  • 101. Data: 2009-03-17 20:59:15
    Temat: Re: Oczadzieli.... Piątek trzynastego.
    Od: "Maniek4" <b...@w...pl>

    news:gpomen$mjf$1@atlantis.news.neostrada.pl...

    > Mechanizm pompowania kasy po mojemu wynika wprost z tego skad politycy
    > (decydenci) biora kase na to by byc tymi politykami (czytaj: wybory). Jak
    > sobie odpowiemy, bedziemy wiedziec skad ta hojnosc szczodra - naczynia
    > polaczone. Przezabawny jest ostatnio Obama, krzyczacy, ze "ciekaw jest jak
    > zarzad AIG wytlumaczy podatnikom tak wysokie premie" - klopot w tym, ze
    > przed podatnikami odpowiada Obama, nie zarzad AIG.

    Hehe, dobre. Zarzad przed podatnikami :-))
    Przeciez to SA, co podatnikom do tego?? Niech sie wlasciciele martwia i
    politycy wyplacajacy miliardy dolarow pomocy z nieswoich pieniedzy.

    Ale lepiej niech kryzys
    > idzie na koszt podatnika amerykanskiego, niz polskiego - szkoda, ze placa
    > niewinni.

    Swiete slowa. U nas chyba wiecej rozwagi, a moze nie ma z czego. :-)

    > Znacjonalizuja, ale potem sprzedadza - banki raczej niezadlugo beda w
    > rekach panstwa.

    Troche to chyba jednak potrwa. Komu to sprzedadza i za co, jak wszyscy tylko
    wyciagaja lapy. Gldman Sachs (o ile dobrze pisze) wszystkich wykupi i bedzie
    git. :-)

    > Ciekawe jest to, ze co jakis czas mamy kryzys, niby za kazdym razem z
    > innych powodow, ale tylko niby...

    No, takiego jeszcze chyba nie bylo, moze ten w 1929.
    Niektorym w USA zdawalo sie, ze biedny moze byc bogaty i kazdemu nalezy sie
    mieszkanie. Nawet jeden z bardziej prawicowych wielkich tego swiata co by
    nie mowic Alan Greenspan szef FED wspolodpowiedzialny za obecna sytuacje
    powiedzial ze sie pomylil myslac, ze kazdy moze miec wiecej w uproszczeniu
    oczywiscie. Banki to wykorzystaly podcinajac galaz na ktorej siedza. Mialy
    zreszta ku temu odpowiednie przepisy, no i stalo sie. Tak wyglada poczatek i
    w sumie nie ma sie do czego przyczepic, bo do tego momentu wszystko sie
    ladnie sklada. Ale co niektorzy ostrzegali, ze tak to panie sie nie da, no i
    masz. Kryzys w 29 roku byl wywolany czym innym. Doszlo do tego, ze firmy
    produkcyjne, swoj kapital obrotowy mnozyly na Wall Street. Jak walnelo, to i
    majatek polecial. No coz, co jakis czas swiat musi sie przewietrzyc. Jest w
    tym byc moze pewna cyklicznosc, mowi sie i o tym analizujac zjawiska dlugo
    terminowo, a moze po prostu co niektorym jest za dobrze.

    Pozdro.. TK

  • 102. Data: 2009-03-17 21:10:03
    Od: "Maniek4" <b...@w...pl>

    Użytkownik "Palm" <palm@////NIE-SPAMUJ////acn.waw.pl> napisał w wiadomości

    > A może kończąc wątek, zrażony trochę postawą niektórych forumowiczów,
    > pozostawmy te pytania bez odpowiedzi....

    Nikt nie wie, moze przymkniecie szybra spowodowalo stlumienie ciagu komina
    przy okazji np. kiepskiej pogody. Malo prawdopodobne, bo komin na koniec
    palenia powinien byc wygrzany i ciag tak czy tak powinien byc. W kazdym
    razie nie rob tak wiecej dla swietego spokoju.

    Pozdro.. TK

  • 103. Data: 2009-03-17 21:27:52
    Od: "Ghost" <g...@e...pl>

> [...]
    > Jest w tym byc moze pewna cyklicznosc, mowi sie i o tym analizujac
    > zjawiska dlugo terminowo, a moze po prostu co niektorym jest za dobrze.

