eGospodarka.plNieruchomościGrupypl.misc.budowanieOdpadający tynk - baranek na balkonie. Jak to zaklajstrować? › Odpadający tynk - baranek na balkonie. Jak to zaklajstrować?
    From: Krystek <u...@k...art.pl>
    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    Subject: Odpadający tynk - baranek na balkonie. Jak to zaklajstrować?
    Date: Mon, 24 Jul 2023 20:55:02 +0200

    Zabrałem się za porządkowanie mieszkania należącego do członków rodziny.
    W mieszkaniu nigdy nie było większego remontu, ale na razie co innego
    spędza sen z powiek. Na pierwszy ogień poszła próba zabezpieczenia
    balkonu przed gołębiami, które obsrały go dokumentnie. Kupiłem siatkę,
    by zabezpieczyć balkon przed wlatywaniem ptactwa, bo czyszczenie go nie
    miałoby sensu, gdyż po sprzątaniu po kwadransie znowu by przyleciały.

    Jednak na suficie stropu balkonu pęka i odpada tynk. Ocieplanie budynku
    było robione jakieś 15 lat temu przez spółdzielnię (na elewacji jest
    baranek), ale od kilku lat tynk fragmentami odpada. Pewnie woda
    zaciekała. Do tej pory nie był to wielki problem (raz na jakiś czas
    kawałki tynku odrywały się i spadały). Taka dziura w tynku jest od
    długiego czasu. Tyle, że ostatnio zaczęło mocniej sypać gruzem. Więc
    przyszła pora na interwencję. Wygląda to tak -
    <https://i.imgur.com/hDBNvdZ.jpg>
    <https://i.imgur.com/6dikSQl.jpg>

    Wieszałem zaczepy na siatkę przeciw ptakom -
    <https://i.imgur.com/WsxWTWS.jpg>, ale gdy dotarłem do miejsca, w którym
    tynk się mocno odgina i jest prawdopodobieństwo, że niedługo odpadnie to
    prace montażowe wstrzymałem. Bym tylko zmarnował zaczepy.

    Tynk, który się odspaja od betonu na tym balkonie wygląda tak:
    <https://i.imgur.com/5ZzE2wn.jpg>
    <https://i.imgur.com/RXqrHnj.jpg>
    <https://i.imgur.com/ym0h4e4.jpg>

    Planuję poobrywać ten tynk, który grozi odpadnięciem i dojść do miejsc,
    gdzie się jeszcze trzyma betonu i zostawić go, żeby nie skuwać całego
    sufitu. Wszystko robię sam, sposobem gospodarczym i własnym sumptem.

    Teraz pozostaje zasadnicze pytanie: jak zaklajstrować tę dziurę po
    tynku, jak się za to zabrać? Warstwa przylegająca do betonu ma jakieś 4
    albo i więcej centymetrów grubości. Czego użyć: gotowej zaprawy
    betonowej + gotowej zaprawy tynkarskiej? How to...? Wszelkie porady od
    czynnych budowlańców mile widziane :) Póki jest lato i czas remontów to
    chciałbym przeprowadzić te prace budowlane.

    Z góry dziękuję za pomoc

    Krystian

    --
    Adresy e-mail w domenie krystek.art.pl oraz sama domena nie są już aktywne