  • 11. Data: 2009-03-21 13:49:24
    Temat: Re: Odchylki od wymiarow z projektu
    Od: detektyw <albanpodkreslnik13@.gazeta.2xy>

    Darek pisze:
    [...]
    > nie wiem, co dokładnie pytacz miał na myśli, ale ja zrozumiałem, że
    > pytających
    > chce wiedzieć jak bardzo może się "odchylić" od wymiaru z projektu w sposób
    > zamierzony. Nie sądze, że pytał się o dokładność pomiaru. Jeżeli w projekcie
    > wymiar budynku jest rowny 10m to koledze chyba chodziło, czy może wybudować
    > bez zgody
    > kogokolwiek np. 10,5m. Może źle go zrozumiałem

    Spokojnie, agresywnie piszę, wymądrzam się, ale staram się hamować ;)
    Też napisałem + - 5 cm, bo jeżeli zwiększy "obrys" budynku to będzie
    istotne odstąpienie, z reguły - nie mówię tutaj o szczególnych
    przypadkach gdzie zmyślni projektanci ucierają nosa nadzorowi żonglując
    pojęciami, powierzchnia zabudowy, kubatura, jakie "elementy" obiektu się
    wlicza a jakie nie, ale to przy dużych inwestycjach: centra handlowe itp.

    > Po drugie, jeżeli już chodzi o strop, ja rozmawiałem z producentem i
    > doradzili mi
    > abym podał wymiary rzeczywiste budynku po wybudowaniu ścian a nie wymiary z
    > projektu,
    > wtedy oni dobiorą odpowiednio strop. Nie wiem czy to podejście standardowe,
    > poniewaz
    > rozmawiałem zaledwie z jedna firmą :-) gdyz jestem na zbyt wczesnym etapie
    > budowy :-),
    > czyli załatwianie formalności.

    Może i dobre podejście :), po prostu chcą sprzedać produkt i nie
    dostarczyć chały, która nie będzie pasowała, a czy ktoś się później
    doczepi to inna bajka. W tym powinien Ci pomóc kier. bud.

    > jeszcze raz napiszę nie chodzi mi o błędy pomiarowe a o dopuszczalne
    > zamierzone
    > odstępstwo od wymiarów zawartych w projekcie.

    Dopuszczalne odstępstwo (odstąpienie wg Pb) to np. wstawienie innego
    okna - większego, mniejszego, przesunięcie ścianki działowej i np.
    jeżeli obiekt nie podlega obowiązkowej kontroli to zmiana konstrukcji,
    bardziej materiału np. ścian drewnianych na żelbetowe ;)

    A zmiana gabarytów to projekt zamienny i zmiana pozwolenia, ale przed tą
    zamierzoną zmianą, nie po, bo później są problemy.

  • 12. Data: 2009-03-21 14:26:31
    Od: "J23" <i...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Mariusz" <m...@n...net> napisał w wiadomości

    > Czy używacie taśmy z gumy czy co?
    > Odchyłka 1 cm na 10m to nie mało (odnośnie samego pomiaru, a nie
    > murowania).
    > Przesunięcie ściany wg mnie 1-3cm jest bez znaczenia pow. 5 cm może juz
    > robić różnicę. 10cm jest niedopuszczalne to już fuszerka (czyli wypad z
    > budowy).
    > Przy np. poziomach 5 cm juz bym wywalił z budowy, tutaj 2 cm to max.
    >
    > --
    > Mariusz

    Co do poziomu się zgodzę. U mnie budowali na klej
    więc pierwszą warstwę (na zaprawę) musieli zrobić bardzo
    dokładnie i tu łatwo było mi wyłapać różnice - wystarczyło
    po skosie zerknąć na sciany, a widać było czy któryś naroznik odstaje.
    (a było ich u mnie z wykuszem 16). NAjwiększa różnica była przy garażu
    około 2cm.
    Co do długości to przy skomplikowanej bryle budynku uzyskanie
    dokładności 1cm na 10m jest bardzo trudne. Wystarczy minimalna
    pomyłka przy wyznaczaniu kąta prostego.
    Poza tym nie sądze aby powszechnie używane taśmy miernicze
    miały dokładność 1cm na 10m zwłaszcza w róznych warunkach atm.
    Nie sądzę aby kilka taśm mierniczych na odcinku 10m
    pokazało taki sam wymiar.

