  • 131. Data: 2012-02-20 07:13:07
    Temat: Re: Obowiazek od?nie?ania posesji.
    Od: wolim <n...@t...pl>

    W dniu 2012-02-19 11:16, s_13 pisze:

> [...]
    > agresywnego... usłyszałem odpowiedź, że się nie da, bo to koszt 2 tys
    > (urzędnik uznał, że to wyrzucanie pieniędzy)... to ja się retorycznie
    > pytam, czy gmina właśnie nie od tego ma kasę, żeby wydawać na potrzeby
    > jej mieszkańców? efekt był taki, że kazali czekać, aż kogoś pogryzie, to
    > wtedy wzywają służby ze starostwa, więc z innego budżetu... albo
    > donieść, który sąsiad dokarmia, wtedy według ustawy obciąży się go
    > kosztami, jak właściciela... paranoja... ale znajmy właściwą proporcję,
    > zarówno przy odśnieżaniu, psach, czy innych obowiązkach urzędniczych...

    A ja Ci powiem, że wolałbym te 2 tysiące wydać np. na jakiś element
    zabawowy na wioskowy plac zabaw, niż na odłowienie bezpańskiego psa.
    Urzędnik powiedział bardzo rozsądnie, bo po ludzku. Zwyczajnie
    stwierdził, że szkoda kasy na odławianie psów. Czy Ty byłbyś skłonny
    wydać 2 tysiące na odłowienie psa, który biegałby po Twoim podwórku?
    Zresztą te 2 tysiące to jest tylko sprawa za odłowienie (w tym
    odrobaczenie, szczepienie i przechowanie przez pewien okres). Drugie
    tyle gmina musi zapłacić potem schronisku, jak się właściciel w
    międzyczasie nie znajdzie...

    Jest inne rozwiązanie - pogadaj z jakimś myśliwym, niech psa odszczeli.
    Problem będzie z głowy i za niewielkie pieniądze.

    A następnym razem, jak zobaczysz agresywnego psa, to nie idź z tym do
    gminy, tylko dzwoń od razu na policję. Gwarantuję Ci, że w ciągu kilku
    godzin ktoś się psem zajmie. Ty poszedłeś do urzędu, pogadałeś sobie z
    urzędnikiem, który pewnie po koleżeńsku Ci powiedział jak sprawa
    wygląda, a teraz go podkopujesz na forum publicznym, bo Ci powiedział
    jak to wszystko wygląda od kuchni. Nieładnie.

    Pozdrawiam,
    MW

  • 132. Data: 2012-02-20 07:23:27
    Od: Robert G <r...@g...pl>

    Użytkownik wolim napisał:

    > Gdzie Ty mieszkasz? W górach?

    A no w górach :-)
    U mnie śniegu nie ubyło, o 6 rano miałem -7,5, a wieczorem ciut
    dosypało, ale nie dużo - tam może z 5-8 cm. Przy lekkim mroziku to sama
    przyjemność tak się przelecieć z łopatą :-), między tym wielogodzinnym
    siedzeniem przy kompie.

    pozdr
    Robert G.

  • 133. Data: 2012-02-20 08:10:03
    Od: "Andrzej Ruczkowski" <a...@i...pl>

    Użytkownik "wolim" <n...@t...pl> napisał w wiadomości

    > Jakbyś miał zapłacić parę stówek rocznie dodatkowego podatku za utrzymanie
    > chodnika w czystości, to byłbyś pierwszym, który by piał, że sam możesz to
    > zrobić taniej i skuteczniej.

    Ja akurat bym nie piał, wolałbym zapłacić i mieć z głowy, oczywiście gdyby ten
    podatek był słuszny i uzasadniony. Ale mi zupełnie nie o to chodzi.

    > Zapominasz, że ta firma, która odśnieża musi otrzymać wynagrodzenie.

    Ależ skąd, absolutnie nie zapominam, nie rozumiem tylko dlaczego firma musi
    otrzymać wynagrodzenie, a ja, Ty, czy każdy inny prywatny właściciel, którego
    problem dotyczy, już nic nie musi otrzymywać.

