    From: "Maniek4" <b...@w...pl>
    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    Subject: Re: Ocieplenie od wewnatrz. Doktorat punktu rosy.
    Date: Fri, 27 Mar 2009 09:58:25 +0100

    Użytkownik <a...@g...com> napisał w wiadomości
    news:14a2b84d-a5f4-477b-af07-f7fe1a6efc5e@a12g2000yq
    m.googlegroups.com...
    On 27 Mar, 00:38, "Maniek4" <b...@w...pl> wrote:

    > itd., wiec grzyb na scianie, muchomory i ogolna kicha. Podobno. Podobno
    > jest
    > na to kupe przykladow.

    >http://www.rockwool.pl/sw61905.asp?usepf=true

    >Moze to Cie przekona - rockwool chyba sie zna na ociepleniach ? ;) Jak
    >przeczytasz -> jedyna opcja to wentylowanie tego ocieplenia (jak w
    >scianie 3W), tylko ze to zmniejsza skutecznosc ocieplenia.

    Nie chodzi o przekonanie, bo jak napisalem wszystko jest logiczne.
    Zastanawiam sie tylko czym rozni sie sciana 3W ze styropianem bez szczeliny
    wentylacyjnej, bo tak sie to robi, od sciany 2W z ociepleniem od wewnatrz.
    Roznica obu przypadkow jest wylacznie taka, ze przy sciane 3W dochodzi
    warstwa muru od wewnatrz calkowicie przepuszczalnego dla pary wodnej, w
    kazdym razie bardziej jak np. folia. Kondensacja za styropianem na
    zewnetrznej scianie tak samo moze zachodzic jak w porownywalnym przypadku
    sciany ocieplonej od wewnatrz. Nie zamierzam nikogo do niczego przekonywac,
    bo nie o to chodzi. Probuje zrozumiec mechanizm rozniacy te sciany na
    korzysc 3W, moze ktos swiatly mi to wytlumaczy. To co napisales dotyczy
    scian ocieplonych welna. Tam stosowanie szczeliny wentylacyjnej jest
    koniecznoscia. Ocieplajac styropianem szczeliny sie nie stosuje.

    Pozdro.. TK