  • 41. Data: 2014-07-10 00:27:13
    Temat: Re: Pan telewizor w jakmiś galileo
    Od: "Grzegorz" <n...@g...pl>

    Użytkownik "Ghost" <h...@h...pl> napisał w wiadomości
    news:53bda401$0$2232$65785112@news.neostrada.pl...

    > Użytkownik "Grzegorz" napisał w wiadomości grup
    >

    > Użytkownik "Ghost" <h...@h...pl> napisał w wiadomości

    > solar musi
    > sporo

    > QUE?

    Wymiennik obmarza lodem i jego wydajność maleje.
    Ciepło od następnej warstwy wody musi pokonać opór cieplny coraz
    grubszej warstwy lodu.
    Problem np w lodówkach rozwiązano roztapiając warstwę lodu.
    Przeczy to jednak idei tego pomysłu.
    Chcemy ciepło transportować w kierunku od wody a nie odwrotnie.
    g.

  • 42. Data: 2014-07-10 08:24:17
    Od: a...@g...com

    W dniu wtorek, 8 lipca 2014 21:50:30 UTC+2 uytkownik k...@g...com napisał:
    > pokazywa

    Nie bardzo kumam. mowicie ze ten zbiornik mial dno na 6 m pod gruntem. nie jest tam
    juz tak cieplo ze takiego zbiornika sie 'nie wymrozi'? no z drugiej - gorotwor na
    kopalniach potrafi miec 20 stopni wiec te 6m to nic...., taa zamarznie.
    i taka koncepcja gdzies na necie juz cwiczona byla. ludzie chcieli brac wode ze
    studni i zamrazac ja.
    po dyskusji sie okazalo ze pomysl w miare by sie udal, waskim gardlem bylo stado lodu
    na dworze na wiosne...
    obliczali ze byly to ogromne ilosci..
    wiec trzeba by miec
    1 wydajna studnie
    2 wielkie dzialki
    3 i najlepiej - rzeke w poblizu do zwalowania lodu.
    trudne do spelnienia.

  • 43. Data: 2014-07-10 08:45:23
    Od: "Ghost" <h...@h...pl>

    Użytkownik napisał w wiadomości grup
    oglegroups.com...

    >Coś mi się widzi ze te klimatyzatory na gaz ziemny to mają silnik spalinowy
    >napędzany gazem.

    N A P R A W D Ę ??

  • 44. Data: 2014-07-10 08:46:06
    Od: "Ghost" <h...@h...pl>

    Użytkownik "Grzegorz" napisał w wiadomości grup

    > QUE?

    > Wymiennik obmarza lodem i jego wydajność maleje.

    Rosnie.

  • 45. Data: 2014-07-10 08:46:56
    Od: "Ghost" <h...@h...pl>

    > Użytkownik "Grzegorz" napisał w wiadomości grup

    >Woda przekazuje ciepło w inny sposób.
    >Konwekcja jest o wiele wydajniejsza.

    A jak to w liczbach wyglada?

  • 46. Data: 2014-07-10 08:55:07
    Od: Myjk <m...@n...op.pl>

    Wed, 9 Jul 2014 22:34:04 +0200, Ghost

    > No wiec w tym układzie do zbiornika leci -6 i tam jest podgrzewane do 0,
    > zwykła pompa da rade w takich warunkach?

    Są pompy powietrzne, co przy -25 DZ pracują. Inna rzecz ile wtedy
    wypracują, a jeszcze inna jak często jest -25 w powietrzu. :) Tej zimy to
    chyba niecałe 6 dni było -15 i to pod rząd.

    > no i na filmie mówili, ze pompa grzeje gaz.

    Grzeje gaz... hm...

    > A już kapuje ten gaz to pewnie czynnik skraplany.

    Z całą pewnością o to chodziło.

    > Kurde trzeba byc czujnym przy tych programach popularnonaukowych.
    > Czyli wychodzi, ze faktyczne zwykła pompa, tylko z trochę
    > obniżona temperatura dolnego zrodzą.

    Nie. To nadal zwykła PC. :)

    > Error: -6 powiedzieli, nie wiem skąd mi się wzięło -10.

    Nie ma większego znaczenia czy -6 czy -10. Tu wchodzi tylko i wyłącznie
    kwestia sprawności układu.

