  • 241. Data: 2016-08-25 14:45:48
    Temat: Re: Odgrzeję kotleta - kredyty w CHF
    Od: "Adam Sz." <a...@g...com>

    W dniu czwartek, 25 sierpnia 2016 13:44:28 UTC+2 użytkownik Kris napisał:
    > Ty liczysz.
    > Ja od początku pisze o kosztach dla Kowalskiego:

    No czekaj - ja myslalem, ze mamy udowodnic, czy kredyt jest lichwiarski,
    czy nie. A nie, czy Kowalski zrobil dobrze, czy zle, ze podpisal umowe
    o kredyt walutowy.

    Przyczepiles sie kosztow - no dobra, ja wiem ze Kowalski zle zrobil
    biorac kredyt w CHF i ze jego koszty moga wyjsc (jak utrzyma sie kurs
    CHF) wyzsze niz kredytu w PLN. Ale co z tego? :-)
    pozdr.

    --
    Adam Sz.

  • 242. Data: 2016-08-25 14:46:56
    Od: "Adam Sz." <a...@g...com>

    W dniu czwartek, 25 sierpnia 2016 14:24:00 UTC+2 użytkownik Kris napisał:

    > Taki dziwny twór banki wymyśliły- "kredyt denominowany do waluty"
    > Chciałeś 220tys zl to dali 220tys zl a w umowie wpisali "220tys zl denominowane do
    CHF czyli 100tys CHF)

    No wymyslily. Czy ten twor byl niezgodny z prawem?
    Czy Kowalski wiedzial o nim podpisujac umowe, czy to przed nim zatajono? :-)
    pozdr.

    --
    Adam Sz.

  • 243. Data: 2016-08-25 14:50:04
    Od: Pete <n...@n...com>

    W dniu 2016-08-25 o 13:35, Kris pisze:

    > Gdzie tak napisałem?

    Wyciąłeś.

    > Kończą się argumenty zaczynają wyzwiska
    > Może coś merytorycznie napisz.
    > Kredyt 220000zł denominowany do CHF(100 000tys CHF)oprocentowanie 2,5%
    > W uproszczeniu wyjdzie że klient ma go spłacać w 360ratach po 400chf
    > W 2008 rata wyniosła klienta 880zł w 2016 rata wynosi 1400zł
    > Kurcze prościej się nie da- czy wzrost kursu chf to jest dodatkowy koszt dla
    klienta czy nie jest?
    > pójdźmy dalej. Przyjmijmy że przez 30lat klient spłacił 120rat po 880zł(CHF po
    2,20zł), 120 rat po 1400(CHF po 3,5zł) i 120rat po 1200zł(CHF po 3zł)
    > Jaki wg Ciebie i Adama jest koszt tego kredytu? Tylko odsetki 2,5%rocznie od
    100000CHF czyli ok 44000CH?
    > Czy może jednak Kowalski wziął 220tys zł a oddał bankowi
    (120*880zł)+(120*1400zł)+(120*1200zł)=417600zł. 417600-220000=197600zł

    OMG.
    Po ch... przeliczasz na złotówki? Przelicz na ruble, to Ci jeszcze
    większe koszty wyjdą.

    Kredyt wzięty na 100tys CHF, rata rok w rok 400CHF. Nic się w jej
    wysokości nie zmienia.

    Uprzedzę Twój/Wasz argument, że klioent nie widział CHF.

    Wyobraź sobie, że nawet teraz biorąc kredyt w dowolnej walucie na zakup
    nieruchomości, nikt ze stron transakcji waluty nie widzi na oczy.

    Ani deweloper/sprzedający - ani kupujący. Czy to ma znaczyć, że
    jakikolwiek kredyt walutowy, który został przelany w PLN-ach jest nieważny?

    Nie pogrążaj się.

    --
    Pete

  • 244. Data: 2016-08-25 14:53:19
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu czwartek, 25 sierpnia 2016 14:34:57 UTC+2 użytkownik Zenek Kapelinder napisał:
    > Bylo to w umowie czy nie bylo?
    tego nie wiem bo co bank to inna umowa pewnie

  • 245. Data: 2016-08-25 14:57:21
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    jak nie wiesz to dlaczego wyciagasz wnioski ze cos bylo nie tak jak powinno.

