  • 1. Data: 2009-01-09 11:25:52
    Temat: Ogrzewanie... parą ? :)
    Od: Sebcio <s...@n...com>

    Witam !

    Tak analizując koszt różnych nośników energii trafiłem na cennik
    gdańskiego GPEC'u. Wychodzi że koszt 1MJ energii z sieci ciepłowniczej
    jest praktycznie taki sam jak koszt 1MJ energii z gazu ziemnego.
    Natomiast znalazłem pozycję dla pary - koszt 1MJ energii pary wynosi 3
    grosze netto ! To jest 75% kosztów gazu !

    Kurczę, gdyby tylko mieć w pobliżu parowy węzeł cieplny to by miało się
    najtańsze ogrzewanie domu i najtańszą ciepłą wodę :) Najlepsze kotły
    kondensacyjne wymiękają.

    --
    Pozdrawiam,
    Sebcio

  • 2. Data: 2009-01-09 13:24:59
    Temat: Re: Ogrzewanie... parą ? :)
    Od: RudeBoy <g.kopec@SPAM_BLOKdobaku.pl>

    Sebcio pisze:

    > Kurczę, gdyby tylko mieć w pobliżu parowy węzeł cieplny to by miało
    > się najtańsze ogrzewanie domu i najtańszą ciepłą wodę :) Najlepsze kotły

    Gdybyś mieszkał w Kenii nie potrzebował byś wcale ogrzewania...

    --
    RudeBoy Selecta
    Bless...

  • 3. Data: 2009-01-09 13:37:19
    Od: "Boombastic" <b...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Sebcio" <s...@n...com> napisał w wiadomości
> [...]
    >
    > Kurczę, gdyby tylko mieć w pobliżu parowy węzeł cieplny to by miało się
    > najtańsze ogrzewanie domu i najtańszą ciepłą wodę :) Najlepsze kotły

    A ile kosztuje wykonanie przyłącza, węzła i jakie są roczne opłaty za
    gotowość dostarczania ciepła? Jak policzysz to daj znać czy dalej jest tak
    różowo.

  • 4. Data: 2009-01-09 13:44:01
    Od: Sebcio <s...@n...com>

    Boombastic pisze:

    > A ile kosztuje wykonanie przyłącza, węzła i jakie są roczne opłaty za
    > gotowość dostarczania ciepła? Jak policzysz to daj znać czy dalej jest
    > tak różowo.

    Podejrzewam że koszty byłyby podobne jak w przypadku przyłączy wodnych
    do sieci. Nie o to mi w poście chodziło, chodziło raczej o zwrócenie
    uwagi na to że koszt energii jest zaskakująco niski.

    --
    Pozdrawiam,
    Sebcio

  • 5. Data: 2009-01-09 14:06:38
    Od: Jan Werbiński <j...@j...com>

    > Podejrzewam że koszty byłyby podobne jak w przypadku przyłączy wodnych do
    > sieci. Nie o to mi w poście chodziło, chodziło raczej o zwrócenie uwagi na
    > to że koszt energii jest zaskakująco niski.

    Ogrzewanie parowe ma co najmniej jedną bardzo poważną wadę - wysoka
    temperatura powoduje przypalanie się kurzu i poważny dyskomfort w
    pomieszczeniach mieszkalnych. Kto podróżował PKP, to wie o co chodzi i zna
    ten zapaszek. Nie wiem, czy stosuje się w praktyce wymienniki ciepła, które
    grzałyby wodę do zwykłego CO.

    Z zalet np mniej żeberek w grzejnikach, cieńsze rury, nie trzeba pomp.

    Prywatna http://www.janwer.com/
    Nasza siec http://www.fredry.net/

  • 6. Data: 2009-01-09 14:09:02
    Od: "Boombastic" <b...@p...onet.pl>

> [...]
    > sieci. Nie o to mi w poście chodziło, chodziło raczej o zwrócenie uwagi na
    > to że koszt energii jest zaskakująco niski.

    Jednostkowo być moze tak, ale jak uwzględnisz wszystkie koszty total rocznie
    to już wcale tak nie wychodzi. Mój klient zlikwidował węzeł w domku
    jednorodzinnym bo oplaty za gotowość dostaczania ciepła były zbyt wysokie i
    to co oszczędzał na jednostce to zżerały te opłaty i łącznie podrażało
    łączny koszt dostarczania ciepła. Być moze teraz jest to inaczej rozliczane,
    ale jakoś nie chce mi się w to wierzyć.

  • 7. Data: 2009-01-09 14:17:56
    Od: Adam Płaszczyca <t...@o...spamnie.org.pl>

    Dnia Fri, 9 Jan 2009 15:06:38 +0100, Jan Werbiński napisał(a):

    > Ogrzewanie parowe ma co najmniej jedną bardzo poważną wadę - wysoka
    > temperatura powoduje przypalanie się kurzu i poważny dyskomfort w

    A nie pomyślałeś, że można mieć wymiennik ciepła para-woda?

    --
    ___________ (R)
    ___________/ GG: 3524356

  • 8. Data: 2009-01-09 15:21:30
    Od: Jan Werbiński <j...@j...com>

    wiadomości news:pf7pda1kg1zp.dlg@oldfield.org.pl...

    > A nie pomyślałeś, że można mieć wymiennik ciepła para-woda?

    Pomyślałem i nawet to napisałem.
    Taki wymiennik to też dodatkowe straty ciepła.

  • 9. Data: 2009-01-09 17:43:42
    Od: "William" <n...@m...mnie.pl>

    wiadomości news:gk7qht$35g$1@nemesis.news.neostrada.pl...

    > Pomyślałem i nawet to napisałem.
    > Taki wymiennik to też dodatkowe straty ciepła.

    Wystarczy wymiennik zamontować w obrębie domu i strat nie ma.

  • 10. Data: 2009-01-09 23:18:11
    Od: JanuszK <J...@m...o2.pl>

    Sebcio wrote:
> [...]
    >
    > Kurczę, gdyby tylko mieć w pobliżu parowy węzeł cieplny to by miało
    > się najtańsze ogrzewanie domu i najtańszą ciepłą wodę :) Najlepsze kotły

    Zmartwię cie ale nie jest tak różowo, para jest upierdliwa i kosztowna w
    eksplatacji, musisz zrobić węzełi wymiennik na wodę bo nie wyobrażam
    sobie grzania bezpośrednio parą.
    Zawory się szybko zużywają, dłąwice wydmuchują, odwadniacze stukają, a
    już uruchomienie (otwarcie pary) DO WĘZŁA TO NIEZŁY CYRK, para tak wali
    po rurach jakby kto młotkiem walił.
    Pracowałem z parą kilka lat, i nie widzę tego w domu, dla firm już jest
    to spory kłopot, dlatego jest tańsza :)

    --
    Pozdr
    JanuszK