  • 111. Data: 2009-03-17 23:19:31
    Temat: Re: Oczadzieli.... Piątek trzynastego.
    Od: "Maniek4" <b...@w...pl>

    Użytkownik "kiki" <s...@s...ss> napisał w wiadomości
    news:gpp6mb$6fm$1@opal.futuro.pl...

    > "Maniek4" <b...@w...pl> wrote in message

    > Giełdy w obecnej formie powinny być zabronione jako piramidy finansowe. To
    > co się działo ostatnio to przechodziło wszeli zdrowy rozsądek. Firmy nic
    > nie

    Daj spokoj. Przyszla korekta i po malu wszystko wroci do normy. Dzialaja tu
    normalne mechanizmy rynkowe. Kto ich nie rozumie ma problem i tyle. Co ma do
    tego zamykanie, to ja nie wiem.

    > warte w akcjach kosztowały setki milionów, a obok można by postawic taką
    > samą fabrykę za kilkanaście.
    > Jak zaglądałem w bilanse publikowane na ich www to okazywało się, że zysk
    > netto był ujemny lub zerowy.

    W kontekscie wartosci firmy i bilansu to do czego odnosisz ten zysk??

    Pozdro.. TK

  • 112. Data: 2009-03-18 02:59:38
    Od: Jan Werbiński <j...@j...com>

    Ale na czym _wg_Was_ polega ów "fenomen"?
    Dalej tego nie wiemy...

    Prywatna http://www.janwer.com/
    Nasza siec http://www.fredry.net/

  • 113. Data: 2009-03-18 03:02:41
    Od: Jan Werbiński <j...@j...com>

    wiadomości news:49be5fe3$0$29472$f69f905@mamut2.aster.pl...

    > Użytkownik "Jan Werbiński" <j...@j...com> napisał w
    > wiadomości news:gplk7o$41a$1@nemesis.news.neostrada.pl...

    > Tu chodzi o historię powtawania pieniadza, bo ma ścisłe przełożenie na
    > obecny system bankowy. I twierdzenie że bierze się z niczego jest szczytem
    > ignorancji.

    Wracając do dyskusji. Gdzie jest ów "fenomen"?

    PS To, że banki mają ściśle określone limity i rezerwy obowiązkowe, to
    oczywiste. Te rezerwy są małym ułamkiem i śmiało można uprościć do postaci,
    jaką napisałem

  • 114. Data: 2009-03-18 07:29:53
    Od: o...@o...pl

> [...]
    >
    > Jestem przerażny ludzką bezmyślnością. Wydaje mi się, że wiele się od tej
    pory
    > nie zmieniło. Jedno co ja mogłem wtedy zdziałać w mojej sytuacji to załatwić
    > sobie ekspresowe odcięcie gazu u mnie w mieszkaniu. Problem zagrożenia życia
    > byłby rozwiązany a urzędasy spokojnie przewróciły by się na drugi bok i
    spały
    > nadal. Nie do przemilczenia jest tu dwuznaczna rola kominiarzy. Buraki
    > poubierane na czarno jak jakiś GROM, myślące wyłącznie o tym jak tu
    > zainkasować "haracz-razy-liczba kominów". Zero odpowiedzialności, zero

    trzeba było ściagnąć do siebie kogoś z kamerą do inspekcji przewodów. Sam
    wykonuję takie usługi :), wpuścić taką kamerę w komin, nagrać na komputer jej
    stan i nielegalne przyłączenie do swojego przewodu, zanieść do Powiatowego
    Inspektora Budowlanego nagranie na pendraiwie i ... dalej to już oni szybko by
    to załatwili. Koszt takiej wizyty to koszt 250-350 zł. Pozdrawiam.

  • 115. Data: 2009-03-18 08:59:45
    Od: "Maniek4" <b...@w...pl>

    wiadomości news:gppocb$ba5$1@atlantis.news.neostrada.pl...
    > Ale na czym _wg_Was_ polega ów "fenomen"?
    > Dalej tego nie wiemy...

    Fenomen czego, bo o pieniadzu juz bylo.

    Pozdro.. TK

  • 116. Data: 2009-03-18 09:14:09
    Od: Jacek_P <L...@c...edu.pl>

    W Maniek4 napisal:
    > Dokladnie tak.
    > Moze to kwestia pokolenia?

