  • 1. Data: 2011-01-30 11:45:22
    Temat: Ocieplenie poddasza
    Od: maniek <m...@o...pl>

    Witam.Chce ocieplić poddasze i mam pytanie.Czy mogę dać wełnę 10 cm
    między krokwie (krokwie mają 13cm) i drugą warstwę 20cm prostopadle do
    krokwi? Można tak,czy koniecznie trzeba dać między krokwie grubszą
    warstwę i prostopadle drugą cieńszą?

  • 2. Data: 2011-01-30 12:24:46
    Temat: Re: Ocieplenie poddasza
    Od: s_13 <s...@i...pl>

    On 30 Sty, 12:45, maniek <m...@o...pl> wrote:
> [...]
    > między krokwie (krokwie mają 13cm) i drugą warstwę 20cm prostopadle do
    > krokwi? Można tak,czy koniecznie trzeba dać między krokwie grubszą

    między krokwie dajesz tyle, ile wynika z ich grubości... nie wiem co
    masz nad krokwiami, jak deskowanie to dochodzi szczelina, czyli tak
    jak liczyłeś 3 cm mniej niż ich grubość, a druga warstwa choćby i 50,
    na ile wieszaki pozwolą...:-) ale tu rodzi się problem, brak
    sztywności konstrukcji profili na tych długich wieszakach, to wszystko
    może się osuwać w dół, na moje oko to 20cm od krokwi to granica... ale
    zawsze możesz na krokwie nabić łaty pogrubiając je i tym samym
    zwiększając grubość pierwszej warstwy...

    pozdrawiam
    s_13

  • 3. Data: 2011-01-30 12:33:39
    Od: maniek <m...@o...pl>

    > zawsze możesz na krokwie nabić łaty pogrubiając je i tym samym
    > zwiększając grubość pierwszej warstwy...

    wiem,wiem,tylko właśnie nie chce nabijać łat na krokwie

  • 4. Data: 2011-01-30 12:46:16
    Od: Budyń <b...@g...pl>

    h.googlegroups.com...
    >sztywności konstrukcji profili na tych długich wieszakach, to wszystko
    >może się osuwać w dół, na moje oko to 20cm od krokwi to granica... ale

    a gdyby wieszaki przybić nie prostopadle do krokwi tylko pionowo? To z
    założenia nie ma prawa sie ugiąć. Nie wnikałem jeszcze jak profile sie robi,
    to i nie wiem czy są odpowiednie kształtki. Ale cos sie wymyśli :-)

    b.

  • 5. Data: 2011-01-30 13:47:17
    Od: Adam <a...@g...com>

    On 30 Sty, 13:24, s_13 <s...@i...pl> wrote:

    > na ile wieszaki pozwolą...:-) ale tu rodzi się problem, brak
    > sztywności konstrukcji profili na tych długich wieszakach, to wszystko
    > może się osuwać w dół, na moje oko to 20cm od krokwi to granica... ale

    Wieszaki sie nie maja prawa "osuwac w dol" - jak je umocujesz
    przynajmniej dwoma wkretami (ja mocowalem trzema).

    A co do sztywnosci - to z zalozenia konstrukcja nie ma byc sztywna
    tylko latac we wszystkie strony jak szmata (no, troche
    przekoloryzowalem;) wtedy wyginajace sie krokwie jej nie zniszcza :)
    pozdr.

    --
    Adam Sz.

  • 6. Data: 2011-01-30 13:48:16
    Od: Adam <a...@g...com>

    On 30 Sty, 13:46, Budyń <b...@g...pl> wrote:

    > a gdyby wieszaki przybić nie prostopadle do krokwi tylko pionowo? To z
    > założenia nie ma prawa sie ugiąć. Nie wnikałem jeszcze jak profile sie robi,

    Nie ma takich wieszakow. Normalne grzyby spokojnie wystarcza - one sie
    nie ugna, a jak je dobrze przymocujesz do boku krokwii to jak to sie
    niby ma wygiac? Ludzie je przedluzaja (nitujac) i robia nawet 30cm
    druga warstwe i to dziala.
    pozdr.

    --
    Adam Sz.

  • 7. Data: 2011-01-30 14:55:46
    Od: s_13 <s...@i...pl>

    > Nie ma takich wieszakow. Normalne grzyby spokojnie wystarcza - one sie
    > nie ugna, a jak je dobrze przymocujesz do boku krokwii to jak to sie
    > niby ma wygiac?

    a no tak, ze ciężar tych samych płyt przy grzybkach 10 cm działa z dwa
    razy większa siłą na mocowanie do krokwi, niż przy grzybkach 20cm...
    nie wiem, czy są tak długie grzybki umożliwiające odsunięcie stelaża o
    30 cm, przynajmniej renomowani producenci systemów takich nie mają, i
    to nie bez przyczyny właśnie
    BTW grzybki powinny być elastyczne, ale w płaszczyźnie poziomej,
    likwidując napięcia w płaszczyźnie płyt w luźno zamocowanych do ścian
    szczytowych w profilach UD (pewnie pamiętają panowie, że tego się nie
    skręca...), poza tym drewno krokwi, może się skręcać wyginać i blaszka
    to rekompensuje...

    pozdrawiam
    s_13

  • 8. Data: 2011-01-30 18:52:06
    Od: Lucky <l...@v...pl>

    On 30/01/2011 14:55, s_13 wrote:

    > likwidując napięcia w płaszczyźnie płyt w luźno zamocowanych do ścian
    > szczytowych w profilach UD (pewnie pamiętają panowie, że tego się nie
    > skręca...)
    Znow sie podepne i zapytam bo tego tez nie rozumiem. Jesli sie nie
    skreca bo to ma pracowac to pewnie sie tez nie gipsuje/szpachluje. To
    co, szpare widac?

  • 9. Data: 2011-01-30 19:49:12
    Od: s_13 <s...@i...pl>

    > Znow sie podepne i zapytam bo tego tez nie rozumiem. Jesli sie nie
    > skreca bo to ma pracowac to pewnie sie tez nie gipsuje/szpachluje. To
    > co, szpare widac?

    nie, to się robi prawie na styk, a szczelinę wypełnia elastycznym
    akrylem, potem to normalnie malujesz, to nie pracuje o centymetry, to
    są mikroruchy i zmiany wymiarów spowodowane różną temperaturą,
    wilgotnością, a sztywne mocowanie powoduje naprężenia, które objawiają
    się w nieoczekiwanych miejscach w postaci pęknięć na g/k

    pozdrawiam
    s_13

  • 10. Data: 2011-01-30 19:50:39
    Od: Adam <a...@g...com>

    On 30 Sty, 19:52, Lucky <l...@v...pl> wrote:

    > Znow sie podepne i zapytam bo tego tez nie rozumiem. Jesli sie nie
    > skreca bo to ma pracowac to pewnie sie tez nie gipsuje/szpachluje. To
    > co, szpare widac?

    Albo zakanczasz specjalnym, elastycznym naroznikiem albo robisz
    polaczenie "slizgowe" - tj. naklejasz np. sliska tasme pakowa na
    sciane (do szczeliny), gipsujesz to wszystko BEZ laczenia na sztywno
    plyty ze sciana, a na koniec przykrywasz to wszystko akrylem. W ten
    sposob robisz tzw. kontrolowana szczeline (na pewno tam powstanie
    szczelina ale bedzie przykryta elastycznym akrylem).

    Niektorzy robia na stale - gipsujac plyte ze sciana za pomoca np.
    siatki.. To wielki blad bo wtedy peknie i to w niewiadomym miejscu :)
    pozdr.

    --
    Adam Sz.