    29 nie licze, wez poprzedni - tez banka, cos mialo byc z niczego, cudowna
    nowa gospodarka.

  • 104. Data: 2009-03-17 21:37:56
    Od: RudeBoy <g.kopec@SPAM_BLOKdobaku.pl>

    Jacek "Plumpi" pisze:

    > Ten sam. Ja także się zgadzam, że ma niewyparzony język.
    > AP natomiast poza wyjątkową arogancją i egoizmem, jest okropnie złośliwy
    > i bardzo zatwardziały w nękaniu swoich ofiar.
    > To niestety ich różni.

    No oba to MEGA trole, którym jeszcze trochę do Buzdygana brakuje ale
    wciąż się zbliżają do lidera.

    --
    RudeBoy Selecta
    Bless...

  • 105. Data: 2009-03-17 21:58:10
    Od: "Maniek4" <b...@w...pl>

    > 29 nie licze, wez poprzedni - tez banka, cos mialo byc z niczego, cudowna
    > nowa gospodarka.

    Dokladnie tak.
    Moze to kwestia pokolenia?

    Pozdro.. TK

  • 106. Data: 2009-03-17 22:03:09
    Od: "kiki" <s...@s...ss>

    "Maniek4" <b...@w...pl> wrote in message

    > Dokladnie tak.
    > Moze to kwestia pokolenia?

    Giełdy w obecnej formie powinny być zabronione jako piramidy finansowe. To
    co się działo ostatnio to przechodziło wszeli zdrowy rozsądek. Firmy nic nie
    warte w akcjach kosztowały setki milionów, a obok można by postawic taką
    samą fabrykę za kilkanaście.
    Jak zaglądałem w bilanse publikowane na ich www to okazywało się, że zysk
    netto był ujemny lub zerowy.

  • 107. Data: 2009-03-17 22:36:16
    Od: "Ghost" <g...@e...pl>

    Użytkownik "kiki" <s...@s...ss> napisał w wiadomości

    > "Maniek4" <b...@w...pl> wrote in message

    > Giełdy w obecnej formie powinny być zabronione jako piramidy finansowe. To

    Chyba Ci sie chrzania zdarzenia i pojecia.

    > co się działo ostatnio to przechodziło wszeli zdrowy rozsądek. Firmy nic
    > nie warte w akcjach kosztowały setki milionów, a obok można by postawic
    > taką samą fabrykę za kilkanaście.

    Czyzbys wartosc firmy korelowal z tym, za ile mozna postawic fabryke? Smiale
    podejscie.

  • 108. Data: 2009-03-17 22:39:53
    Od: "kiki" <s...@s...ss>

    "Ghost" <g...@e...pl> wrote in message

    > Czyzbys wartosc firmy korelowal z tym, za ile mozna postawic fabryke?
    > Smiale podejscie.

    Oczywiście, że śmiałe. Ale nic nie trwa wiecznie i każdy biznes w końcu pada
    więc trzeba ograniczać koszty i zarabiać na zyskach firmy, a nie na jej
    wartości giełdowej. Chyba, że ty tą firmę zbudujesz i po cichu sprzedasz jak
    jeszcze sie uda.

  • 109. Data: 2009-03-17 22:50:33
    Od: "Ghost" <g...@e...pl>

> [...]
    > pada więc trzeba ograniczać koszty i zarabiać na zyskach firmy, a nie na
    > jej wartości giełdowej. Chyba, że ty tą firmę zbudujesz i po cichu

    Wszystko Ci sie miesza w glowce.

  • 110. Data: 2009-03-17 23:16:43
    Od: "Maniek4" <b...@w...pl>

    Użytkownik "kiki" <s...@s...ss> napisał w wiadomości

    > "Ghost" <g...@e...pl> wrote in message

    > Oczywiście, że śmiałe. Ale nic nie trwa wiecznie i każdy biznes w końcu
    > pada

    Smiala teza. Ile wynosi ten interwal??

    > więc trzeba ograniczać koszty i zarabiać na zyskach firmy, a nie na jej
    > wartości giełdowej. Chyba, że ty tą firmę zbudujesz i po cichu sprzedasz
    > jak jeszcze sie uda.

    Zarabiac na wartosci gieldowej?? Firma macierzysta?? Nic nie rozumiem.

    Pozdro.. TK