  • 1. Data: 2009-03-14 19:56:58
    Temat: Uziemienie, listwa wyrównawcza, zerowanie, odgrom - jak to połączyć?
    Od: Jan Werbiński <j...@j...com>

    Do zrobienia: piorunochron, wymiana instalacji elektrycznej trójfazowej,
    zrobienie uziemienia i zabezpiezcenie różnicowoprądowe.

    Jak się do tego zabrać? Czy te wszystkie uziomy są ze sobą gdzieś połączone?
    Gdzie można poczytać?

    Prywatna http://www.janwer.com/
    Nasza siec http://www.fredry.net/

  • 2. Data: 2009-03-14 20:21:20
    Od: "Adi7" <a...@g...com>

    wszystkie uziemienia łączysz w lsitwie uziemiającej a następnie albo
    podpinasz bo bednarki opasającej dom, abo do szpilek wbijanych w zięmię bądź
    najtaniej do zbrojenia fundamentów, wszystko zależy od oporności która
    bodfajże ma być mniejsza niż 50 ohm, różnicówka o chyba wiesz jak wpiać?

  • 3. Data: 2009-03-14 20:34:12
    Od: Jan Werbiński <j...@j...com>

    Użytkownik "Adi7" <a...@g...com> napisał w wiadomości
> [...]
    > podpinasz bo bednarki opasającej dom, abo do szpilek wbijanych w zięmię
    > bądź najtaniej do zbrojenia fundamentów, wszystko zależy od oporności

    Nie mam dostępu do zbrojenia, ani bednarki. Dom bliźniak. Zatem wbić szpilkę
    w jednym miejscu, zmierzyć i poprowadzić bednarką w pobliże licznika, gdzie
    w jednym miejscu zbiegną się wszystkie uziomy?
    A co z piorunochronem? Osobny uziom, czy nie? Do piorunochronu będzie też
    podłączony 10m maszt z antenami wifi. Część anten konstrukcyjnie jest zwarta
    do masy - czyli masztu, czyli piorunochronu, a jednocześnie jest zwarta z
    masą komputera, do których są podłączone, a te masy do zerowania. Wychodzi
    mi pętla, chyba że izolować anteny od masztu?

    > bodfajże ma być mniejsza niż 50 ohm, różnicówka o chyba wiesz jak wpiać?

    Nie wiem, ale się dowiem zanim się za to zabiorę. :-)

  • 4. Data: 2009-03-14 20:34:26
    Od: "Marcin" <c...@o...pl>

> [...]
    > bądź najtaniej do zbrojenia fundamentów, wszystko zależy od oporności
    > która bodfajże ma być mniejsza niż 50 ohm, różnicówka o chyba wiesz jak

    A piorunochron też powinien być połączony z listwą uziemiającą lub bednarką
    ??

    Pozdr.
    Marcin

  • 5. Data: 2009-03-14 20:36:38
    Od: Jan Werbiński <j...@j...com>

    Użytkownik "Marcin" <c...@o...pl> napisał w wiadomości

    > A piorunochron też powinien być połączony z listwą uziemiającą lub
    > bednarką ??

    Słyszałem już mocno uzasadnione wersje za i przeciw. :-)

  • 6. Data: 2009-03-15 08:53:06
    Od: "Darek" <d...@o...pl>

    > Jak się do tego zabrać? Czy te wszystkie uziomy są ze sobą gdzieś
    > połączone?
    > Gdzie można poczytać?

    tu powinienes cos znalezc
    http://www.ochrona.net.pl/

    Pzdr
    Darek

  • 7. Data: 2009-03-15 12:13:37
    Od: Cyb <c...@n...poczta.nie.spamuj.onet.wypad.pl>

    On Sat, 14 Mar 2009 21:36:38 +0100, Jan Werbiński
    <j...@j...com> wrote:

    >Użytkownik "Marcin" <c...@o...pl> napisał w wiadomości

    >Słyszałem już mocno uzasadnione wersje za i przeciw. :-)

    ciekaw jestem jakie sa za???

    bo tak na logike, jak piorun walnie w piorunochron i tenze
    piorunochron bedzie podlaczony do uziemnienia budynku, to sie pojawi
    ciekawy potancjal elektryczny na wszystkich bolcach uziemniajacych w
    budynku. a jak beda jakies urzadzenia podlaczone to nie wiem, czy
    wszystkie wytrzymaja potencjal elektryczny rzedu
    kilku/kilkunastu/kilkudziesieciu milionow woltow...

    pozdarwiam,
    cyb

  • 8. Data: 2009-03-15 17:13:38
    Od: "Janusz" <j...@o...pl>

    sporo w temacie znajdziesz na http://ochrona.net.pl/
    szczególnie w kontekście telekomunikacji

    pozdr

    wiadomości news:gph2nb$ju9$1@nemesis.news.neostrada.pl...

  • 9. Data: 2009-03-15 19:14:22
    Od: "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl>

    Cyb wrote:
> [...]
    > wszystkie wytrzymaja potencjal elektryczny rzedu
    > kilku/kilkunastu/kilkudziesieciu milionow woltow...

    a teraz zagadka?

    potencjał ten będzie względem czego?

    druga zagadka?

    jak chcesz odseparować uziom od piroónów od uziomu do bolców skoro oba są w
    tej samej ziemi?

  • 10. Data: 2009-03-15 22:28:27
    Temat: Re: Uziemienie, listwa wyrównawcza, zerowanie, odgrom - jak to połšczyć?
    Od: "T.M.F." <t...@n...mp.pl>

    Marek Dyjor pisze:

    > a teraz zagadka?
    >
    > potencjał ten będzie względem czego?

    Jesli rozwazasz sprawe statycznie to masz racje. Ale ze wzgledu na m.in.
    indukcyjnosc moge smialo zalozyc, ze wzgledem ziemi, czy np. fazy lub N
    w czasie uderzenia bede mial kilkaset tys. V.

    > druga zagadka?
    >
    > jak chcesz odseparować uziom od piroónów od uziomu do bolców skoro oba
    > są w tej samej ziemi?

    Poprzez odleglosc? Co z tego, ze pomierze i pomiedzy bolcami bede mial
    0,1 oma. Jak walnie piorun w Ziemie to jej potencjal istotnie sie nie
    zmieni. Czyli szpilka wbita pare metrow dalej bedzie ciagle miala
    potencjal ziemi, mimo, ze ta od pioruna bedzie miala pare mln. V.