    > A zamawiającym, a więc i płacącym jest w tym przypadku gmina. Gmina wydaje
    > pieniądze publiczne, czyli m.in. Twoje. Zatem gmina może odśnieżyć chodnik,
    > ale i tak sięgnie po pieniądze do Twojej kieszeni.

    Gmina już sięgnęła do mojej kieszeni i dostała pieniądze między innymi na
    utrzymanie porządku i czystości na całym swoim terenie. A to, że nie potrafi
    dobrze tymi pieniędzmi zarządzać to już jest problem gminy, z którym powinna ze
    własnym zakresie umieć się uporać, bez sięgania do kieszeni mieszkańcow.

    > To co wolisz? Odśnieżać sam, czy płacić wyższe podatki?

    Jak już pisałem, ja akurat wolałbym płacić, ale nie widzę absolutnie powodów
    uzasadniających podwyższanie podatków. Polacy płacą wystarczająco wysokie
    podatki, które powinny zaspokajać potrzeby. Niestety jak widać, potrzeby
    zarządzających naszym państwem są tak wysokie, że chyba nic ich nigdy nie
    zaspokoi, i każdy kolejny rząd według własnej oceny będzie doskonale rządził
    państwem (i jego finansami), ale niestety w związku z nieudolnym zarządzaniem
    poprzedniego rządu niewiele będzie mógł zrobić i do końca kadencji będzie
    zmuszony ograniczyć się do naprawiania błędów swoich poprzedników:-).

  • 134. Data: 2012-02-20 08:12:10
    Od: "s_13" <s...@i...pl>

    > Na mnie również...

    no właśnie, ale z chodników korzystają wszyscy...
    i problem nie leży w kwestii kto odśnieża, gmina czy właściciel
    nieruchomości, ale w tym, że za czystość chodnika, który jest równo dostępny
    dla wszystkich, odpowiada garstka społeczeństwa...
    mi to bardziej przypomina hitlerowskie łapanki...

    pozdrawiam
    s_13

  • 135. Data: 2012-02-20 08:26:54
    Temat: Re: Obowiązek odśnieżania posesji.
    Od: wolim <n...@t...pl>

    W dniu 2012-02-18 13:16, /// Kaszpir /// pisze:

> [...]
    > zamiast zająć się przepisami które mają pomóc normalnym ludziom ...
    >
    > Stąd idiotyczna przepisy ...
    >
    > jak te z odśnieżaniem nie swojego terenu i to za darmo ...
    > jak te że osoba która od nas wynajmuje mieszkanie nagle straci prace lub
    > ma małe dzieci i itd to nie można jej wywalić , właściciel mieszkania ma
    > sam utrzymywać lokatora mimo że nie należy to do jego obowiązków ...
    >
    > I jeszcze dużo innych ...
    >
    > Tyle że po co politycy mieli by się tym zająć ? Lepiej kombinować ,
    > kraść i uchwalać ustawy dla "swoich" aby też mogli w majestacie prawa

    Może to co napiszę będzie trochę mało popularne, ale zastanawiałem się
    nad tym partactwem i kombinatorstwem i doszedłem do jednego wniosku.

    Każdy narzeka na urzędników, lekarzy, polityków w naszym kraju (choć
    pewnie na całym świecie jest podobna sytuacja), że kradną, kombinują,
    nie znają się na tym co robią. Nikt natomiast nie pomyśli, że większość
    z nas zachowuje się dokładnie tak samo. Idziesz do mechanika - musisz mu
    patrzeć na ręce, bo cię wyrucha na częściach albo spartoli robotę.
    Bierzesz murarza - zrobi cię na materiałach, albo spierdoli ścianę czy
    docieplenie. Kupujesz kiełbasę - a w niej 40% mięsa, a reszta to jakieś
    gluty. Potem taki mechanik, murarz, czy rzeźnik mówi "jebane urzędasy",
    ale nie popatrzy na siebie, że sam odwala pańszczyznę i robi wszystkich
    na lewo i prawo. Można by powiedzieć "ale urzędnicy pracują za moje
    pieniądze", tylko czy taki murarz nie pracuje także za moje?
    Taka już jest natura człowieka - ocenia innych, a nie patrzy sam na
    siebie. Problem jest tylko taki, że jednemu się uda dostać na wyższe
    stanowisko i może więcej, a drugi kradnie na niższym poziomie (ale daj
    mu wyższe stanowisko, to rozwinie skrzydła).

