewaniu to mi
    >taka ekonomia pasuje.

    Tak na 20-30 tys to mniej więcej szacowałem. Ale może robiłeś jakieś
    wyliczenia ile wydałbyś na ogrzewanie przy cieńszym styro, gorszych oknach
    itp. Czy te 2,5kzł wziełeś z czapy może.
    Kilka osób ma swoje domy powprowadzane do OZC- więc wszelkie symulacje tam
    to banał. Kilka razy prosiłem o np symulację ile będzie kosztowało
    ogrzewanie z went m,ech+ reku ile bez tego. PKiedys prosuiłem o symulację
    dla kosztów ogrzewania domu z 30 cm styro i 15 cm styro. Chiciałem poznać
    różnice. Wyników nikt nie podał- podejrzewam że w przypadku styro 30 do 15
    cm różnice będa mniejsze od kosztu flaszki taniej wódki itd.

    Kolejna sprawa PC- nikt jakoś za bardzo nie chwali się kosztem ogrzewania
    PC.
    Ktoś inny(chyba Janusz) pisa jaka to super jest went mechj ale za chwile
    napisał że włącza ją sporadycznie.
    Następny pisał że dom 200mkw na ogrzewanie gazem wydał 2tys. W nastepnym
    poście jednak dopisał że grzeje tylko parter.
    Maniek np podał swoje zużycie gazu i wyszło bodajże poniżej 3tys zł. Ale
    onroztzutny jest bo kurcze styro zapomniał na ściany przykleić;))
    Tak samo z "energooszczędnymi"- padają kwoty 750zł- 1000zł za sezon a jak
    się o szczegóły pytasz i koszty dodatkowe to nagle milczenie.
    W sumie ja to rozumiem bo jak ktoś wyda dodatkowo z 50tys na bajery to
    później cięzko uzasadnić taka rozrzutność