  • 1. Data: 2009-01-09 13:47:02
    Temat: Brak zasilania jednego z grzejników
    Od: jerry <j...@n...pl>

    Witam,
    Co może być przyczyną poniższego problemu:

    Zauważyłem wczoraj, że jeden grzejnik (w pokoju z którego jeszcze nie
    korzystamy) jest zimny.
    - sprawdziłem czy odkręcony - TAK;
    - sprawdziłem czy odpowietrzony - TAK (nawet nie sykło, od razu poszła
    woda);
    - sprawdziłem czy przewody alupex są ciepłe - NIE

    http://www.zarychta.pl/grzejnik.jpg

    zasilanie po lewej (1);

    - sprawdziłem inne grzejniki w domu (na poddaszu i parterze) - OK;
    Tu nic więcej nie wymyśliłem.
    Na poddaszu mam szafkę z rozdzielaczami. Sprawdzam tam:
    http://www.zarychta.pl/rozdzielacz.jpg
    - zasilanie nr 1 od lewej - rurka jest sporo chłodniejsza od pozostałych
    czterech (które są gorące - 70st na kotle);
    - sprawdziłem czy rozdzielacz nie zapowietrzony (zarówno zasilający jak
    i powrót) - oba puściły wodę - wygląda, że nie zapowietrzony.Przy okazji
    nie wiem dlaczego zastosowano tu 2 zawory do odpowietrzania - tą tubę
    przy zasilaniu, oraz ten płaski przy powrocie - takie mam przy grzejnikach.
    - TEST: zakręciłem wszystkie grzejniki - poza tym, który nie grzeje.
    Włączyłem ogrzewanie licząc, że zrobił się jakiś pęcherz powietrza w
    rurkach i go 'przepchnę'. Kocioł pogrzał tak 15 minut - NIC. W dodatku
    wdać, że przy zakręconych pozostałych odbiornikach i jednym nie
    działającym - rura zasilająca rozdzielacz była zimna - nie pompowało w
    ten układ wody. Odkręciłem jeden z zakręconych, sprawnych grzejników i
    momentalnie woda popłynęła na rozdzielacz, zasiliła odpowiedni alupex i
    tym samym odkręcony grzejnik. Ten, który nie grzał pozostawał odkręcony
    ale nadal bez poprawy.

    WNIOSEK:
    ewidentnie nie ma zasilania tego grzejnika już na rozdzielaczu, ale co
    się mogło stać? Fachman duma do słuchawki że może zamarzło...Co zamarzło
    jak cały dom ogrzewany, 20 st w pomieszczeniach? (Choć alupexy do tego
    niegrzejącego odbiornika idą w stropie nad garażem, ale tam jest kilka
    stopni). Każe czekać przez weekend, że niby ma być odwilż....

    Czy macie Państwo jakieś sensowniejsze pomysły - co można sprawdzić w
    tym układzie?

  • 2. Data: 2009-01-09 14:10:06
    Temat: Re: Brak zasilania jednego z grzejników
    Od: ????????? <...@...c>

    jerry pisze:

    > Na poddaszu mam szafkę z rozdzielaczami. Sprawdzam tam:
    > http://www.zarychta.pl/rozdzielacz.jpg
    Ten rozdzielacz masz jakiś niekompletny, powinno być z zaworami
    jak tutaj
    http://www.ehydraulik.com/grafika/01.php
    wtedy mógłbyś
    sprawdzić drożność przewodów do niedziałającego grzejnika,
    bez wypuszczania wody.

  • 3. Data: 2009-01-09 14:20:21
    Od: "Adi" <a...@g...com>

    wczesniej grzał normalnie? czyli rura bezpośrednio za rozdzielaczem jest
    zimna?

  • 4. Data: 2009-01-09 14:25:00
    Od: mk <d...@t...pl>

    Może w złączce zaciskowej jest 1 grosz albo nie w niej dziurki?
    Pdr. M.

  • 5. Data: 2009-01-09 14:50:35
    Od: jerry <j...@n...pl>

    > wczesniej grzał normalnie? czyli rura bezpośrednio za rozdzielaczem jest
    > zimna?

    instalacja pracuje 2 sezon. Do przedwczoraj grzejnik grzał normalnie.

  • 6. Data: 2009-01-09 14:51:52
    Od: jerry <j...@n...pl>

    > wczesniej grzał normalnie? czyli rura bezpośrednio za rozdzielaczem jest
    > zimna?

    instalacja pracuje 2 sezon. Do przedwczoraj grzejnik grzał normalnie.
    Rura alupex (na zdjęciu '1' ) za rozdzielaczem jest teraz letnia - gdy
    inne, obok gorące.

  • 7. Data: 2009-01-09 15:02:52
    Od: "K.K." <z...@h...oraz.pl>

    > http://www.zarychta.pl/grzejnik.jpg
    > zasilanie po lewej (1);

    Co to za grzejnik, że zasilanie ma po lewej? Czy zawór na górze odkręcony
    na maxa?

  • 8. Data: 2009-01-09 16:05:36
    Od: "Piotr_Boncza" <o...@m...com>

    jerry wrote:
> [...]
    > Co może być przyczyną poniższego problemu:
    >
    > Zauważyłem wczoraj, że jeden grzejnik (w pokoju z którego jeszcze nie

    Wygląda na błąd w sztuce. Wszystkie znane mi grzejniki tego typu mają
    zasilanie rurką bliżej osi grzejnika.
    Do tego fotka jest słaba i nie mogę się dopatrzeć, czy zawór po lewej
    jest otwarty czy zamknięty. Nacięcie na nim powinno być pionowo.

    > - sprawdziłem inne grzejniki w domu (na poddaszu i parterze) - OK;
    > Tu nic więcej nie wymyśliłem.
    > Na poddaszu mam szafkę z rozdzielaczami. Sprawdzam tam:
    > http://www.zarychta.pl/rozdzielacz.jpg

    brak zaworów odcinających powoduje, że ciężko Ci będzie coś więcej
    zrobić.
    Można, ale trzeba się mocno nakombinować.

    pozdrawiam Piotr

  • 9. Data: 2009-01-09 18:37:56
    Od: "robert" <r...@s...pl>

> [...]
    > odbiornika idą w stropie nad garażem, ale tam jest kilka stopni). Każe
    > czekać przez weekend, że niby ma być odwilż....

    bardzo prawdopodobna przyczyna, czasem wystarczy minimalna szczelinka w
    ociepleniu, przy krokwi, czy innej belce, a idąca tam cienka rurka szybko
    zamarza, ewnetualnie zdejmij grzejnik, zakręcając zawory w przyłączu i
    spróbuj je delikatnie kolejno odkręcić, leci woda?
    ale stawiam jednak na zamarzanie rury, sam to miałem z cwu, choć wydawało
    się to mało prawdopodobne, rurka odtajała w temp dodatniej dopiero po 2
    dniach

    --
    pozdrawiam
    robert

  • 10. Data: 2009-01-09 18:58:28
    Od: "Adi" <a...@g...com>

    jak zamarzła to po rurze trzeba wymienić odcinek

    Adi