    Oczywiście są to uogólnienia, ale w dużej mierze mają pokrycie z
    rzeczywistością. Tracą na tym wszystkim tylko jednostki, które nie
    potrafią kombinować i są z natury uczciwe. Choć takich ludzi ze świeczką
    szukać :)

    Pozdrawiam,
    MW

  • 136. Data: 2012-02-20 08:29:20
    Od: "s_13" <s...@i...pl>

> [...]
    > zabawowy na wioskowy plac zabaw, niż na odłowienie bezpańskiego psa.
    > Urzędnik powiedział bardzo rozsądnie, bo po ludzku. Zwyczajnie stwierdził,

    ale ja mam w dupie ludzkość urzędnika, ta mnie będzie obchodzić, jak pójdę z
    nim po pracy na piwo, on dostaje kasę, w uproszczeniu za to, "by wszystkim
    żyło się lepiej...", jego prywatna opinia na ten temat mnie nie interesuje,
    mi przychodzą do głowy różne pomysły, na przykład założenie fundacji
    adopcyjnej dla zwierząt, akcja sterylizacji zwierząt, a w trakcie potańcówy
    połączonej z chlaniem z okazji dni miasta, można też trochę pouświadamiać...
    ale to nie mnie płacą za taka inwencję...

> [...]
    > odrobaczenie, szczepienie i przechowanie przez pewien okres). Drugie tyle
    > gmina musi zapłacić potem schronisku, jak się właściciel w międzyczasie

    i od tego jest urzędnik, żeby szukać rozwiązania tego problemu, a nie od
    stwierdzeń, że się nie da... jak nie potrafi, to po ch... pchał się na to
    stanowisko...

    > Jest inne rozwiązanie - pogadaj z jakimś myśliwym, niech psa odszczeli.
    > Problem będzie z głowy i za niewielkie pieniądze.

    tak się nie da już...

> [...]
    > urzędnikiem, który pewnie po koleżeńsku Ci powiedział jak sprawa wygląda,
    > a teraz go podkopujesz na forum publicznym, bo Ci powiedział jak to

    już wyżej napisałem, że mam w d... jego samopoczucie... nie jestem jego
    kolegą, tylko niejako pracodawcą...
    a akurat w tej sprawie (jak i w innych) odbiłem się od muru urzędniczej
    niekompetencji) policja czy straż miejska nic nie zrobi, jeśli nie było
    pogryzienia... a najlepiej dotkliwego... a jeszcze lepiej dziecka...
    wtedy można pokazać w tefałenie, jak gmina bohatersko walczy z patologią w
    obronie społeczeństwa...
    a sprawa z pieskiem się rozwiązała, straż miejska zrobiła nalot na wieś i
    węszyła, kto dokarmia, bo jest uchwała gminy (swoją drogą nielegalna...),
    która traktuje dokarmiających jak właścicieli pod kątem odpowiedzialności...
    następnego dnia po trzech psach ślad zaginął, dowiedziałem się, ze sąsiad
    zapakował je do busa i wywiózł do sąsiedniej gminy... może tam urzędniczy
    beton nie jest tak twardy...
    heh... przypomniało mi się... moja gmina wdraża właśnie program "przyjazny
    urząd"... :-)))

    pozdrawiam
    s_13

  • 137. Data: 2012-02-20 08:36:27
    Od: "s_13" <s...@i...pl>

> [...]
    > rzeczywistością. Tracą na tym wszystkim tylko jednostki, które nie
    > potrafią kombinować i są z natury uczciwe. Choć takich ludzi ze świeczką

    ja mam jeszcze własne dopełnienie tej teorii... takie wspinanie się po
    szczebelkach, to swego rodzaju sito, filtr, na którym słabsi (uczciwsi)
    odpadają, tylko ci najbardziej gruboskórni, chamscy maja tyle siły
    przebicia, że są w stanie walczyć w nieczystej zazwyczaj walce... dlatego
    wśród polityków , nieważne czy na szczeblu gminnym, czy krajowym, najwięcej
    jest tego ludzkiego gówna...