    Pzdr
    J23

  • 13. Data: 2009-03-21 15:33:57
    Od: "T.M.F." <t...@n...mp.pl>

    > żartujesz chyba sobie...
    >
    > naprawdę dokładność do 1 cm na 10m można uzyskać bez kosmicznej
    > technologii, tylko trzeba chcieć.

    Nie, nie zartuje. Chcesz tasma miernicza uzyskac dokladnosc <0,1%?
    Mierzyles kiedys przedmiot o dlugosci 10m tasma, czy tylko ci sie
    wydaje, ze to jest latwe?

    > ja mam dom zbudowany z dokładności do 0.5cm na 14m i nie stosowałem
    > kosmicznych technologii poza niwelatorem laserowym aby uzyskac idealny
    > poziom, i łatą o długosci 4m.

    Juz widze jak masz taka dokladnosc.

    > jak się budowlańcom sciany zaczynają rozżeżdażć o 10cm na 10m to jest to
    > totalna porażka.

    Mylisz pojecia. Co znaczy sciany sie rozjezdzaja o 10cm na 10m?

  • 14. Data: 2009-03-21 15:55:26
    Od: "J23" <i...@p...onet.pl>

> [...]
    >
    > ja mam dom zbudowany z dokładności do 0.5cm na 14m i nie stosowałem
    > kosmicznych technologii poza niwelatorem laserowym aby uzyskac idealny

    Sie ubawiłem (0,5cm na 14m)
    Polecam lekture
    http://www.abc.com.pl/serwis/du/2003/0880.htm

    Pzdr
    J23

  • 15. Data: 2009-03-21 15:58:08
    Od: "J23" <i...@p...onet.pl>

> [...]

    > Czy używacie taśmy z gumy czy co?
    > Odchyłka 1 cm na 10m to nie mało (odnośnie samego pomiaru, a nie

    Odnośnie pomiaru.

    http://www.abc.com.pl/serwis/du/2003/0880.htm

    (No chyba że kosmiczne technologie pomiaru)

    Pzdr
    J23

  • 16. Data: 2009-03-21 16:57:50
    Od: detektyw <albanpodkreslnik13@.gazeta.2xy>

    Marek Dyjor pisze:

    > naprawdę dokładność do 1 cm na 10m można uzyskać bez kosmicznej
    > technologii, tylko trzeba chcieć.

    Jeszcze parę lat temu zdarzało się jak fachoffcy otynkowali ścianę - 1cm
    tynku, a odchyłki + 2 cm - 0,5 cm :)

  • 17. Data: 2009-03-21 20:15:59
    Od: "Mariusz" <m...@n...net>

    > Poza tym nie sądze aby powszechnie używane taśmy miernicze
    > miały dokładność 1cm na 10m zwłaszcza w róznych warunkach atm.
    > Nie sądzę aby kilka taśm mierniczych na odcinku 10m
    > pokazało taki sam wymiar.

    Wiadomo, że sa tasmy z promocji za 10 zł i takie za 150 zł. Czymś sie pewnie
    różnią....
    Generalnie chodzi aby wszystko zmierzyć jedną tasmą bo jak każdy odcinek
    zmierzymy inna to możemy sie potem ścianami nie spotkac ;-P
    Poza tym mamy XXI więk i za niewielkie pieniądze (dla ekipy, nie dla
    inwestora, któremu to nie potrzebne) kupić elektroniczny sprzęt pomiarowy...

    --
    Mariusz