  • 246. Data: 2016-08-25 15:00:45
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu czwartek, 25 sierpnia 2016 14:50:06 UTC+2 użytkownik Pete napisał:
    > Wyciąłeś.
    Zacytuj więc
    > Po ch... przeliczasz na złotówki?
    Bo złotówkach spłacany
    > Przelicz na ruble, to Ci jeszcze
    > większe koszty wyjdą.
    Gdyby Kowalski w rublach spłacał to bym tak policzył
    > Kredyt wzięty na 100tys CHF, rata rok w rok >400CHF. Nic się w jej wysokości nie
    zmienia.
    Kowlsiekiemu jednak się zmienia- w 2008 płacił 880zł teraz płaci 1400zł

    > Uprzedzę Twój/Wasz argument, że klient nie widział CHF.
    Czy widział czy nie widział bez znaczenia dla tej dyskusji. Dostyał złotówki płąci w
    złotówkach, płacił 880zł teraz płaci 1400zł. Rata mu wzrosła czy nie?
    >Czy to ma znaczyć, że
    > jakikolwiek kredyt walutowy, który został >przelany w PLN-ach jest nieważny?
    Gdzieś tak napisałem?

    > Nie pogrążaj się.
    Na razie to Ty tym swoim nielogicznym pisaniem się pogrążasz

  • 247. Data: 2016-08-25 15:07:14
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu czwartek, 25 sierpnia 2016 14:57:22 UTC+2 użytkownik Zenek Kapelinder napisał:
    > jak nie wiesz to dlaczego wyciagasz wnioski ze cos bylo nie tak jak powinno.

    A gdzie takie wnioski wyciągnąłem?
    Od dłuższego czasu pisze ze jak frankowicze czują się oszukani to niech sad to
    sprawdzi
    Rzecznik finansowy pewnie bardziej w temacie zorientowany niż ja czy Ty i pisze że
    coś tam nie tak z tymi umowami jego zdaniem jest.
    Chyba dobry pomysł żeby to sady sprawdziły.

  • 248. Data: 2016-08-25 15:14:09
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu czwartek, 25 sierpnia 2016 14:57:22 UTC+2 użytkownik Zenek Kapelinder napisał:
    > jak nie wiesz to dlaczego wyciagasz wnioski ze cos bylo nie tak jak powinno.
    A tak na szybko znalazłem
    http://pomocfrankowiczom.pl/?page_id=15

  • 249. Data: 2016-08-25 15:29:29
    Od: s...@g...com

    W dniu czwartek, 25 sierpnia 2016 14:45:49 UTC+2 użytkownik Adam Sz. napisał:

> [...]
    > biorac kredyt w CHF i ze jego koszty moga wyjsc (jak utrzyma sie kurs
    > CHF) wyzsze niz kredytu w PLN. Ale co z tego? :-)

    Ano to z tego że cały ten misterny system kontroli bankowej zawiódł.
    Jeśli tenże Kowalski który nie mógł spłacać kredytu złotowego bo nie miał zdolności
    "nagle" miał zdolność w CHF a potem CHF zdrożał do poziomu wyższego takiego że kredyt
    w tymże CHF będzie droższy od złotowego to coś jest nie tak w tym misternie
    zaprojektowanym systemie.

    I nie mam tu na mysli różnic 10-20% tylko większe.

    Narazie kredytobiorcy frankowi nie są stratni w stosunku do tych złotowych. I tu masz
    rację że nie ma co sie tym przejmować.
    Ale jesli CHF nie stanieje to będą stratni i to bardzo. I tu już można oprzeć się o
    lichwę.

    I cała sprawa była by dla banków czysta gdyby rzeczywiście dały ludziom CHF i
    pozwalały na spłate w CHF. Wtedy miałbyś 100% racji że ludzie sami tak chcieli a
    banki nie robiły krętactw.

    A tak zestaw:
    -podrożony CHF (w sensie kurs).
    -brak zakupu CHF przez bank dla udzielenia kredytu
    -brak mozliwosci splacania w CHF
    -grzebanie przy spreadzie
    -Dawanie kredytów w CHF ludziom których na to nie stać.
    -zaprzestanie dawania kredytów w CHF kiedy pojawiła się szansa że nie będzie rósł
    albo stanieje.

    Jest bardzo śmierdzący.

  • 250. Data: 2016-08-25 15:42:38
    Od: Pete <n...@n...com>