  • 1. Data: 2009-03-26 21:33:19
    Temat: Podokienniki - montaż
    Od: "Mariusz" <m...@n...net>

    W projekcie mam, że parapety zewnętrzne będą z klinkierowych
    podokienników... problem jest taki, że mam ścianę 2W a nie 3W. Na pytanie
    jak to zamontoac nasz archi powiedział, że producenci klinkieru mają jakieś
    rozwiązania systemowe.... tylko jakoś nigdzie ich nie mogę znaleźć.
    ma to nawiazywac do klinkierowego cokołu (z połówek na 3W ścianie
    fundamentowej)
    Więc czy jest realna szansa zamontowania na ścianie 2W (30 poro + wełna 15
    cm) takich podokienników (tak, żeby możnabyło sie o nie oprzeć)?
    Okna oczywiście będą niemal licowane ze ścianą nośną (niemal bo prowadnice
    rolet nieco je odsuną do środka)

    --
    Mariusz

  • 2. Data: 2009-03-27 06:52:57
    Temat: Re: Podokienniki - montaż
    Od: Krzemo <p...@g...com>

    On 26 Mar, 22:33, "Mariusz" <m...@n...net> wrote:
> [...]
    > cm) takich podokienników (tak, żeby możnabyło sie o nie oprzeć)?
    > Okna oczywiście będą niemal licowane ze ścianą nośną (niemal bo prowadnice

    Nie wiem czy są "standardowe" ale ja bym zastosował wsporniki takie
    jak dla okien montowanych w warstwie ocieplenia ...

    to wygląda (z boku) mniej więcej tak:

    ____________
    \ |
    \ |
    \ |
    \|
    Czyli "wnętrze domu" jest po prawej, pozioma część nachodzi na wnękę
    okienną i jest przykołkowana od góry, a klin trójkątny zwiększa
    odporność na zginanie (opiera się o ścianę domu).

    Na tym dał bym coś w rodzaju "listwy startowej" i normalnie
    murował ...

    Albo jeszcze lepiej - otwór okna obniżyć o np. 20cm, dać te wsporniki
    i listwę podpierającą, i zamurować BK 350 razem z brakującą wysokością
    okna (czyli po tym okna wrócą do poprzednich wymiarów). Wtedy miałbyś
    półkę z BK na której mógłbyś poszaleć sobie z klinkierem ...

    Zamiast BK można dać styropian XPS (ale musi być koniecznie wtedy
    solidnie podparty)

    Dla 15 cm można by nawet zrezygnować ze wsporników, a dać tylko BK
    twardszej odmiany (ale to zepsuje trochę termoizolacyjność...

    Pozdrawiam,
    Krzemo.

  • 3. Data: 2009-03-27 09:43:28
    Od: k...@g...com

    Czyli albo montuję wsporniki (pod każdą kształtką jeden czy jak? - nie
    wiem jaką mają szerokość) - tylko co z ociepleniem. czy one nie
    wchodzą w konflikt z zenętrznym ociepleniem, czy da się je jakoś
    doprowadzić aż pod kształtkę (wspornik)?

    Przy drugim rozwiżaniu mam wymurować po prostu podstawę do kształtek?
    A na niej wymurować kształtki? Tylko zastanawiam się co z mostkami
    termicznymi, a po drugie, w takim razie ibiorąc pod uwagę, że
    kształtka wchodzi pod okno to najpierw trzeba byłoby zrobić parapet a
    potem wstawić na niego okno żeby idealnie to spasować. lub
    przynajmniej zamontować z 3 kształtki żeby ustalić wysokość montażu
    okna. Nie chciałmy mieć potem szpary 0,5 cm.

    Tylko ciągle zastanawia mnie kwestia izolacji. tego elementu, czy to
    nie będzie zbyt duży "wyłom"...

