    From: wolim <n...@t...pl>
    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    Subject: Re: Obowiazek od?nie?ania posesji.
    Date: Mon, 20 Feb 2012 08:13:07 +0100

    W dniu 2012-02-19 11:16, s_13 pisze:

    > sprawa się odwraca, jeśli potraktujemy ją tak, jak na to zasługuje,
    > czyli uznamy fakt, że gmina jest właśnie do tego, żeby ułatwiać ludziom
    > życie i zarządzać ich wspólnymi sprawami, dla ich dobra... to, że
    > mieszkaniec czuje się jak intruz w urzędzie i przeszkadza w pracy, że
    > wymaga tego, co mu się należy, to nie jest normalny stan...
    > BTW (z życia sołtysa), "miastowi" podrzucają do naszej wsi niechciane
    > psy, zgłosiłem w gminie problem i poprosiłem o odłowienie jednego
    > agresywnego... usłyszałem odpowiedź, że się nie da, bo to koszt 2 tys
> [...]

    A ja Ci powiem, że wolałbym te 2 tysiące wydać np. na jakiś element
    zabawowy na wioskowy plac zabaw, niż na odłowienie bezpańskiego psa.
    Urzędnik powiedział bardzo rozsądnie, bo po ludzku. Zwyczajnie
    stwierdził, że szkoda kasy na odławianie psów. Czy Ty byłbyś skłonny
    wydać 2 tysiące na odłowienie psa, który biegałby po Twoim podwórku?
    Zresztą te 2 tysiące to jest tylko sprawa za odłowienie (w tym
    odrobaczenie, szczepienie i przechowanie przez pewien okres). Drugie
    tyle gmina musi zapłacić potem schronisku, jak się właściciel w
    międzyczasie nie znajdzie...

    Jest inne rozwiązanie - pogadaj z jakimś myśliwym, niech psa odszczeli.
    Problem będzie z głowy i za niewielkie pieniądze.

    A następnym razem, jak zobaczysz agresywnego psa, to nie idź z tym do
    gminy, tylko dzwoń od razu na policję. Gwarantuję Ci, że w ciągu kilku
    godzin ktoś się psem zajmie. Ty poszedłeś do urzędu, pogadałeś sobie z
    urzędnikiem, który pewnie po koleżeńsku Ci powiedział jak sprawa
    wygląda, a teraz go podkopujesz na forum publicznym, bo Ci powiedział
    jak to wszystko wygląda od kuchni. Nieładnie.

    Pozdrawiam,
    MW