  • 11. Data: 2009-03-15 10:06:42
    Temat: Re: Odmulanie stawku
    Od: "Kris" <k...@w...pl>

    Użytkownik "Alti" <a...@g...pl> napisał w wiadomości
    > Chcemy to usunąć.
    A po co?

    Kris

  • 12. Data: 2009-03-15 11:54:15
    Od: "Alti" <a...@g...pl>

    wiadomości news:1jo8yk5r87rk7.dlg@oldfield.org.pl...

    > A to nie można użyć tej wody, co do tego stawku wpływa?

    Za mało jej jak na to co chcemy zrobić
    Wojtek

  • 13. Data: 2009-03-15 11:54:47
    Od: "Alti" <a...@g...pl>

    > A po co?

    Po to żeby stawek miał głębokość 1,5 a nie 0,5m
    Wojtek

  • 14. Data: 2009-03-15 16:50:10
    Od: Adam Płaszczyca <t...@o...spamnie.org.pl>

    Dnia Sun, 15 Mar 2009 12:54:15 +0100, Alti napisał(a):

    > Za mało jej jak na to co chcemy zrobić

    Jakiś zbiornik tymczasowy zrobić, pożyczyć mocną pompę....
    --
    ___________ (R)
    _______/ /_ GG: 3524356

  • 15. Data: 2009-03-15 18:46:07
    Od: "piotr1944" <p...@o...pl>

    Witam,

    Bez koparki tego sie zrobic nie da. Prawdopodobnie poziom wód gruntowych
    jest zbyt wysoki, żeby zrobić to na sucho (łopatą). Zawsze będzi napływała
    do stawu woda, zresztą dlatego staw istnieje, bo wody gruntowe są płytko.
    Preparaty EM-A, EM-1 itd. bazują na bakteriach i innych mikroorganiznach,
    które żywią się materią organiczną. Podczas "konsumpcji" materia organiczna
    ulega przeobrażeniu (rozkładowi), zmniejsza sie jej objetosc, ale jej ilość
    pozostaje taka sama (nic w przyrodzie nie ginie).
    Muł na dnie stawu to nie tylko materia organiczna ale też cząstki mineralne
    (ił, piasek). To można wypłukać albo wybrać. Jednocześnie ten muł to jedno z
    najlepszych podłoży organiczno-mineralnych dla roślin. To prawie to samo co
    nanosi rzeka w czasie powodzi (żyzne mady). Dlatego stanowi cenne podłoże
    dla roślin; zatem do wykorzystania.

    Proponuje przenieść na czas pracy koparki płotek, krzewy i inne rośliny na
    drodze koparki. Potem znalezc "Białoruśkę" i niech kopie.
    Bez koparki to lepiej dać sobie spokój z tym mułem.

    GeoPlus - Badania Geologiczne i Geotechniczne
    www.geoplus.com.pl

  • 16. Data: 2009-03-15 21:05:14
    Od: "Alti" <a...@g...pl>

    Użytkownik "piotr1944" <p...@o...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > drodze koparki. Potem znalezc "Białoruśkę" i niech kopie.
    > Bez koparki to lepiej dać sobie spokój z tym mułem.

    Wielkie dzięki.
    A co myślisz o takim pomyśle żeby zalać staw a następonie wypompowywać w
    miarę płynny muł jakąś motopompą? Może od jakiegoś gospodarza w okolicy
    będzie dało się pożyczyć pompe do gnojowicy....
    Wojtek

  • 17. Data: 2009-03-15 22:31:31
    Od: "Piotr_Boncza" <o...@m...com>

    Alti wrote:
    > Znajomy ma niewielki (ok 100m2) stawek koło domu. Stawek nie był
    > odmulany przez conajmniej 30 do 50 lat.
    > Ostratnio spuściliśmy wodę i sprawdziliśmy że na dnie zalega ok 0,5m
    > mułu. Chcemy to usunąć.

    > 2) Skołowac motopompę i próbowac nią odpompować ten muł. Nie wiemy

    Motopompę szlag trafi. Można użyć inżektora (strumienicy) ale gdzie
    wywalisz to błotko? Będzie rozrobione 1:7 - 10.
    Najprościej dogadać się z dużą szambiarką, 50m^3 to nie tak wiele
    kursów, urobek w miarę gęsty rozparcelować na polu. To błotko jest
    niezłym nawozem.

    pozdrawiam Piotr

  • 18. Data: 2009-03-16 10:38:43
    Od: Adam Płaszczyca <t...@o...spamnie.org.pl>

    Dnia Sun, 15 Mar 2009 22:05:14 +0100, Alti napisał(a):

> [...]
    > miarę płynny muł jakąś motopompą? Może od jakiegoś gospodarza w okolicy
    > będzie dało się pożyczyć pompe do gnojowicy....

    To nie lepiej zalać wodą, do motopompy podpiąć wąż z prądownicą i
    spłukiwać?
    Odpada Ci problem z wybieraniem, bo taki muł jak go upłynnisz, to spłunie
    razem z wodą.
    --
    ___________ (R)
    _______/ /_ GG: 3524356

  • 19. Data: 2009-03-17 15:41:46
    Od: "Alti" <a...@g...pl>

    wiadomości news:1g4gx2m1jxxqb.dlg@oldfield.org.pl...

    > To nie lepiej zalać wodą, do motopompy podpiąć wąż z prądownicą i
    > spłukiwać?
    > Odpada Ci problem z wybieraniem, bo taki muł jak go upłynnisz, to spłunie
    > razem z wodą.

    To jest niezłe....
    Wojtek

  • 20. Data: 2009-03-17 16:27:40
    Od: "Piotr_Boncza" <o...@m...com>

    Alti wrote:
> [...]

    Zabijając większość wyższych organizmów wodnych w cieku poniżej. Czyli
    prościej mówiąc rybki, raczki i skorupiaczki... :(
    Czasami można o tym w gazetach przeczytać.

    > To jest niezłe....

    Jak widać nie bałdzo.

    pozdrawiam Piotr