  • 1. Data: 2012-12-21 00:12:33
    Temat: Ocieplenie stropu poddasza nieużytkowego
    Od: dm <m...@g...com>

    Witam.Jest budynek parterowy z poddaszem(póki co jeszcze go nie ma)
    nieużytkowym.Zamiast tradycyjnego stropu będą położone na belki
    drewniane 18x18cm płyty OSB 1,5cm.Odległość belek od siebie to 90cm.
    Znajomy chce położyć super-mate 18cm między belkami i 10cm również
    super-maty pod belki.Czy będzie to wystarczająca grubość izolacji?Jak Wy
    byście to rozwiązali?

  • 2. Data: 2012-12-21 09:04:24
    Temat: Re: Ocieplenie stropu poddasza nieużytkowego
    Od: r...@g...com

    W dniu piątek, 21 grudnia 2012 00:12:33 UTC+1 użytkownik maniek napisał:
> [...]
    >
    > Znajomy chce położyć super-mate 18cm między belkami i 10cm również
    >
    > super-maty pod belki.Czy będzie to wystarczająca grubość izolacji?Jak Wy

    Ja bym zrobił strop betonowy i od góry położył 25-30cm styropianu :P

  • 3. Data: 2012-12-21 09:12:30
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu piątek, 21 grudnia 2012 09:04:24 UTC+1 użytkownik r...@g...com napisał:
    > Ja bym zrobił strop betonowy i od góry położył 25-30cm styropianu :P

    Gościu ma teraz pół domu rozbierać i robic betonowy strop?

  • 4. Data: 2012-12-21 10:07:58
    Od: "Budyń" <b...@r...pl>

    Użytkownik "dm" <m...@g...com> napisał w wiadomości
    > Witam.Jest budynek parterowy z poddaszem(póki co jeszcze go nie ma)
    > nieużytkowym.Zamiast tradycyjnego stropu będą położone na belki drewniane
    > 18x18cm płyty OSB 1,5cm.Odległość belek od siebie to 90cm.

    te belki to jakies przeklamanie - sa zdecydowanie za grube

    > Znajomy chce położyć super-mate 18cm między belkami i 10cm również
    > super-maty pod belki.

    a czemu pod a nie nad? Byłoby wygodniej układac. 28cm ocieplenia (jesli
    bedzie budowal jak typowy polak czyli zapewni sobie wszelkie mostki
    termiczne bo poskąpi na dobrego kierbuda) wystarczy.

    Tak nawiasem mówiąc mam znajomka który sie buduje i odmówił pokazania fotek
    budynku (w trakcie realizacji, wszystko mozna poprawic na razie) aby sie nie
    dowiedziec czy ma cos spitolone. Ciekawy objaw :-)

    b.

  • 5. Data: 2012-12-21 12:41:40
    Od: "Adams" <n...@n...pl>

    Użytkownik "dm" <m...@g...com> napisał w wiadomości
    Czesc ;-)))

    > Witam.Jest budynek parterowy z poddaszem(póki co jeszcze go nie ma)
    > nieużytkowym.Zamiast tradycyjnego stropu będą położone na belki drewniane
    > 18x18cm płyty OSB 1,5cm.Odległość belek od siebie to 90cm.

    Zupelnie nie potrzebnie daje 18x18, wystarczy 18x9, czyli bedzie mial dwie
    belki zamiast jednej, oczywiscie zalezy to tez od dlugosci, zakladam ze
    bedzie to do 4metrow.
    Rozstaw niech zrobi tak zeby jak najmniej welne docinac czyli na szerokosc
    rolki welny.

    > Znajomy chce położyć super-mate 18cm między belkami i 10cm również
    > super-maty pod belki.Czy będzie to wystarczająca grubość izolacji?Jak Wy
    > byście to rozwiązali?

    Ja napisze tak, dalbym w taki strop najtansza wełnę z hipermarketu.

    pozdrawiam
    Adams

  • 6. Data: 2012-12-21 14:29:12
    Od: Joanna Zawisza <m...@g...com>

    witam te belki to 18 na 12 a nie na 18, dlatego od dolu ze tam jest 20 cm miejsca od
    belki do kartonu wiec po co podnosic podloge na strychu, belki sa rozstawione co 90
    bo salon ma szerokosci 7 na 5 ze wzgledu ze jest duza powierzchnia sufitu sa tak
    roztawione

  • 7. Data: 2012-12-21 15:59:06
    Od: "Adams" <a...@n...pl>

    Pisz na news.task.gda.pl

  • 8. Data: 2012-12-21 16:55:56
    Od: maniek <m...@o...pl>

    W dniu piątek, 21 grudnia 2012 15:59:06 UTC+1 użytkownik Adams napisał:
    > Pisz na news.task.gda.pl

    a konkretnie na jakiej grupie?

  • 9. Data: 2012-12-21 17:25:42
    Od: "Adams" <n...@n...pl>

    Użytkownik "maniek" <m...@o...pl> napisał:

    >a konkretnie na jakiej grupie?

    na
    pl.soc.savoir-vivre

    pozdrawiam
    Adams

  • 10. Data: 2012-12-21 17:40:16
    Od: maniek <m...@o...pl>

    W dniu piątek, 21 grudnia 2012 17:25:42 UTC+1 użytkownik Adams napisał:

    > na
    >
    > pl.soc.savoir-vivre
    >

    > pozdrawiam
    >
    > Adams
    Pytając miałem na myśli inną grupę o tematyce budowlanej,jeżeli jeszcze taka istnieje