  • 1. Data: 2011-01-30 10:23:16
    Temat: Wykoanie obrzeża kanału-garaż
    Od: "Stolat" <c...@o...pl>

    Robią się kafle w garażu i muszę jakoś obrzeże kanału wykończyć.
    W garażu na podłodze jastrych cementowy.
    NA kanale będą leżeć dechy lub coś podobnego mam kilka pomysłów, może coś
    doradzicie?
    - kątownik z nierdzewki
    - kątownik stalowy
    - paski blachy pocięte i zespawane
    - wyłożenie krawędzi płytkami gresowymi.

    W obrzeżu będzie wycinana wnęka, jaki wymiar proponujecie?
    Wysokość to tak celuje gdzieś miedzy 30-40mm, ale jak szeroko?

    Szukam optymalnego rozwiązania bo według mnie najlepiej kątownik z
    nierdzewki np. xx (głębokość x szerokość x grubość), ale to wyjdzie
    drogo....

    Pozdrawiam
    Michał

  • 2. Data: 2011-01-30 11:41:09
    Temat: Re: Wykoanie obrzeża kanału-garaż
    Od: Budyń <b...@g...pl>

    Użytkownik "Stolat" <c...@o...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > - kątownik stalowy
    > - paski blachy pocięte i zespawane
    > - wyłożenie krawędzi płytkami gresowymi.

    obrzeże kanału robi sie ze zwykłego kątownika w wymiarze ok. 40. Czyli
    robisz taką rame - i kilka wąsów do wbetonowania w podłogę.
    Ze mozna z nierdzewki to nie wpadłem, ludzie to maja pomysły :-) I kase.

    Blacha moze być za słaba, krawędzie z płytek również. Nie wymyślaj juz
    wymyślonego :-)

    b.

  • 3. Data: 2011-01-30 11:48:51
    Od: "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl>

    Budyń wrote:
> [...]
    > robisz taką rame - i kilka wąsów do wbetonowania w podłogę.
    > Ze mozna z nierdzewki to nie wpadłem, ludzie to maja pomysły :-) I

    Jak nie chce aby mu korodowało to robi z nierdzewki :)

    można by też zrobić z aluminium :)

  • 4. Data: 2011-01-30 12:38:33
    Od: Adam <a...@g...com>

    On 30 Sty, 11:23, "Stolat" <c...@o...pl> wrote:
    > Robią się kafle w garażu i muszę jakoś obrzeże kanału wykończyć.
    > W garażu na podłodze jastrych cementowy.

    To troche za pozno o tym myslisz kolego :)
    Jak Budyn napisal - zespawac rame z katownikow stalowych i umocowac w
    chudziaku (mysmy wywiercili dziury, wbili prety i rame do nich
    dospawali - poziomujac calosc). Potem do tej ramy z bokow zostaly
    dospawane "wasy" z pretow. Od srodka "dziure" okrylismy deskami i
    dopiero wtedy zostal ulozony jastrych (dobrze "wcisniety" pod rame). I
    tu wylewkarze ladnie sie poziomem dopasowali do wysokosci ramy -
    zrobili ok 1cm nizej, zostawiajac miejsce na kafle.

    Tobie pozostaje teraz tez zespawanie ramy, wyciecie (chyba katowka z
    tarcza do betonu?) w tym jastrychu cos takiego:

    |_ kanal _|

    I polozenie na tym zespawanej ramy - na jakims kleju czy zaprawie
    (zeby nie bylo wolnych przestrzeni pod). I wlasciwie tyle ;)
    pozdr.

    --
    Adam

  • 5. Data: 2011-01-30 13:35:55
    Od: "Marek P." <q...@a...pl>

> [...]
    > robisz taką rame - i kilka wąsów do wbetonowania w podłogę.
    > Ze mozna z nierdzewki to nie wpadłem, ludzie to maja pomysły :-) I

    Ja tak mam i woda z solą z samochodu w zimę sprawiła że kątownik jest
    skorodowany na wylot. Co prawda trwało to z 15 lat ale nie mam ochoty
    rozwalać posadzki żeby to powymieniać. Pozatym deski w zimę puchną bo sa
    mokre (samochód 2 razy dziennie jest wstawiany do garażu i w zime generuje
    to wielkie ilości wody). Teraz planuję kupić prefabrykowane nadproża i je
    wmurowac na brzegu. Ale jeśli nie chcesz już do tego garażu zaglądać to
    tylko nierdzewka, aluminium lub ceramika.

