  • 1. Data: 2012-01-04 10:08:29
    Temat: Zabudowa szafy przesuwanej
    Od: "OLO" <p...@g...SKASUJ-TO.pl>

    Witam.
    Szukam prowadnic do szafy zasuwanej. Jednak wszystko co znajduje jest
    strassznie toporne. Za szerokie prowadnice.
    Chce drzwi szafy by byly max 2mm a nie z dech 10mm. Sa jakies dobre rozwiazania?
    Moze ktos polecic jakiegos linka bym znalazl cos co by mi pasowalo?

  • 2. Data: 2012-01-04 10:14:48
    Temat: Re: Zabudowa szafy przesuwanej
    Od: ptoki <s...@g...com>

    On Jan 4, 11:08 am, "OLO" <p...@g...SKASUJ-TO.pl> wrote:
> [...]
    > Moze ktos polecic jakiegos linka bym znalazl cos co by mi pasowalo?

    W czym problem?
    W szerokosci mechanizmu przesuwającego na górze czy grubości drzwi?

    Masz świadomość że 2mm scianka bedzie bardzo wiotka już przy 1x1m?

  • 3. Data: 2012-01-04 10:18:28
    Od: "Jackare" <1...@1...tralala.com>

    Użytkownik "OLO" <p...@g...SKASUJ-TO.pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > rozwiazania?
    > Moze ktos polecic jakiegos linka bym znalazl cos co by mi pasowalo?

    A jak chcesz zapewnić temu rozwiązaniu jakąkolwiek stabilność ? Każdy
    materiał ma swoje właściwości i wymagania. Standardowa płyta meblowa
    grubości 18 mm przy dwumetrowej długości już jest dość wiotka.
    Nie widzę tego by duże drzwi zrobić z trzymilimentrowej sklejki a
    dwumilimetrowej to nawet chyba nie widziałem (co oczywiście nie oznacza że
    takiej nie ma). 10 mm o których wspominałeś to nadal niewielka grubość jak
    dla materiału drewnopochodnego który nie ma być usztywniany jakąkolwiek ramą
    --
    Jackare

  • 4. Data: 2012-01-04 11:11:06
    Od: s_13 <s...@i...pl>

    > Szukam prowadnic do szafy zasuwanej. Jednak wszystko co znajduje jest
    > strassznie toporne. Za szerokie prowadnice.
    > Chce drzwi szafy by byly max 2mm a nie z dech 10mm. Sa jakies dobre rozwiazania?

    a w normalnej (niesuwanej) szafie jakiej grubości masz
    drzwiczki?...:-)

    > Moze ktos polecic jakiegos linka bym znalazl cos co by mi pasowalo?

    generalnie dostępne są dwa systemy, laguna i sevroll, tam się
    rozejrzyj w ofercie, są jeszcze inni producenci, ale zaraz zaczniesz
    marudzić, że cena wysoka...:-)
    BTW w ikei widziałem takie gotowe drzwi suwane zrobione z siatki
    metalowej, czy też blachy perforowanej, to cienkie było, ale ramka
    swoją grubość miała... bo musi mieć...:-)
    możesz też pokombinować samodzielnie, coś w stylu japońskiego
    parawanu, powinno być lekkie, może być ładne, a na pewno będzie
    delikatne w obsłudze...

    pozdrawiam
    s_13

  • 5. Data: 2012-01-05 08:39:00
    Od: "Kacper" <e...@W...pl>

> [...]
    > rozwiazania?
    > Moze ktos polecic jakiegos linka bym znalazl cos co by mi pasowalo?

    Dokładnie tak, a szafa wyglądająca jak ze szkła albo z lustrem to nie samo
    lustro tylko lustro przyklejone
    do grubszej płyty.