    > BTW przy okazji gazu, skoro sa klimatyzatory na gaz (ziemny)
    > to moze pompa ciepla by na tym poleciala, taniej

    Ale te "klimatyzatory" na gaz ziemny, nie wymagaja prądu, bo mają silnik
    spalinowy na gaz. I w przypadku grzewczej PC (bo klimatyzator to też
    przecież pompa ciepła) to rozwiązanie mocno korzystne -- ponieważ ciepło
    generowane przez silnik można z powodzeniem wykorzystać do ogrzewania domu.
    Rozwiązanie nie jest powszechnie stosowane ze względu na koszty, gabaryty i
    wyższy poziom hałasu.

    --
    Pozdor Myjk

  • 47. Data: 2014-07-10 08:56:01
    Od: Myjk <m...@n...op.pl>

    Wed, 9 Jul 2014 19:06:23 +0200, Budyń

    > No dobra - niech mi ktos uzmyslowi co jest zrodlem energii u tego niemca.

    Jak w przypadku każdej PC -- słońce. ;)

    > Bo pompa, wiadomo, tylko przepompowuje.

    Wiadomo. :)

    > jesli juz to w pionowy odwiert - majac nadzieje ze nie bedzie
    > cieków podziemnych. bo jak bedzie woda to cieplo bedzie u sasiada :-)

    Poziomy wymiennik gruntowy też można z powodzeniem "ładować". Nikt tego
    oczywiście nie robi, bo energii słonecznej w zimie jest piekielnie mało. Za
    mało żeby inwestować w solary.

    --
    Pozdor Myjk

  • 48. Data: 2014-07-10 08:56:55
    Od: Myjk <m...@n...op.pl>

    Wed, 9 Jul 2014 19:26:09 +0200, Ghost

    > No wiec to nie leci przecież na samym solarze (wtedy nie byłby potrzebny
    > wykop. Po mojemu energia idzie z ziemi a wsparcie z solara.

    Energia idzie z przemiany fazowej. Tylko żeby przemiana mogła zajść, to
    musi być najpierw woda w DZ. Aby powstała woda, jest potrzebne ciepło z
    gruntu i ew. wspomagajacy solar. Pytanie brzmi, czy jeśli nie ma słońca, to
    sam grunt jest to w stanie dzień w dzień wystarczająco ogrzać. IMO nie.

    > Twierdza, ze pompa dostarcza CWU.

    Skrót myślowy. Znaczy ogrzewa także CWU.
    Jak każda inna PC oparta na poziomym czy pionowym gruntowym DZ.

    > Zwykły system z rurkami w ziemi podgrzeje
    > wodę (taka zimną, z wodociągów) do ilu stopni?

    Raczej jeszcze ochłodzi. ;)

    --
    Pozdor Myjk

  • 49. Data: 2014-07-10 09:05:15
    Od: "Ghost" <h...@h...pl>

    >Nie. To nadal zwykła PC. :)

    Dla efektywności nie ma znaczenia?

    >Nie ma większego znaczenia czy -6 czy -10. Tu wchodzi tylko i wyłącznie
    >kwestia sprawności układu.

    No kuźwa nie ma znaczenia czy stale dokładasz do biznesu?

> [...]
    >Rozwiązanie nie jest powszechnie stosowane ze względu na koszty, gabaryty i

    Prąd i tak i tak jest potrzebny, tylko mniej, oczywiście, ze to silnik jest
    spalinowy. Rozwiązanie jest powszechnie stosowane w Japonii w klimatyzacji,
    kłopot z nimi taki, ze klimatyzator elektryczny nie potrzebuje komina.

  • 50. Data: 2014-07-10 09:12:51
    Od: "Ghost" <h...@h...pl>

> [...]

    >sam grunt jest to w stanie dzień w dzień wystarczająco ogrzać. IMO nie.

    Stąd wsparcie solaria. Myślę, ze gdyby to była jakaś sowiecka zima system
    mógłby nie dać rady, ale w Niemczech albo nawet u nas, gdzie czasem zima
    odpuszcza, czasem przymrozi, czasem słońce zaświeci, wszystko do kupy
    powinno dać rade. Raz na 5 lat będzie pewnie przez tydzień 18 stopni w domu
    i tyle.

    >Skrót myślowy. Znaczy ogrzewa także CWU.

    A myślałeś, ze ktokolwiek mógł inaczej zrozumieć ten skrót myślowy?

    Z tego co wiem PC ogrzewa wodę do instalacji niskotemperaturowej, dlatego
    zaskoczyło mnie CWU gdzie potrzeba trochę wyższej temperatury.

    >Raczej jeszcze ochłodzi. ;)

    Nie zrozumiałeś skrótu myślowego, czy o cos innego ci chodzi?