  • 6. Data: 2011-01-30 13:37:42
    Od: Adam <a...@g...com>

    On 30 Sty, 14:35, "Marek P." <q...@a...pl> wrote:

    > Ja tak mam i woda z solą z samochodu w zimę sprawiła że kątownik jest
    > skorodowany na wylot. Co prawda trwało to z 15 lat ale nie mam ochoty

    A miales go czyms zabezpieczony ?
    Co jakis czas trzeba bedzie go na pewno przemalowac.. Ale dla kogos,
    kto uzytkuje kanal sadze ze to najmniejszy problem :-)
    pozdr.

    --
    Adam Sz.

  • 7. Data: 2011-01-30 13:57:56
    Od: "Bartek" <bk*n@v.atonet.pl>

    "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl> wrote:

    > Jak nie chce aby mu korodowało to robi z nierdzewki :)
    >
    > można by też zrobić z aluminium :)

    Ja zrobiłem próg garażu z nierdzewki. Kątownik 40x40 chyba, z dospawanymi
    wąsami.
    Za taki kątownik 5m długości z wąsami zapłaciłem z 300zł chyba.

    --
    Bartek

  • 8. Data: 2011-01-30 15:16:14
    Od: "Marek P." <q...@a...pl>

    Adam wrote:

    > A miales go czyms zabezpieczony ?
    > Co jakis czas trzeba bedzie go na pewno przemalowac.. Ale dla kogos,
    > kto uzytkuje kanal sadze ze to najmniejszy problem :-)
    > pozdr.

    W ciągu pierwszych 10 lat malowane co roku. Jak się pojawiły pierwsze
    poważne wżery odpuściłem sobie. Woda z solą były silniejsze. Teraz w 2
    miejscach kontownik przeżarty jest na wylot (odstaje od posadzki). Co
    ciekawe deski nie zgniły (może dlatego że mają 40 mm grubości).
    Jak ktoś lubi może sobie konserwować wszystko dokokoła co rok ale chyba nie
    o to chodzi.
    Jak to robiłem ostrzegano mnie przed skutkami ale pomyślałem że 10 lat
    wytrzyma a później i tak wymienię. Teraz po 15 latach posadzkę z gresu muszę
    zniszczyc mimo, że nie wymaga remontu.
    Uważam ze u mnie były dosyć trudne warunki bo samochód 2 razy dziennie
    odtajał w garażu dostarczając duże ilości wody z solą.
    Przy okazji remontu zawelbuję połowę kanału i zrobię piwniczkę. Nigdy mi nie
    był potrzebny na całej dlugości samochodu.

  • 9. Data: 2011-01-30 15:20:45
    Od: Budyń <b...@g...pl>

    Użytkownik "Marek P." <q...@a...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > ciekawe deski nie zgniły (może dlatego że mają 40 mm grubości).
    > Jak ktoś lubi może sobie konserwować wszystko dokokoła co rok ale chyba

    no to masz pecha :-) U mnie po 15 latach stal jest jak nowa, niekonserwowana
    wcale. Garaż używany wyłącznie w zimie. Ale wydaje mi sie ze u mnie woda nie
    cieknie na te kątowniki tylko spływa wzdłóż. Moze to jest sposób; w posadzce
    zrobić zagłębienia jak pod koła ze spadkiem do wjazdu.

    b.

  • 10. Data: 2011-01-30 15:57:01
    Od: "Marek P." <q...@a...pl>

> [...]
    > sie ze u mnie woda nie cieknie na te kątowniki tylko spływa wzdłóż.
    > Moze to jest sposób; w posadzce zrobić zagłębienia jak pod koła ze

    Mój znalomy obok kontowników ma rynnę z ceownika z odprowadzeniem do
    kanalizacji. Ma to jakieś 2-3 lata więc o wpływu na trwałość nic nie można
    powiedzieć ale może to jest sposób.