  • 61. Data: 2013-02-10 14:21:35
    Temat: Re: Ocieplenie styropianem
    Od: "M." <...@n...pl>

    W dniu 2013-02-09 13:03, Adam pisze:

    > Ale gdzietam ;)
    >
    > http://forum.muratordom.pl/archive/index.php/t-13826
    1.html?s=d3806ec42c0996c7775998400c4eb4b7

    > Nawet markowe byly za 93 pln / m3 :-)

    Możliwe, że był to styropian pod wylewki (twardy), bo taki wtedy kupowałem.

    M.

  • 62. Data: 2013-02-10 14:23:04
    Od: "M." <...@n...pl>

    W dniu 2013-02-09 13:59, Kris pisze:

    > Zależy jaki masz okap. U mnie np. podczas największego deszczu można przejść suchą
    nogą dookoła budynku

    Jeśli deszcz zacina, to okap nie pomoże.

    Też mogę przejść suchą nogą wokół budynku, jednak nie z tej strony, z
    której wieje wiatr.

    M.

  • 63. Data: 2013-02-10 14:26:24
    Od: "M." <...@n...pl>

    W dniu 2013-02-09 22:30, Ergie pisze:
    > Użytkownik "M." napisał w wiadomości grup
    .pl...

    > Po pierwsze dom powinien mieć okapy (tak wiem, że bywają projekty bez),
    > po drugie zwykle dookoła robi się opaskę ze żwirku, po trzecie co z
    > tego? To że raz na kilka dni/tygodni trochę wody pochlapie ścianę to
    > jeśli ta ściana jest prawidłowo zrobiona nie zrobi jej krzywdy.

    Mam okapy, woda się rozbryzguje.

    Żwirek chciałem mieć, jednak ze względu na drzewa to chybiony pomysł.
    Chyba, że kupię odkurzacz, bo wygarnianie igieł i liści ze żwirki to
    fascynująca robota, na którą mnie nie stać.

    M.

  • 64. Data: 2013-02-10 15:56:58
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu niedziela, 10 lutego 2013 14:20:27 UTC+1 użytkownik M. napisał:

    > Poproszę o rysunek producenta, gdzie jest narysowane jak w murze wkleja
    >
    > się styropianową zaślepkę.

    Ale coś Ty się muru uczepił. Mowa była o zaślepkach ze styropianu na kołki-rzecz
    zbyteczna i bezsensowna moim zdaniem ale ktoś tu pisał że "zgodna ze sztuka"

  • 65. Data: 2013-02-10 21:58:56
    Od: Adam <a...@g...com>

    W dniu niedziela, 10 lutego 2013 15:56:58 UTC+1 użytkownik Kris napisał:

    > Ale coś Ty się muru uczepił. Mowa była o zaślepkach ze styropianu na kołki-rzecz
    zbyteczna i bezsensowna moim zdaniem ale ktoś tu pisał że "zgodna ze sztuka"

    To sie robi przy domach prawie-pasywnych czy bardzo energooszczednych - kiedy jest
    problem zeby kupic kolek dlugi na 40cm do styropianu 30cm :-)
    pozdr.

    --
    Adam Sz.

  • 66. Data: 2013-02-11 10:46:41
    Od: "Ergie" <e...@s...pl>

    oglegroups.com...

    W dniu sobota, 9 lutego 2013 22:38:57 UTC+1 użytkownik Ergie napisał:
    > Nie będzie jeśli się zrobi zgodnie ze sztuką, czyli kołki głębiej a na
    >
    > wierzch styropianowe "zaślepki".

    > Takie cudowanie to jest "zgodność ze sztuką"?

    Budowlaną.

    > Jaka sztuką- jakiś producent systemów ociepleń czy inne ITB tak zaleca?

    Pewnie nie, tak samo jak nikt nie zaleca nie robienia mostków.

    > Dziwne na tym Śląsku masz podejście-stosować niepotrzebne rzeczy(kołki na
    > budynku jednorodzinnym) a dla usprawiedliwienia tej rozrzutności
    > komplikować
    > wykonawstwo(zaślepki do kołków);)

    Jakie cudowanie? Toż to żadna nowość, a że zwykle wykonawcom się nie chce,
    albo inwestorzy skąpią kasy to inna sprawa. Jak ktoś się upiera aby nie
    kołkować to jego sprawa, ale jeśli już kołkować to lepiej z zaślepkami tym
    bardziej jak mur z dziurawego paskudztwa.

    Może ekonomicznie nigdy się te zaślepki nie zwrócą, tego nie wiem, ale wiem,
    że jak idę zimą na spacer to widzę z daleka który dom był kołkowany a który
    nie, więc jakieś mostki to są.

    Pozdrawiam
    Ergie

  • 67. Data: 2013-02-11 10:47:38
    Od: "Ergie" <e...@s...pl>

    oglegroups.com...

    > Wspomnę jeszcze że i tak kołki są zaślepione klejem siatką i tynkiem z
    > reguły

    A co je izoluje? Klej, siatka, czy tynk?

    Pozdrawiam
    Ergie

  • 68. Data: 2013-02-11 10:49:17
    Od: "Ergie" <e...@s...pl>

    Użytkownik "M." napisał w wiadomości grup
    .pl...

    > Ja mówię o dziurach w ścianie (w murze) a nie w styropianie. Pod styropian
    > nie daje się plastykowych zaślepek.

    Ale jak dasz zaślepki to nie będzie mostków więc nie będzie tam zimnego
    powietrza które miałoby wlatywać.

    Pozdrawiam
    Ergie

  • 69. Data: 2013-02-11 10:58:31
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu poniedziałek, 11 lutego 2013 10:46:41 UTC+1 użytkownik Ergie napisał:
    > Pewnie nie, tak samo jak nikt nie zaleca nie robienia mostków.

    Zalecaja;)

    > że jak idę zimą na spacer to widzę z daleka który dom był kołkowany a który
    >
    > nie, więc jakieś mostki to są.
    Może jak jest sama siatka i klej to faktycznie widać zarysy kołkówach ale na tynku to
    juz nie widać nie pisz głupot proszę.
    A nawet jak by problem był to rozwiazaniem najprostszym jest niestosowac kołków tam
    gdzie niepotrzebne.

  • 70. Data: 2013-02-11 11:04:16
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu poniedziałek, 11 lutego 2013 10:47:38 UTC+1 użytkownik Ergie napisał:
    > A co je izoluje? Klej, siatka, czy tynk?

    Tak, na wierzchu jest klej, siatkla i tynk. Ale nie izoluje termicznie- bo takiej
    potrzeby przy plastykowych kołkach wbitych na maks 10cm w porotherm czy inny
    suporeks.