  • 4. Data: 2009-03-27 11:08:24
    Od: Krzemo <p...@g...com>

    On 27 Mar, 10:43, k...@g...com wrote:
    > Czyli albo montuję wsporniki (pod każdą kształtką jeden czy jak? - nie
    > wiem jaką mają szerokość)

    Nie. Budujesz "belkę wsporczą" opierającą się na 3 lub więcej kotwach
    stalowych ...
    Potem na to możesz dać np. styrodur albo beton komórkowy i dopiero
    normalnie murować kształtki (tak jak by to był pełny mur) albo kleić
    kształtki bezpośrednio do wspornika (profilu) oraz między sobą na
    zaprawę....

    Gdybym ja to robił to pewnie zrobiłbym z BK.

    >- tylko co z ociepleniem. czy one nie
    > wchodzą w konflikt z zenętrznym ociepleniem,

    A niby dlaczego?

    >czy da się je jakoś
    > doprowadzić aż pod kształtkę (wspornik)?

    obłożyć i zapiankować... pianka ma lepszy "współczynnik" niż wełna,
    XPS też, więc się wyrówna. BK ma lepszy niż porotherm a gorszy niż
    wełna więc też się wyrówna. Jedyny problem to te kotwy, ale one są
    wąskie i w dodatku nie dochodzą do końca a i sama stal wcale aż tak
    dobrym przewodnikiem ciepła nie jest. No i te kotwy będą
    opiankowane...

    ;-)

    > Przy drugim rozwiżaniu mam wymurować po prostu podstawę do kształtek?

    Przy jednym i drugim musisz wymurować podstawkę pod kształtki, różnią
    się tylko wykonaniem...
    ;-)

    > A na niej wymurować kształtki?
    Tak.
    ;-)

> [...]
    > kształtka wchodzi pod okno to najpierw trzeba byłoby zrobić parapet a
    > potem wstawić na niego okno żeby idealnie to spasować.

    Jak będziesz miał tą "podstawkę" pod kształtki, to problem będzie
    dokładnie taki sam jak byś miał pełną ścianę i okno pośrodku... nie
    będzie ani trudniej ani łatwiej, po prostu poszerzyłeś ścianę w
    miejscu gdzie ma był parapet "po którym będzie można chodzić"...
    Szczerze mówiąc nie widziałem jeszcze takiego montażu żeby najpierw
    robili parapety zewnętrzne, a potem okna. Skąd Ci to przyszło do
    głowy?

    > lub
    > przynajmniej zamontować z 3 kształtki żeby ustalić wysokość montażu
    > okna. Nie chciałmy mieć potem szpary 0,5 cm.

    Murując kształtki możesz spokojnie te 0,5 cm (i więcej) zniwelować.
    Nie rób problemu gdzie go nie ma.
    ;-)

    > Tylko ciągle zastanawia mnie kwestia izolacji. tego elementu, czy to
    > nie będzie zbyt duży "wyłom"...

    Nie, nie będzie.
    ;-)

    Pozdrawiam,
    Krzemo.

  • 5. Data: 2009-03-27 12:10:47
    Od: Sebastian Sawicki <i...@g...com>

    Mariusz wrote:
> [...]
    > cm) takich podokienników (tak, żeby możnabyło sie o nie oprzeć)?
    > Okna oczywiście będą niemal licowane ze ścianą nośną (niemal bo prowadnice

    Przy styropianie po prostu dajesz 2x siatke na kleju i na to kleisz na
    dobry klej (np CM 17) plytki
    S.

  • 6. Data: 2009-03-27 12:16:59
    Od: Tomasz Nowicki <t...@s...com>

    Ja mam to zrobione tak - do ściany przymocowany jest stalowy wspornik
    spawany z kątowników hutniczych zabezpieczonych antykorozyjnie. Osobno
    przygotowana była rolka z podokienników, przymocowana do wspornika jako
    całość. Wspornik ukryty jest w ociepleniu.
    Dokładnie jak to jest zrobione, nie pamiętam, ale zapytam mojego wykonawcy,
    to mi opisze. Wszystko to działa bezbłędnie już kilka lat - po parapecie
    można łazić bez obaw. Wygląda estetycznie.

    T.