  • 51. Data: 2013-02-09 22:37:57
    Temat: Re: Ocieplenie styropianem
    Od: "Ergie" <e...@s...pl>

    Użytkownik "M." napisał w wiadomości grup
    .pl...

    > Czy rzeczywiście uważasz, że przy nowym domu brak kołkowania spowoduje
    > pękanie tynu na styropianie?

    > Taka rzecz może się zdarzyć, gdy jest słabe podłoże (np. stary budynek, ze
    > starym tynkiem, który po przyklejeniu styropianu odspaja się od ściany).
    > Ale nie powiesz mi, że brak kołków w nowym budynku spowoduje pękanie
    > tynku.

    Nie sam brak kołkowania a brak kołkowania i drugiej warstwy siatki na kleju.

    > Przy ceramice podstawową wadą wbicia kilkuset/kilku tysięcy kołków jest
    > porobienie masy dziur w ścianie i większą szanse na przemarzanie. Jeśli
    > jeszcze będzie to klejone na placki, to zastosowanie kołków pogorszy
    > jeszcze sprawę.

    Nie trzeba odkrywać ameryki - są gotowe rozwiązania - kołki montuje się
    głębiej a na wierzch wkleja styropianową "zaślepkę" i wtedy nie ma żadnych
    mostków,

    Pozdrawiam
    Ergie

  • 52. Data: 2013-02-09 22:38:57
    Od: "Ergie" <e...@s...pl>

    Użytkownik "M." napisał w wiadomości grup
    .pl...

    > A z czego masz ścianę?

    > Jeśli z ceramiki to porobi ci mnóstwo niepotrzebnych dziur w ścianie,
    > przez które będzie wlatywać zimne powietrze.

    Nie będzie jeśli się zrobi zgodnie ze sztuką, czyli kołki głębiej a na
    wierzch styropianowe "zaślepki".

    Pozdrawiam
    Ergie

  • 53. Data: 2013-02-09 22:50:41
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu sobota, 9 lutego 2013 22:38:57 UTC+1 użytkownik Ergie napisał:
    > Nie będzie jeśli się zrobi zgodnie ze sztuką, czyli kołki głębiej a na
    >
    > wierzch styropianowe "zaślepki".
    Takie cudowanie to jest "zgodność ze sztuką"? Jaka sztuką- jakiś producent systemów
    ociepleń czy inne ITB tak zaleca?
    Dziwne na tym Śląsku masz podejście-stosować niepotrzebne rzeczy(kołki na budynku
    jednorodzinnym) a dla usprawiedliwienia tej rozrzutności komplikować
    wykonawstwo(zaślepki do kołków);)

  • 54. Data: 2013-02-09 22:52:56
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu sobota, 9 lutego 2013 22:38:57 UTC+1 użytkownik Ergie napisał:
    > Nie będzie jeśli się zrobi zgodnie ze sztuką, czyli kołki głębiej a na
    >
    > wierzch styropianowe "zaślepki".

    Wspomnę jeszcze że i tak kołki są zaślepione klejem siatką i tynkiem z reguły

  • 55. Data: 2013-02-10 00:12:15
    Od: "Irek N." <j...@t...tajny.jest>

    > To że raz na kilka dni/tygodni trochę wody pochlapie ścianę to
    > jeśli ta ściana jest prawidłowo zrobiona nie zrobi jej krzywdy.

    Zrobi, z czasem "zemszeje" ;)

    Karcher ślicznie rozwiązuje ten problem.

    Miłego.
    Irek.N.

  • 56. Data: 2013-02-10 03:18:54
    Od: "kiki" <s...@l...pl>

    "Kris" <k...@g...com> wrote in message
    ps.com...

    >Dziwne na tym Śląsku masz podejście-stosować niepotrzebne rzeczy(kołki na
    >budynku jednorodzinnym) a dla usprawiedliwienia tej rozrzutności
    >komplikować wykonawstwo(zaślepki do kołków);)

    Kołków nie ma po co dawać do domku jednorodzinnego. Wystarczy, że są
    przyklejone jak należy.

  • 57. Data: 2013-02-10 09:01:01
    Od: p...@t...pl

    W dniu sobota, 9 lutego 2013 22:37:57 UTC+1 użytkownik Ergie napisał:
> [...]
    >
    > głębiej a na wierzch wkleja styropianową "zaślepkę" i wtedy nie ma żadnych

    Są już kołki, które w swym końcowym odcinku mają kształt świdra. Po wywierceniu
    otworu kołek wkręca się po prostu w styropian. Jednak uważam że i tak żadna
    parterówka nie wymaga kołkowania. Szkoda czasu, pieniędzy i dziurawienia ścian.

  • 58. Data: 2013-02-10 14:17:16
    Od: "M." <...@n...pl>

    W dniu 2013-02-09 22:38, Ergie pisze:
    > Użytkownik "M." napisał w wiadomości grup
    .pl...

    > Nie będzie jeśli się zrobi zgodnie ze sztuką, czyli kołki głębiej a na
    > wierzch styropianowe "zaślepki".

    Ja mówię o dziurach w ścianie (w murze) a nie w styropianie. Pod
    styropian nie daje się plastykowych zaślepek.

    http://www.plastikon.eu/p.php/pl/Oferta/Kolki_do_sty
    ropianu/277

    M.

  • 59. Data: 2013-02-10 14:17:57
    Od: "M." <...@n...pl>

    W dniu 2013-02-09 22:52, Kris pisze:

    > Wspomnę jeszcze że i tak kołki są zaślepione klejem siatką i tynkiem z reguły

    Pod styropian dajesz siatkę?

    M.

  • 60. Data: 2013-02-10 14:20:27

    W dniu 2013-02-09 22:37, Ergie pisze:

    > Nie trzeba odkrywać ameryki - są gotowe rozwiązania - kołki montuje się
    > głębiej a na wierzch wkleja styropianową "zaślepkę" i wtedy nie ma
    > żadnych mostków,

    Poproszę o rysunek producenta, gdzie jest narysowane jak w murze wkleja
    się styropianową zaślepkę.

    Ja pisałem o setkach dziur w MURZE, a nie w styropianie. Przy ceramice
    to średni pomysł.

    M.