  • 211. Data: 2016-08-24 13:29:11
    Temat: Re: Odgrzeję kotleta - kredyty w CHF
    Od: "Adam Sz." <a...@g...com>

    W dniu środa, 24 sierpnia 2016 13:17:14 UTC+2 użytkownik Adam Sz. napisał:

    > W wiekszosci ostatnich 20 lat CHF utrzymywal sie powyzej 2,5 pln.
    > W ciagu ostatnich 8 lat - powyzej 3 pln.

    Sprecyzuje bo zapomnialem slowa wstawic - utrzymywal sie przez wiekszosc
    czasu powyzej ... j/w.
    pozdr.

    --
    Adam Sz.

  • 212. Data: 2016-08-24 13:30:39
    Od: "Adam Sz." <a...@g...com>

    W dniu środa, 24 sierpnia 2016 13:29:06 UTC+2 użytkownik Kris napisał:
> [...]
    zaryzykowal i wzial kredyt w CHF to juz jego >sprawa. Nie ma to nic wspolnego z RRSO.
    > RRSO nie liczy się dla kredytów niekonsumenckich a takie w większości sa kredyty
    mieszkaniowe(pow. 255550zł

    OK ale nawet jakby obliczyc - to liczymy dla CHF, a nie dla sumy tego,
    co sobie kowalski wplacil do banku. Przeraza mnie brak tak podstawowej
    wiedzy ludzi na temat kredytow. Japierdole - ja to juz w podstawowce
    wiedzialem czym jest kredyt i potrafilem odroznic czesc kapitalowa od
    odsetkowej. Przy czym moi rodzice nie byli finansistami ani bankowcami :-)
    pozdr.

    --
    Adam Sz.

  • 213. Data: 2016-08-24 13:47:03
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu środa, 24 sierpnia 2016 13:17:14 UTC+2 użytkownik Adam Sz. napisał:
    >Czyli jak latwo wywnioskowac - ktos, kto
    > wzial 10 lat kredyt w CHF - nadal jest "in plus" w >stosunku do PLNowcow.

    Niekoniecznie
    http://jakoszczedzacpieniadze.pl/kalkulator-porownaj
    -kredyt-we-frankach-i-w-zlotych
    Na tej stronie gościu zamieścił kalkulator w exelu. Są tam niestety dane kursowe
    tylko do końca 2014 roku
    Wpisałem date wzięcia kredytu 2008-10, kwota 100000chf, marża 1%(dla chf i pln)okres
    360mcy
    Do końca 2014 złotówkowiec wpłacił 82387zł fraqnkowicz 79958zł
    Czyli do wtedy freankowicz mniej ale przecież 2015 i 2016 to wzrost chf i spadek
    odsetek w złotówkach więc śmiem podejrzewać że na dzisiaj frankowicz zapłacił więcej

  • 214. Data: 2016-08-24 14:03:44
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu środa, 24 sierpnia 2016 13:30:40 UTC+2 użytkownik Adam Sz. napisał:

    > OK ale nawet jakby obliczyc - to liczymy dla CHF, a nie ?la sumy tego, co sobie
    Kwalski wplacil do banku.
    Nie- koszty dla Kowalskiego to jest to co wpłacił do banku. Dostał 220tys zł(100tys
    CHF) spłaca raty w złotówkach.
    Liczy więc w złotówkach

    >Przeraza mnie brak tak podstawowej
    > wiedzy ludzi na temat kredytow. Japierdole - ja to juz w >odstawowce wiedzialem
    czym jest kredyt i potrafilem >droznic czesc kapitalowa od odsetkowej. Przy czym moi
    >odzice nie byli finansistami ani bankowcami :-)

    Się czepiłeś odsetek a piszemy o wszystkich kosztach dla Kowalskiego

  • 215. Data: 2016-08-24 15:39:23
    Od: s...@g...com

    W dniu środa, 24 sierpnia 2016 13:27:39 UTC+2 użytkownik Adam Sz. napisał:

    > To Ty krecisz. Mylisz odsetki z kosztami. W ogole nie uwzgledniasz
    > kursu waluty, w ktorej wziales kredyt. Bank Ci pozyczyl CHF i nie interesuje
    > go ile PLNow mu oddasz tylko ile CHFow.

