  • 1. Data: 2012-01-04 19:09:36
    Temat: Odpływ liniowy - przepustowosc
    Od: "mkk" <q...@w...pl>

    Jaka przepustowosc powinien miec odplyw liniowy do prysznica aby sie nie
    przytykal? Podoba mi sie taki:
    http://allegro.pl/kessel-linearis-basic-odplyw-linio
    wy-750-mm-i2036784442.html
    ale ma przpustowosc tylko(?) 24l/min. Napelniajac doswiadczalnie wiadro 28
    litrow, napelnilem je w jakies 50pare sekund... Przejmowaliscie sie w ogole
    takim parametrem jak przepustowosc wybierajac odplyw?

    Pozdrowienia.

  • 2. Data: 2012-01-04 19:31:10
    Temat: Re: Odpływ liniowy - przepustowosc
    Od: Robert G <r...@g...pl>

    Użytkownik mkk napisał:
    > Przejmowaliscie sie w ogole
    > takim parametrem jak przepustowosc wybierajac odplyw?

    Nie... rurka fi 40 wystarczy, a ile ona tam przepuszcza...?
    Na pewno mniej, niż jestem w stanie lać podczas brania prysznica.
    pozdr
    Robert G.

  • 3. Data: 2012-01-05 09:27:35
    Od: Ariusz <a...@g...pl>

    W dniu 2012-01-04 20:09, mkk pisze:
> [...]
    > litrow, napelnilem je w jakies 50pare sekund... Przejmowaliscie sie w ogole
    > takim parametrem jak przepustowosc wybierajac odplyw?

    Zamontowałem u siebie odpływ liniowy na wjściu do prysznica, gdyby nie
    mały silikonowy próg to lało by mi się na łazienkę. Popełniłem jeden
    błąd i woda potrafiła mi się przelewać przez ten próg - mój odpływ nie
    sięga od ściany do ściany, a ma po jakieś 10 cm luzu. Jak mocniej
    chlapnę wodą to "fala" przeleje się w tych miejscach przez prożek.
    Rozwiązałem ten problem przyklejając na te odcinki próg silikonowy.

    Wygląda to mw. tak

    XX_________________XX
    XX__=============__XX

    XX - ściana
    ___ - próg silikonowy
    ==== - odpływ

    Te dwa małe progi stykają się z krawędzią odpływu, a ten pod szybą
    również jest bardzo blisko odpływu, tak, że okapnik uszczelki jest już
    nad odpływem
    Generalnie po przyklejeniu tych małych progów nie mam problemu z wodą na
    łazience.

    Ariusz

  • 4. Data: 2012-01-05 13:05:55
    Od: "Jacek Stelmaszczyk" <s...@p...com>

    mkk wrote:
    > Jaka przepustowosc powinien miec odplyw liniowy do prysznica aby sie nie
    > przytykal? Podoba mi sie taki:
    > http://allegro.pl/kessel-linearis-basic-odplyw-linio
    wy-750-mm-i2036784442.html

    Sprawdź jeszcze ACO:
    http://www.aco.pl/odwodnienia_lazienkowe_liniowe.htm
    Mam ShowerDrain C w dwóch łazienkach i nie narzekam.

    > ale ma przpustowosc tylko(?) 24l/min.

    Jak mierzona ta przepustowość?
    Bo są różne metody.

    > Napelniajac doswiadczalnie
    > wiadro 28 litrow, napelnilem je w jakies 50pare sekund...

    Ale czym napełniałeś? Prysznicem?

    > Przejmowaliscie sie w ogole takim parametrem jak przepustowosc
    > wybierajac odplyw?

    Dla odpływu umieszczonego przy wejściu do kabiny i bez robienia progu
    przepustowość odpływu powinna być większa niż głowicy prysznicowej.

    W katalogu ACO piszą tak:
    "Wybór odpływu/wpustu prysznicowego zależy zasadniczo od rodzaju prysznica.
    Przeciętna, średnia wartość wynosi 0,15 l/s i około 70% głowic prysznicowych
    ma maksymalną pojemność mniejszą niż 0,3 l/s. Oznacza to, że odpływ
    prysznicowy o takich parametrach przepływu będzie pasował do większości
    głowic dostępnych na rynku."

    --
    Jacek