  • 1. Data: 2011-09-11 06:51:43
    Temat: Odkurzacz centralny
    Od: "MUA" <a...@o...eu>

    Czytam w necie różne informacje na ich temat ale ogólnie nie wiem jak
    cechy są dla nich ważne. Może któs już ma, używa i mogłby podsunąć jaki
    model wybrać? Domyślam się, że są polonezy i ferrari ale ja oczekiwałbym
    coś pomiędzy Fiatem a Toytotą(Passatem jak kto woli ale nie o auta mi
    chodzi). Przeznaczenie to dom 200m2, 3 punkty + 2 szufelki.

  • 2. Data: 2011-09-11 07:02:23
    Temat: Re: Odkurzacz centralny
    Od: robercik-us <r...@p...onet.pl>

    Użytkownik MUA napisał:
    > Może któs już ma, używa i mogłby podsunąć jaki
    > model wybrać?

    Model... Nie żebym reklamowa, ale skoro pytasz. Firma i model, to raczej
    drugorzędna sprawa. Na allegro są zestawy na ileś tam punktów - zawsze
    możesz sobie dobrać. :-)
    Ja mam Beam jc 165. Mam tylko trzy punkty. Sprawuje się bardzo dobrze.
    Jak chcesz więcej punktów, to poszukaj trochę większego. No i...
    wszystko zależy od tego ile tysięcy chcesz na niego przeznaczyć :-).

    pozdr
    Robert G.

  • 3. Data: 2011-09-11 08:34:56
    Od: Budyń <b...@g...pl>

> [...]
    > Jak chcesz więcej punktów, to poszukaj trochę większego. No i...
    > wszystko zależy od tego ile tysięcy chcesz na niego przeznaczyć :-).

    pytanie dodatkowe - lepiej mniej punktów i dłuższy wąż, czy jednak dodać parę
    punktów? Ten zwój węża mnie nieco przeraża....

    b.

  • 4. Data: 2011-09-11 08:47:10
    Od: "mihal" <j...@p...onet.pl>

    pytanie dodatkowe - lepiej mniej punktów i dłuższy wąż, czy jednak dodać
    parę punktów? Ten zwój węża mnie nieco przeraża....

    ----

    też stoje przed wyborem odkurzacza. Z tego co wyczytałem to ważna jest też
    jakość tego węża. Są twarde i miękkie. Ponoć te sztywne potrafią narozrabiać
    przy takiej długości. Tzn postrącać coś przypadkiem i tp.

    pozdr.
    mihal

  • 5. Data: 2011-09-11 09:21:30
    Od: Jaroslaw Berezowski <p...@g...pl>

    Dnia Sun, 11 Sep 2011 10:34:56 +0200, Budyń napisał(a):

    > pytanie dodatkowe - lepiej mniej punktów i dłuższy wąż, czy jednak dodać
    > parę punktów? Ten zwój węża mnie nieco przeraża....
    Dodać kilka punktów to tylko nieco większy wydatek na złączki i gniazdka.
    Nie wiem czemu miałoby to skutkować koniecznością zakupu większej
    jednostki jak ktoś tu sugerował, przecież nie zakładasz równoległego
    wykorzystywania, a przewody odkurzacza mają mniejsze opory od węża.

    U bracha zrobiliśmy w połówce bliźniaka (100m2) 6 punktów i jest gites.
    Najbliższe gniazdka są od siebie odległe o niecałe 2m, ale tak pokryte
    zostało całe lokum z krótszym wężem.

    --
    Jaroslaw "jaros" Berezowski

  • 6. Data: 2011-09-11 09:45:42
    Od: robercik-us <r...@p...onet.pl>

    Użytkownik Budyń napisał:
    > lepiej mniej punktów i dłuższy wąż, czy jednak dodać parę punktów?

    Hm...
    Ten odkurzacz jest moim pierwszym, zatem nie mam porównania. Mój wąż ma
    9 m długości i nie wiem jak sprawowałby się dłuższy. Na pewno krótszy
    byłby wygodniejszy, ale nie jest on znowu taki ciężki i problemu nie ma.
    Jedynie co się daje zauważyć, to to, że kiedy ciągnę go w okolicach
    schodów, to lubi się zaczepiać o barierkę. Jednak gdyby był krótszy, to
    też byłoby to samo. Gniazda mam umiejscowione w centralnej części domu
    przy schodach na dole i na górze oraz trzecie w garażu. Mnie wystarczy.
    :-), a i w każdy kąt z rurą dotrę.

    pozdr
    Robert G.