    Rafał

  • 6. Data: 2012-01-05 19:05:56
    Od: SkiMir <p...@M...onet.pl>

    W dniu 2012-01-04 11:08, OLO pisze:

    > Chce drzwi szafy by byly max 2mm a nie z dech 10mm. Sa jakies dobre rozwiazania?
    > Moze ktos polecic jakiegos linka bym znalazl cos co by mi pasowalo?

    2mm?? To jakiej wielkości mają być te drzwi - chyba w klatce dla chomika
    :-) bo przy tej grubości to będą wiotkie jak papier.

    10mm przy wysokości zabudowy 2,5m to już zbyt cienka "decha" jak ją
    nazwałeś.

    --
    M.

  • 7. Data: 2012-01-16 15:02:20
    Od: "OLO" <p...@W...gazeta.pl>

    SkiMir <p...@M...onet.pl> napisał(a):

> [...]
    > :-) bo przy tej grubości to będą wiotkie jak papier.
    >
    > 10mm przy wysokości zabudowy 2,5m to już zbyt cienka "decha" jak ją

    NO wlasnie "szafa" ma mieć wymiary 1,5m x 1,5m x 0,3m. To nie ma być klasyczna
    szafa .... bardziej taka wnęka zasuwana w kibelku. Szukam rozwiązania
    prowadnic które zajmą mi jak najmniej miejsca. Bo chce tam chować odkurzarz :)
    Jest takowe rozwiązanie?. Jedno skrzydło tych drzwi będzie w sumie nie duze
    70cm na 150cm... przy grubości powiedzmy 4mm nic nie będzie sie giąć. Przy
    rozwiązaniu plexy czy czegos takiego. Szukam wlasnie takiego rozwiązania.
    Pomoże ktoś? W podobny sposob chce zrobic pawlacz zasuwany. Szukam prowadnicy
    na takie plexy ktore będą opierały drzwi ... i druga wersja ... będą wisiały
    na prowadnicy swobodnie zwisając. Dwie opcje mnie interesują.

  • 8. Data: 2012-01-16 15:15:37
    Od: ptoki <s...@g...com>

    On Jan 16, 4:02 pm, "OLO" <p...@W...gazeta.pl> wrote:

> [...]
    > na takie plexy ktore będą opierały drzwi ... i druga wersja ... będą wisiały
    > na prowadnicy swobodnie zwisając. Dwie opcje mnie interesują.

    Nie rob drzwi przesuwnych. Zrob otwierane do gory. W castoramie sa
    specjalne zawiasy do klap otwieranych do gory.
    Drzwi przesuwne zjadaja jakies 50% przekroju otworu przy dwu panelach
    i 1/3 przy trzech.

    Mozesz tez sprobowac otwierania podobnego jak w chlebakach (listewki
    na płótnie podnoszone w gore w prowadnicy.

  • 9. Data: 2012-01-17 09:17:28
    Od: "M." <...@n...pl>

    W dniu 2012-01-16 16:15, ptoki pisze:

    > Nie rob drzwi przesuwnych. Zrob otwierane do gory. W castoramie sa
    > specjalne zawiasy do klap otwieranych do gory.

    Drzwi 1,5m otwierane do góry? Musisz stanąć 1,5m przed nimi, żeby je
    otworzyć.

    > Drzwi przesuwne zjadaja jakies 50% przekroju otworu przy dwu panelach
    > i 1/3 przy trzech.

    Chodzi ci chyba o równoczesny dostęp do całej szafy. To w takim razie
    drzwi łamane lub otwierane na boki - wyjdzie mała szafa.

    M.

  • 10. Data: 2012-01-17 09:37:24
    Od: ptoki <s...@g...com>

> [...]
    > na takie plexy ktore będą opierały drzwi ... i druga wersja ... będą wisiały
    > na prowadnicy swobodnie zwisając. Dwie opcje mnie interesują.

    Poszukaj w markecie profili aluminiowych. Dopasuj do nich jakas plyte
    akrylowa lub sklejke.
    I przykrec wkretami do dolu i gory wneki.