  • 1. Data: 2009-02-07 21:14:17
    Temat: Okna - profile - Wasze doswiadczenia
    Od: "JarekM" <j...@w...pl>

    Witam

    Szczęśliwie dobrnąłem do etapu gdzie musze zdecydować się na okna.
    Będą to okna PCV z kilku względów, cena, mycie, konserwacja i takie tam ...
    Mam kilka ofert i totalny zamęt w głowie, każdy sprzedawca chwali swoje
    potępiając przy tym konkurencję.
    Mówiąc krótko słyszę marketingowy bełkot i nie wiem na co się zdecydować.
    Na placu boju są trzy profile : Veka, ALuplast, Oknoplus.
    Z wymienionych moje zaufanie wzbudza Veka bo stalowe wzmocnienie ma w
    profilu zamkniętym, pozostali dają ceownik.
    Tylko za cholerę nie mam pewności czy to tylko modele wystawione u
    sprzedawców tak mają a w procesie produkcyjnym idzie zupełnie coś innego,
    np. "opcja po taniości".

    Proszę podzielcie się swoimi doświadczeniami i wiedzą w tym zakresie.
    Poradźcie co wybrać
    A może skierujecie mnie w zupełnie innym kierunku.

    Pozdrawiam
    Jarek M.

  • 2. Data: 2009-02-07 23:28:02
    Temat: Re: Okna - profile - Wasze doswiadczenia
    Od: "Druid29" <d...@t...pl>

    Użytkownik "JarekM" <j...@w...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > Z wymienionych moje zaufanie wzbudza Veka bo stalowe wzmocnienie ma w
    > profilu zamkniętym, pozostali dają ceownik.
    Profil to tylko jeden z elementów układanki. Wzmocnienie kolejny element.
    Różni producenci okien mogą wkładać do tego samego profilu różne
    wzmocnienia - nie tylko profile zamknięte ale i równe grubości blachy tych
    profili. Poza tym okucia, szyby, dokładność wykonania.i montaż okien. Ta
    układanka wcale nie jest łatwa ;)
    Ja w zasadzie wybierałem okna kierując się wyglądem profilu, dostępnymi
    kolorami, i tym, że ułatwia on estetyczne wykończenie zgrzewu w narożu
    skrzydła (Schuco CT70 Cava), no i oczywiscie ceną. Wzmocnienia mam z bardzo
    grubej blachy, ale profil otwarty. Z powodu ceny nie zdecydowałem się na
    bardzo reklamowanego producenta i wybrałem miejscową firmę. Cena po kilku
    podejściach okazała się porównywalna z Veką, nieco wyzsza od Aluplastu.
    Okazało się, że same skrzydła są rzeczywiście zrobione bezbłędnie, ale
    zawiodły inne rzeczy, jak choćby niewłaściwy kolor ciepłej ramki w szybie i
    szprosy naklejone niezgodnie z technologią producenta.

    Pozdrawiam,
    Druid29

  • 3. Data: 2009-02-08 01:30:26
    Od: "kiki" <s...@s...ss>

    "JarekM" <j...@w...pl> wrote in message
    > Witam

    Przypomnę się, już o tym pisałem. Prawdopodobnie wielu oszukuje na
    materiałach, mnie też chcieli oszukać.
    =====

    http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/5f2d7c09abb3661a
    .html
    http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/9f087c3101944568
    .html

    Nie wiem czy widzicie ale wkładki zbrojące profile okien plastikowych są na
    tych zdjęciach niedopasowane. Skutkowało to tym, że okna miały badzo silnie
    wkręcone wkręty aż były widoczne zakrzywienia plastiku profili. Od początku
    były kłopoty z działaniem okien, nie "chodziły" jak należy.

    Zgodnie z aprobatami technicznymi tu:
    http://test.oknotest.pl/pl/aprobaty_tecniczne.php każdy profil okienny ma
    własne wkładki stalowe w zależności od typu i ciężaru oszklenia, wielkości
    ram i tak dalej.

    Rodzimi producenci mogą kupować same plastiki ale profili już nie i
    wstawiają tam byle co, które powoduje to, że okno nie ma szkieletu jak
    należy i się wypacza.
    Całe szczęście, że nie zapłaciłem, kazałem rozpiłować jedno z najmniejszych
    okien ryzykując koszty w razie gdyby było wszystko OK.
    No i wyszło szydło z worka. DObrze widziałem, że okna są lekko wypaczone
    hehe.

    WY sprawdźcie waszych producentów, a się zdziwicie :-) Jak coś nie gra i nie
    da się ustawić okien mimo regulacji to pewnie to oszustwo.

  • 4. Data: 2009-02-08 01:32:45
    Od: "kiki" <s...@s...ss>

    "JarekM" <j...@w...pl> wrote in message
    > Witam

    Znajdź aprobatę dla swojego wybrańca i w umowie dodaj punkt o zastosowanych
    materiałach. Prawdopodobnie cię zleją i nie sprzedadzą ci okien. Poszukaj
    uczciwego i poproś czy możesz być przy produkcji. Ja byłem za drugim razem i
    sprawdziłem, że dla mnie mieli materiał specjalnie sprowadzony, a innym
    lecieli z tego szajsu.