    IMVHO prawie trafione :)

    Odstep kolejnych baniek pokrywa sie z chwilowym czasem, jaki
    zajmuje zrobienie kariery w finansach liczac od momentu szkoly
    sredniej (brak wplywu na finanse domowe i odnotowywania zrodel
    kryzysow) do momentu zajecia miejsc rozmaitych account managerow,
    traderow itp. To mniej wiecej 8..12 lat. Wchodzi nowe mieso
    finansowe, ktore nie zna kleski i... generuje nowa kleske.
    Oczywiscie cwane poprzednio doswiadczone pokolenie wystawia
    nowicjuszy na odstrzal, a samo kasuje premie i bonusy vide AIG,
    Merrill Lynch itd.

    Jak to bylo? ;)

    Faza euforii, faza cykorii, faza szukania winnych, faza karania
    niewinnych i na koniec faza nagradzania postronnych.

    W ktorej teraz jestesmy?
    --
    Pozdrawiam,

    Jacek

  • 117. Data: 2009-03-18 09:16:36
    Od: "kiki" <s...@s...ss>

    > W kontekscie wartosci firmy i bilansu to do czego odnosisz ten zysk??

    Ja finansistą nie jestem ale wydaje m,i się, że firma powinna przynosić zysk
    z dywidendy, a nie z urojonej warości akcji, które nijak się mają do jej
    prawdziwej wartości.

  • 118. Data: 2009-03-18 09:25:57
    Od: Jacek_P <L...@c...edu.pl>

    W kiki napisal:
    > Ja finansistą nie jestem ale wydaje m,i się, że firma powinna przynosić zysk
    > z dywidendy, a nie z urojonej warości akcji, które nijak się mają do jej
    > prawdziwej wartości.

    Hm, wartosc akcji miala byc projekcja przyszlego dochodu z dywidendy,
    ale oderwala sie od podstaw i stala sie samoistna metoda tworzenia
    piramidy finansowej, jak zreszta wiekszosc z tzw. instrumentow
    pochodnych. Dolaczylo sie do tego falszowanie wycen ryzyka.
    Przy solidnie wycenionym ryzyku nikt by w te trefne papiery
    nie wchodzil. IMHO kluczowym elementem bedzie wprowadzenie
    nadzoru nad dzialaniem firm ratingowych, ktore ostatnio nie
    wyceniaja, ale kreuja rzeczywistosc falszowanymi wycenami.
    Ot, chocby slynne 'wpadki' JP Morgan, Unicredito itd.

    Czas na nowa ustawe antytrustowa zakazujaca JAKICHKOLWIEK
    polaczen decyzyjno-wlascicielskich pomiedzy bankami a firmami
    ratingowymi. Amerykanie maja pewne doswiadczenia w likwidowaniu
    takich patologii, wiec warto poobserowac ich, aby sie przekonac,
    czy Obama bedzie tylko marionetka biznesu, czy tez bedzie dysponowal
    pewna samodzielnoscia decyzyjna.
    --
    Pozdrawiam,

    Jacek

  • 119. Data: 2009-03-18 09:52:11
    Od: "Ghost" <g...@e...pl>

> [...]
    > traderow itp. To mniej wiecej 8..12 lat. Wchodzi nowe mieso
    > finansowe, ktore nie zna kleski i... generuje nowa kleske.

    Watpliwe, nowe pokolenie ma malo kasy, a zanim dojdziesz do kasy juz sie
    orientujesz co nieco. Mankowi, pewnie chodzilo ogolnie o dominujacy sposob
    myslenia inwestorow na przestrzeni ostatnich baniek i tego powtarzajace sie
    skutki.

  • 120. Data: 2009-03-18 09:58:49
    Od: "Ghost" <g...@e...pl>

> [...]
    >>

    > Ja finansistą nie jestem ale wydaje m,i się, że firma powinna przynosić
    > zysk z dywidendy, a nie z urojonej warości akcji, które nijak się mają do

    Masz myslenie typowego malosprytnego inwestora. Gielda wycenia spolki i
    wszystko cool, ale jak przychodzi kryzys to wrzeszcza, ze "urojona". Pomijam
    kwestie, ze czerpanie z dywideny to przejadanie - wolalbym wzrost wartosci,
    czyli reinwestowanie. I co to niby jest "ta prawdziwa wartosc"? Dla
    ulatwienia zastanow sie moze co to niby oznacza dla nieruchomosci (i w ten
    sprytny sposob wracamy do tematyki grupy).