  • 1. Data: 2010-02-01 16:30:06
    Temat: Ogródek warzywny
    Od: "Scarlet" <a...@p...onet.pl>

    Witam.

    Nie mam zupełnie doświadczenia i nie wiem co sadzić w moim ogródku
    warzywnym. W zeszłym roku ładnie mi rosła kukurycza, niestety część pożarły
    mrówki, sałata też ładnie i rzodkiewka, ale jadły ją robale. Sąsiad doradził
    psikanie wodą z cebulą i czosnkiem, ale nie wiele to dało. Na brokułach
    siedziały dżdżownice i mamy sporo mrówek, podobno odstrasza je sadzenie
    cebuli, więc rosło jej sporo, no i zioła.
    W tym roku chcę sadzić papryke, sałate, kukurydze, marchewke i pietruszke i
    cebule. Co jeszcze łatwego w uprawie mogę posadzić?
    Proszę o jakieś rady.

  • 2. Data: 2010-02-01 19:04:32
    Temat: Re: Ogródek warzywny
    Od: "Dirko" <j...@w...pl>

    Użytkownik "Scarlet" <a...@p...onet.pl> napisał w wiadomości

    > W tym roku chcę sadzić papryke, sałate, kukurydze, marchewke i pietruszke
    > i cebule. Co jeszcze łatwego w uprawie mogę posadzić?
    > Proszę o jakieś rady.
    Hejka. Możesz zasiać buraczki ćwikłowe, bób, fasolkę szparagową,
    cukinie, patisony, słoneczniki a nawet posadzić ziemniaki.
    Pozdrawiam warzywnie Ja...cki

  • 3. Data: 2010-02-01 19:39:52
    Od: "johnny" <j...@p...pl>

    Użytkownik "Scarlet" szacun budzi:

> [...]
    >siedziały dżdżownice i mamy sporo mrówek, podobno odstrasza je sadzenie
    >cebuli, więc rosło jej sporo, no i zioła.

    Wiesz co, ja mam dla Ciebie super propozycję. Otóz widzę, że masz ciekawe
    zdolności-za co sie nie złapiesz to spier....lisz. Załóż zatem firmę
    pogrzebową, to ludzie pewnikiem przestaną umierać! ;-)

    Zdroofka Johnny

  • 4. Data: 2010-02-01 20:56:47
    Od: "skryba ogorodowy" <z...@o...pl>

    Użytkownik "Scarlet" <a...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
    > Na brokułach siedziały dżdżownice....

    I pewnie one były w zielonych sukienkach?

    Pozdrawiam dociekliwie
    skryba

  • 5. Data: 2010-02-01 21:53:12
    Od: "Scarlet" <a...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Dirko" <j...@w...pl> napisał w wiadomości

> [...]
    > Hejka. Możesz zasiać buraczki ćwikłowe, bób, fasolkę szparagową,
    > cukinie, patisony, słoneczniki a nawet posadzić ziemniaki.

    Dzięki :) Buraczki nie wyszły mi w tamtym roku :(

  • 6. Data: 2010-02-01 22:11:26
    Od: "Dirko" <j...@w...pl>

    > Buraczki nie wyszły mi w tamtym roku :(
    Hejka. Buraczki są w porządku. :-) Trzeba coś zmienić w ogrodniczce. ;-)
    Pozdrawiam przyczynowo Ja...cki

  • 7. Data: 2010-02-02 02:44:24
    Od: "Prawusek" <p...@i...pl>

    "Dirko" <j...@w...pl> wrote in message

    > Użytkownik "Scarlet" <a...@p...onet.pl> napisał w wiadomości

    > Hejka. Buraczki są w porządku. :-) Trzeba coś zmienić w ogrodniczce.
    ;-)
    > Pozdrawiam przyczynowo Ja...cki

    Niekoniecznie - mogły być nicienie.

  • 8. Data: 2010-02-02 07:14:26
    Od: d...@d...abc.com.pl

    On Mon, 1 Feb 2010, Scarlet wrote:

    > Proszę o jakieś rady.

    Myślę, że najlepiej będzie jak założysz tunel foliowy.
    Problem ze szkodnikami zniknie za to pojawi się problem z podlewaniem.

    D.P.

  • 9. Data: 2010-02-09 16:24:45
    Od: Barbara Miącz <s...@i...te.ria.pl>

    Scarlet pisze:

    > Dzięki :) Buraczki nie wyszły mi w tamtym roku :(

    Buraki mają długi termin siewu. Nie wschodzą -
    następne siej. Być może wysiałaś, gdy jeszcze za zimno dla nich było.
    Nadwyżki można pikować w wolne miejsca, rosną b. ładnie.

    Pozdrawiam, Barbara

  • 10. Data: 2010-02-09 16:49:30
    Od: Barbara Miącz <s...@i...te.ria.pl>

    Dirko pisze:
    > Użytkownik "Scarlet" <a...@p...onet.pl> napisał w wiadomości

    Pasternak, może zimować w gruncie. Na wiosnę zjadać póki korzenie
    smaczne ale nie szkodzi zostawić 1-2 sztuki na nasiona i wysiać
    jesienią, wtedy wiosną pięknie wschodzi.
    Selerów u mnie nic nie żre. Naciowy mam do dzisiaj w kuchni w doniczce.
    Przydaje się listek do zupy :-)

    > Hejka. Możesz zasiać buraczki ćwikłowe, bób, fasolkę szparagową,
    > cukinie, patisony, słoneczniki a nawet posadzić ziemniaki.

    Na ziemniakach stonka będzie. Może topinambur? Bez nawożenia i
    podlewania, nic nie atakuje, ładnie kwitnie, hamuje wiatr i smakuje.
    I też go na zimę nie wykopuję.
    Może szparagi spróbować uprawiać? Bardzo atrakcyjne warzywo.

    Pozdrawiam, Barbara