    pozdrawiam
    s_13

  • 138. Data: 2012-02-20 09:11:20
    Od: masti <g...@t...hell>

    Dnia pięknego Sun, 19 Feb 2012 20:15:19 -0800 osobnik zwany Piotr
    wystukał:

    > Wybacz, ale to demagogia i łapanie za słowa. Zarówno mojemu
    > dyskutantowi, jak i mnie chodziło o jezdnię. Gmina odśnieża jezdnię, a
    > mieszkańcy - chodniki.

    otóż nieprawda. Koło mojej działki jest chodnik oddzielony od niej
    trawnikiem. Zgodnie z ustawą gmina ma obowiązek go odśnieżać ale tego nie
    robi. I nikt nie jest za to ukarany. Gdyby trawnika nie było ja miałbym
    ten obowiązek i SM latałaby z wywieszonym ozorem by ten obowiązek
    wyegzekwować. Jak widzisz gmina ma obowiązek odśnieżania i jest on
    zapisany w ustawie, ale urzędasy mogą się wykręcić tym, ze nie mają kasy
    na odśnieżanie ja nie.

    A i tak chodnik odśnieżam dla siebie i sąsiadów.

    --
    mst <at> gazeta <.> pl
    "-Mam lęk gruntu! -Chyba wysokości?

  • 139. Data: 2012-02-20 09:40:29
    Od: Piotr <p...@g...com>

    On 20 Lut, 06:36, Robert G <r...@g...pl> wrote:

    > Kolego Piotr...
    > Jeśli można, to zadam Ci jedno pytanie i ono wszystko wyjaśni.
    >
    > Jesteś właścicielem domu jednorodzinnego, czy mieszkasz w budownictwie
    > wielorodzinnym?
    >
    > pozdrawiam
    > Robert G.

    To nie ma nic do rzeczy, albo ma się rację, albo nie - ale jestem
    właścicielem domu jednorodzinnego.
    Piotr

  • 140. Data: 2012-02-20 09:55:05
    Od: Piotr <p...@g...com>

    On 20 Lut, 06:43, "Andrzej Ruczkowski" <a...@i...pl>
    wrote:

> [...]
    > odśnieżyć również chodnika i to wcale nie za darmo, bo pieniądze za odśnieżanie
    > jednak bierze, chodzi tylko o wysokość wynagrodzenia. Ja natomiast mogę i to
    > najzupełniej za darmo odśnieżyć chodnik. Czyli moja praca według Ciebie jest nic
    > nie warta? A więc skoro wszyscy jesteśmy równi wobec prawa, to znaczy, że
    > odśnieżanie chodnika jest nic nie warte, czyli nie ma żadnych przeszkód ku temu,
    > żeby firma odśnieżająca wykonywała tę pracę bez żadnego dodatkowego
    > wynagrodzenia. A może jednak takie odśnieżanie chodnika jest coś warte?
    Oczywiście, że jest warte i nie twierdziłem nic przeciwnego.

    Jeżeli
    > jest, to skoro ja za tę pracę nie dostaję ani grosza, to kto czerpie zysk z
    > wykonania tej pracy?
    Zysk czerpią Ci, na rzecz których tę pracę wykonujesz, czyli
    mieszkańcy gminy.

    Albo kto ma oszczędności z powodu tego, że nie zapłacił
    > nikomu za odśnieżenie chodnika?

    Gdybyś nie musiał odśnieżać, gmina kazałaby Ci płacić dodatkowy
    podatek. Nie ma tu żadnych oszczędności. Przecież gmina tak czy owak
    wszystko, co ma, ma od mieszkańców. Wszystko jej jedno w tym wypadku,
    czy to praca, czy kasa.

    Załóżmy, że godzina odśnieżania kosztuje 10 zł., rocznie niech będzie
    100 zł. Tyle jest warta Twoja praca. Gdyby odśnieżaniem zajmowała się
    gmina, koszt wyniósłby, powiedzmy, 150 zł (bo trzeba ten podatek
    zebrać, zorganizować przetarg, zapłacić odśnieżaczom ZUS td, -
    wiadomo, urzędy robią wszystko drożej). Czyli zamiast dawać gminie
    pracę wartą 100 zł, musiałbyś jej płacić 150 zł. Płaciłbyś więcej, a
    zrobione byłoby gorzej.

    Piotr