  • 1. Data: 2011-01-30 11:45:14
    Temat: Ocieplenie poddasza
    Od: maniek <m...@o...pl>

    Witam.Chce ocieplić poddasze i mam pytanie.Czy mogę dać wełnę 10 cm
    między krokwie (krokwie mają 13cm) i drugą warstwę 20cm prostopadle do
    krokwi? Można tak,czy koniecznie trzeba dać między krokwie grubszą
    warstwę i prostopadle drugą cieńszą?

  • 2. Data: 2011-01-31 15:48:47
    Temat: Re: Ocieplenie poddasza
    Od: "quent" <x...@x...com>

    Anie brałeś pod uwagę natryśnięcia piany PUR? Są oferty za 80zł za 15cm
    grubości warstwę zamkniętokomórkowej. Odpada Ci foliowanie, przedłużanie
    mocowań (pomniejszanie poddasza) babranina z układaniem wełny, która w
    efekcie i tak nie będzie ułożona szczelnie ;-)

    Ja się mocno zastanawiam nad wydaniem na to kasy, choć mam nieużytkowe
    poddasze i potrzebuję w sumie zaizolować tylko strop w konstrukcji
    drewnianej nad parterem.

    Pozdr.

  • 4. Data: 2011-02-03 15:34:40
    Od: "jacek" <p...@p...pl>

    A ja ocieplałem inaczej.
    Miedzy krokwie 15cm welny, a na krokwie 10 cm styropianu w normalnych
    pokojach, a 5 cm styroduru w łazience.
    Do krokwii przykrecałem wieszaki do profili sufirowych tak ze byly na
    sztywno docisniete do styrpianu. To spowodowało że nie ma szansy nic się
    obsuwać.
    wszystkie szpary wypełnione są pianką poliuretanową. całość sztywno sie
    trzyma. Nie mam zadnej migracji powietrza przez szpary czy wełnę, co
    prowadzi do praktycznej nieskuteczności ocieplenia.

    Oczywiscie na profile szła folia paroizolacyjna a na nią gipskartonowe
    plyty.

  • 5. Data: 2011-02-03 20:56:08
    Od: "kiki" <k...@t...fel>

    "jacek" <p...@p...pl> wrote in message
> [...]
    > prowadzi do praktycznej nieskuteczności ocieplenia.
    >
    > Oczywiscie na profile szła folia paroizolacyjna a na nią gipskartonowe

    Jest to wyjście. Tylko chyba dach musi być deskowany żeby krokwie były
    sztywne na tyle żebuy nie porwały uszczelnienia pianką ?

  • 6. Data: 2011-02-04 13:32:02
    Od: "jacek" <p...@p...pl>

    "kiki" <k...@t...fel> wrote in message news:iif4p4$8kl$1@opal.futuro.pl...

    | Jest to wyjście. Tylko chyba dach musi być deskowany żeby krokwie były
    | sztywne na tyle żebuy nie porwały uszczelnienia pianką ?

    Dach mam z wiatroizolacją w formie membrany, wiec nie mam zadnego deskowania
    krokwie to 16 cm/6cm chyba i dach blachą kryty wiec nie jest przeciazony.
    Poza tym bez przesady styropian klejony pianką jest bardziej elastyczny od
    drewna wiec nie ma szansy zeby coś pękało.