  • 7. Data: 2011-09-11 10:35:37
    Od: janusz_kk1 <j...@o...pl>

    Dnia 11-09-2011 o 11:21:30 Jaroslaw Berezowski <p...@g...pl>
    napisał(a):

> [...]
    > jednostki jak ktoś tu sugerował, przecież nie zakładasz równoległego
    > wykorzystywania, a przewody odkurzacza mają mniejsze opory od węża.
    Ale gniazdka nie są szczelne i zwieksza się z ilością ich przedmuch co
    skutykuje
    spadkiem podciśnienia.

    --
    Pozdr
    JanuszK

  • 8. Data: 2011-09-11 11:07:45
    Od: janusz_kk1 <j...@o...pl>

    Dnia 11-09-2011 o 08:51:43 MUA <a...@o...eu> napisał(a):

    > Czytam w necie ró?ne informacje na ich temat ale ogólnie nie wiem jak
    > cechy s? dla nich wa?ne. Mo?e któs ju? ma, u?ywa i mog?by podsun?ae jaki
    > model wybraae? Domy?lam sie, ?e s? polonezy i ferrari ale ja oczekiwa?bym
    > co? pomiedzy Fiatem a Toytot?(Passatem jak kto woli ale nie o auta mi
    > chodzi). Przeznaczenie to dom 200m2, 3 punkty + 2 szufelki.
    Jedyną wadą cent odkurzacza jest cena, niestety kosztuje sporo, pewnie
    za to już można by kupić jakiegoś Rainbow-a ale ciągać odkurzacz po
    schodach
    to tragedia.
    Ja mam węża 9m i jest ok, jest dość elastyczny a brak kabli daje wygodę
    użytkowania, tylko kup sobie model trochę droższy z wył w rączce, wygodne.
    Co do instalacji, mam 5 gniazd i 3 szufelki, gniazdo powinno byc na każdej
    kondygnacji i jedno wystrczy, daje się go centralnie i do niego
    dobiera długość węża. Szufelki są baaardzo wygodne ale niestety drogie.
    Co do odkurzacza, to skupiłem się na wygodę użytkowania i dlatego kupiłem
    bezworkowy taki:

    http://allegro.pl/odkurzacz-centralny-vacuflo-tc488q
    -promocja-gratis-i1810633775.html
    ale nie u tego sprzedawcy, ten zestaw rury i szczotek jest b.dobry
    Co do siły ssania to wg mnie nie ma co oszczędzać, różnica w cenie
    pomiędzy modelami
    jest niewielka, a wkur..nie duże jak ci po kilku latach będzie słabiej
    ssało.
    Dlatego kupiłem model dopasowany do instalacji.
    Tu masz jeszcze inny link tych odkurzaczy:
    http://allegro.pl/odkurzacz-centralny-vacuflo-1370-d
    o-8-gniazd-i1812206967.html

    --
    Pozdr
    JanuszK

  • 9. Data: 2011-09-11 11:45:45
    Od: Jacek Midura <j...@...krakow.pl>

    W dniu 2011-09-11 10:34, Budyń pisze:
    > Użytkownik "robercik-us"<r...@p...onet.pl> napisał w wiadomości

    > pytanie dodatkowe - lepiej mniej punktów i dłuższy wąż, czy jednak dodać parę
    punktów? Ten zwój węża mnie nieco przeraża....

    Im więcej punktów (i krótszy wąż), tym częściej trzeba między nimi się
    przełączać, co psuje komfort korzystania (choć dla niektórych mniej
    wygodne może być używanie 9-metrowego węża). Jednakże te węże do OC, z
    którymi się spotkałem, były bardzo lekkie, trzeba tylko pamiętać o
    jakimś miejscu na przechowywanie go (najlepiej z wieszakiem na wąż).

    Trzeba więc zacząć od akceptowalnej długości węża (standardowo zdaje się
    7 i 9m) i wtedy gniazd tyle i w takich miejscach, żeby _z lekkim
    zapasem_ pokryć wszystkie pomieszczenia (niekoniecznie tylko podłogi -
    odkurzaczem zdarza się zbierać pajęczyny albo komary z sufitu).

    O włączniku na wężu już tu wspomniano - dobra rzecz.

    --
    Jacek Midura

  • 10. Data: 2011-09-11 19:24:25
    Od: Piotrek <p...@p...na.berdyczow.info>

    On 2011-09-11 13:07, janusz_kk1 wrote:
    > Co do siły ssania to wg mnie nie ma co oszczędzać, różnica w cenie
    > pomiędzy modelami
    > jest niewielka, a wkur..nie duże jak ci po kilku latach będzie słabiej
    > ssało.

    Wtedy wystarczy oczyścić filtr i CO jest jak nówka sztuka ;-)

    Piotrek