    From: szary <n...@x...pl>
    Date: Tue, 06 Mar 2012 16:51:37 +0100
    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    Subject: PGE ,1-faz wystarczy czy 3? i w alu?

    Złożyłem dziś wniosek. Szukam wszędzie redukcji kosztów.
    Zaznaczyełm 1-fazowe, facet namówił mnie na 3 fazowe bo.. prawie nie
    podpisujemy takich umów. OK, wniosek jest na: 3-faz,11 kW (jakby co to zrobi
    się aneks).
    Ale, że graniczę z domem ojca, gdzie ma 3-fazy 17Kw (warsztat) to w sumie te
    3 fazy mi nie są potrzebne - zrobię sobie co chcę u niego 30m dalej.

    Coś tam namawiał mnie bo jak nie będzie fazy, a jak zwarcie to ciemno w
    całym domu (uuuuu :) itd. rozłożenie faz na obwody.
    Ale w mieszkaniu mam bodaj 4kW/20A i jakoś "korków" nie wywala.
    Jedynie być może będzie (bo nie wiem jak ostatecznie z wentylacją zrobię)
    indukcja w kuchni (wiele to ciągnie?).

    i wybór:
    1F, 5kW/25A (~5x180zł przyłączeniowej)
    3F, 11kW/20A (~11x180zł przyłączeniowej)
    Gdzieś tysiaka różnicy, a tych tysiaków brakuje że aż strach.

    Instalację zrobię sobie częściowo sam (pobliski kierunek zawodowy i hobby),
    tzn. rozdzielę obwody, dam awaryjne, ~UPS-a 2kW i takie tam.
    Nie widzę zbytnio powodu na te 3F/11kW a kasy brakuje.

    Kabelek planowałem standardowo YKY 4x10mm i ..tu namawia mnie na ALU (ze
    100-120m do przyłacza), ale Alu to Alu, opory troche większe, a jeszcze
    1F/25A, wszyscy dają w miedzi? - jeśli to faktycznie 3 razy taniej to może
    iść w te Alu (120m to parę zł jest).

    Czyli:
    2-taryfy (grzanie) - raczej nie
    Bojler - nie (bufor 1.2t do pieca na groszek)
    Przepływowych podgrzewaczy - nie
    Kuchnia indukcja - może
    Pralka, lodówka,żelazko, TV
    Wystarczy 1F/5kW/25A (w bloku mam 4kW) czy jestem w wielkim błędzie?