  • 5. Data: 2009-02-08 08:57:11
    Od: "Kris" <k...@w...pl>

    Użytkownik "JarekM" <j...@w...pl> napisał w wiadomości
    > Poradźcie co wybrać
    > A może skierujecie mnie w zupełnie innym kierunku.

    Ja do nowo wybudowanego domu kupiłem okna:
    http://www.drutex.pl/pl/okna_drzwi/okna_pcv/profile_
    pcv/iglo_5.html
    Kolor złoty dąb, profil barwiony w masie. Cenę uzyskałem u lokalnego
    dystrybutora niższą od katalogowej. Przy wyborze kierowałem sie ceną oraz
    tym ze w swoim starym mieszkaniu mnam od 6ciu lat okna tez tej firmy i nic
    złego sie z nimi nie działo.
    Moge wiec spokojnie polecić te okna.

    Kris

  • 6. Data: 2009-02-08 09:32:43
    Od: "TomiLee" <t...@w...pl>

    Użytkownik "JarekM" <j...@w...pl> napisał w wiadomości

    > Będą to okna PCV

    "PVC" (PolyVinyl Chloride) lub "PCW" (PoliChlorek Winylu).

    U mnie w rodzinie od kilku/kilkunastu lat mają okna z profilu KBE. Jak na
    razie z żadnym nie było problemu.

    Pozdrawiam, Tomek

  • 7. Data: 2009-02-08 10:25:12
    Od: "J23" <i...@p...onet.pl>

> [...]

    > Poradźcie co wybrać
    > A może skierujecie mnie w zupełnie innym kierunku.

    Ja mam OKnoplast Kraków. Kolor dąb złocosty zewn a wewn biały. Bardzo fajne
    okienka.
    Sporo znajomych ma te okna, chwalili sobie. Profil jest OK, estetyka OK a i
    cena w porządku to i ja wziąłem. Robią z profili VEKA. Wiele firm robi z
    tego profilu, ale oprócz profilu trzeba patrzeć na okucia, no i wykończenie.
    Najlepiej zobaczyć okna u kogoś i spytać jak się sprawują.

    Pzdr
    J23

  • 8. Data: 2009-02-08 10:51:25
    Od: Tadeusz Smal <s...@s...pl>

    JarekM pisze:
> [...]
    > Poradźcie co wybrać
    > A może skierujecie mnie w zupełnie innym kierunku.

    :)
    mi najbardziej podobaly okna z profilu Salamadry
    i jak dawalem do wyceny moje okienka to w sumie
    byla to najdrozsza oferta.
    W zestawie mialem jedno okono bardzo nietypowe
    tzn otwor bedacy wyjsciem na tras wysokosci 520cm przy szerokosci 180cm
    z pozdrowieniami i uśmiechami
    smal

    sklep: http://trawki.pl/

  • 9. Data: 2009-02-08 16:55:36
    Od: "JarekM" <j...@w...pl>

> [...]
    > W zestawie mialem jedno okono bardzo nietypowe
    > tzn otwor bedacy wyjsciem na tras wysokosci 520cm przy szerokosci 180cm

    -----------------------------------
    Dziekuję wszystkim za wypowiedzi, są dla mnie cenną wskazówką.
    Starałem się trzymać standardowych wymiarów by nie przepłacać za "nietyp".
    U mnie najwiekszy "nietyp" to 2700 x 2300mm. ale to nie problem, dwa
    skrzydła z ruchomym słupkiem, trzecie ze stałym,
    Okucia mają ...no właśnie, nazwy nie pamiętam ( niemieckie), ale był to
    ciekawy sytem i sprawiał wrażenie solidnie wykonanego.
    Kiki, podsuwa ciekawy pomysł, zażądam obecności przy produkcji, chcę
    widzieć co tam wkładaja, jesli się zgodzą kupię u nich, jesli odmówią znaczy
    to że mają coś do ukrycia i niech spi...alają.
    W poniedziałek decydujące starcie, zobaczymy, jesli nie to Kraków zarobi na
    mnie, bo na Salamander zwyczajnie mnie nie stać, choć piekny jest.

    Pozdrawiam
    Jarek M.

  • 10. Data: 2009-02-08 18:04:01
    Od: "kiki" <s...@s...ss>

> [...]
    > W poniedziałek decydujące starcie, zobaczymy, jesli nie to Kraków zarobi
    > na mnie, bo na Salamander zwyczajnie mnie nie stać, choć piekny jest.

    Ty mnie słuchaj w tej sprawie, bo mnie chcieli okantować. Rozpiłowałem i
    masz na fotografiach to co tam zastałem. Zresztą coś mi nie pasowało jak
    zobaczyłem pouginany plastik przy wkretach, jakby te wkładki dociągały się
    jakoś nienatuiralnie.

    Niech ci przeliczą nośność zawiasów do ciężaru skrzydła i moment
    bezwładności przekroju tych wkładek. Inaczej to tylko będziesz miał bubel na
    całe życie.