    From: "Andrzej Ruczkowski" <a...@i...pl>
    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    Subject: Re: Obowiazek od?nie?ania posesji.
    Date: Mon, 20 Feb 2012 09:10:03 +0100
    <jhp2d4$2er$3@inews.gazeta.pl> <jhp4aq$nrl$1@inews.gazeta.pl>
    <jhqckv$pde$1@inews.gazeta.pl>
    <b...@e...googlegroups.com>
    <jhqfhj$3fv$1@inews.gazeta.pl>
    <6...@m...googlegroups.com>
    <jhqp5k$3c7$1@inews.gazeta.pl>
    <6...@d...googlegroups.com>
    <jhsi5g$a84$1@inews.gazeta.pl>
    <4...@o...googlegroups.com>
    <jhsmhh$hb2$1@inews.gazeta.pl> <jhsr39$2hg$1@usenet.news.interia.pl>

    Użytkownik "wolim" <n...@t...pl> napisał w wiadomości
    news:jhsr39$2hg$1@usenet.news.interia.pl...

    > Jakbyś miał zapłacić parę stówek rocznie dodatkowego podatku za utrzymanie
    > chodnika w czystości, to byłbyś pierwszym, który by piał, że sam możesz to
    > zrobić taniej i skuteczniej.

    Ja akurat bym nie piał, wolałbym zapłacić i mieć z głowy, oczywiście gdyby ten
    podatek był słuszny i uzasadniony. Ale mi zupełnie nie o to chodzi.

    > Zapominasz, że ta firma, która odśnieża musi otrzymać wynagrodzenie.

    Ależ skąd, absolutnie nie zapominam, nie rozumiem tylko dlaczego firma musi
    otrzymać wynagrodzenie, a ja, Ty, czy każdy inny prywatny właściciel, którego
    problem dotyczy, już nic nie musi otrzymywać.

    > A zamawiającym, a więc i płacącym jest w tym przypadku gmina. Gmina wydaje
    > pieniądze publiczne, czyli m.in. Twoje. Zatem gmina może odśnieżyć chodnik,
    > ale i tak sięgnie po pieniądze do Twojej kieszeni.

    Gmina już sięgnęła do mojej kieszeni i dostała pieniądze między innymi na
    utrzymanie porządku i czystości na całym swoim terenie. A to, że nie potrafi
    dobrze tymi pieniędzmi zarządzać to już jest problem gminy, z którym powinna ze
    własnym zakresie umieć się uporać, bez sięgania do kieszeni mieszkańcow.

    > To co wolisz? Odśnieżać sam, czy płacić wyższe podatki?

    Jak już pisałem, ja akurat wolałbym płacić, ale nie widzę absolutnie powodów
    uzasadniających podwyższanie podatków. Polacy płacą wystarczająco wysokie
    podatki, które powinny zaspokajać potrzeby. Niestety jak widać, potrzeby
    zarządzających naszym państwem są tak wysokie, że chyba nic ich nigdy nie
    zaspokoi, i każdy kolejny rząd według własnej oceny będzie doskonale rządził
    państwem (i jego finansami), ale niestety w związku z nieudolnym zarządzaniem
    poprzedniego rządu niewiele będzie mógł zrobić i do końca kadencji będzie
    zmuszony ograniczyć się do naprawiania błędów swoich poprzedników:-).