    Primo: Bank żadnych CHF ludziom nie pożyczał. To już tu było wałkowane i jest jednym
    z wałków w tym temacie.

    Bank pożyczał PLN. Tyle że umawiał się że zwracane będzie w CHF. Taki detalik. Ale
    ważny.

    Koszt kredytu to również odsetki. Dla klienta nie jest istotne czy nazwa jest taka
    czy inna, istotne jest ile będzie rata i ile w sumie odda.
    Przyczepiłeś się syntaktyki.
    A istota sprawy jest taka że dla kredytu w CHF koszty moga wyjść wysokie z powodu
    kursu CHF i te koszty można przedstawić w postaci odsetek aby móc porównać do kredytu
    złotowego. Podstawowa matematyka.

> [...]
    > wiecej. Jeszcze w 2012 wibor wynosil 5%, czyli wiekszosc kredytobiorcow
    > biorac kredyt w PLN na 1% marzy miala w harmonogramie do splaty w sumie
    > powyzej 200% (200 tys 30 lat, oprocentowanie 6% - do splaty 413 tys pln).

    > No w minimum - ktore trwalo moze pol roku. Spojrz na ten wykres:
    >
    > http://stooq.pl/q/?s=chfpln&c=20y&t=l&a=lg&b=0
    >
    > Od kilku lat wstecz kurs spadal na leb na szyje - kazdy wie, ze w koncu
    > kiedys przychodzi odbicie. O ile krotkoterminowo moze byla jeszcze jakas
    > szansa na kolejne spadki, o tyle na 30 lat brac na siebie takie ryzyko to

    Sprytnie wyciąłeś to co napisałęm dalej czyli średni kurs na poziomie 2.4pln/chf.
    No i jak sam zauważyłeś trend wstecz był miły. Dlaczego masz pretensje ze ktos sie na
    nim opierał?

    > No nie wiadomo. Od samego podpisania umowy nie bylo wiadomo :) To po cos
    > bral i podpisywal?

    Ja? Ja nic nie bralem.

    > Slabisz mnie...

    Argumenty sie skończyły?

  • 216. Data: 2016-08-24 15:41:45
    Od: s...@g...com

> [...]
    > wiedzialem czym jest kredyt i potrafilem odroznic czesc kapitalowa od
    > odsetkowej. Przy czym moi rodzice nie byli finansistami ani bankowcami :-)

    Przy czym tych CHF nie widział żaden kredytobiorca, nawet często bank ich nie
    widział.
    Dla kredyciarza liczenie RRSO w PLN jest jak najbardziej zasadne.

  • 217. Data: 2016-08-24 15:43:26
    Od: s...@g...com

    W dniu środa, 24 sierpnia 2016 14:03:45 UTC+2 użytkownik Kris napisał:

> [...]
    >odzice nie byli finansistami ani bankowcami :-)
    >
    > Się czepiłeś odsetek a piszemy o wszystkich kosztach dla Kowalskiego

    Mam wrażenie że piszemy do kogoś kto wogóle nie chce zrozumieć co mamy do
    przekazania. Tzw. Okoń :)

  • 218. Data: 2016-08-24 16:06:42
    Od: masti <g...@t...hell>

    s...@g...com wrote:

> [...]
    jednym z wałków w tym temacie.

    > Bank pożyczał PLN. Tyle że umawiał się że zwracane będzie w CHF. Taki detalik. Ale

    to tylko jeden z wariantów.

    --
    "-Mam lęk gruntu! -Chyba wysokości?

  • 219. Data: 2016-08-24 19:02:03
    Od: "Tomasz Gorbaczuk" <g...@a...pl>

    W dniu .08.2016 o 16:06 masti <g...@t...hell> pisze:

    > to tylko jeden z wariantów.

    Racja, ale pokrywający 95% "kredytów walutowych"

    TG

  • 220. Data: 2016-08-24 20:57:43
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    W tv mowili ze nie trzeba bylo oddawac we frankach. Mozna bylo do banku zaniesc
    franki, zlotowki, ruble, pesety, jeny, ...... . Jedynie muszelek nie brali.