  • 51. Data: 2014-07-10 09:18:02
    Temat: Re: Pan telewizor w jakmiś galileo
    Od: Budyń <b...@r...pl>

    Użytkownik "Ghost" <h...@h...pl> napisał w wiadomości
    news:53be3b31$0$2353$65785112@news.neostrada.pl...

    > Prąd i tak i tak jest potrzebny, tylko mniej, oczywiście, ze to silnik
    > jest spalinowy. Rozwiązanie jest powszechnie stosowane w Japonii w
    > klimatyzacji, kłopot z nimi taki, ze klimatyzator elektryczny nie
    > potrzebuje komina.

    chciałbym niesmialo zauwazyc ze chlodziarki absorpcyjne i adsorpcyjne nie
    spalaja gazu w silniku spalinowym, niejako zamiast prądu - to jest cos
    calkiem innego. Tam sie wykorzystuje ciepło spalania gazu - ale nie chodzi o
    naped jakiegos silnika.

    b.

  • 52. Data: 2014-07-10 09:18:49
    Od: Budyń <b...@r...pl>

    > Rosnie.

    malaje :)

    b.

  • 53. Data: 2014-07-10 09:20:27
    Od: Budyń <b...@r...pl>

    > A jak to w liczbach wyglada?

    a pewnie kilka rzedow wielkosci.

    b.

  • 54. Data: 2014-07-10 09:21:49
    Od: Myjk <m...@n...op.pl>

    Thu, 10 Jul 2014 09:05:15 +0200, Ghost

    > Dla efektywności nie ma znaczenia?

    Dla efektywności oczywiście że ma. Jak w przypadku każdej PC, a nie tylko
    tej konkretnej opartej na zbiorniku lodowym.

    > No kuźwa nie ma znaczenia czy stale dokładasz do biznesu?

    No kuźwa, DZ to może mieć i -30, więc nie ważne w tym momencie czy w
    programie pokazywali -6 czy -10. Że na efektywność ma to wpływ, to jest
    jasne jak słońce.

    > Rozwiązanie jest powszechnie stosowane w Japonii w klimatyzacji,
    > kłopot z nimi taki, ze klimatyzator elektryczny nie potrzebuje komina.

    Wg mnie największym kłopotem tego rozwiązania są gabaryty i hałas. Wątpie
    aby takie urządzenia stawiało się w budynku, zwłaszcza mieszkalnym. Ergo,
    komin to nie kłopot -- wystarczy rura wydechowa.

    --
    Pozdor Myjk

  • 55. Data: 2014-07-10 09:23:11
    Od: Myjk <m...@n...op.pl>

    Thu, 10 Jul 2014 08:46:06 +0200, Ghost

    > Rosnie.

    Przecież wypompowujesz energię, a więc maleje.

    --
    Pozdor Myjk

  • 56. Data: 2014-07-10 09:41:41
    Od: Myjk <m...@n...op.pl>

    Thu, 10 Jul 2014 09:12:51 +0200, Ghost

    > Stąd wsparcie solaria. Myślę, ze gdyby to była jakaś sowiecka zima system
    > mógłby nie dać rady, ale w Niemczech albo nawet u nas, gdzie czasem zima
    > odpuszcza, czasem przymrozi, czasem słońce zaświeci, wszystko do kupy
    > powinno dać rade. Raz na 5 lat będzie pewnie przez tydzień 18 stopni w domu
    > i tyle.

    Ależ problemem tego systemu wcale nie jest niska "sowiecka" temperatura
    powietrza, tylko zachmurzenie. W Alpach mają dużo niższe temperatury w
    zimie niż u nas, ale za to sporo czystego nieba i mocną patelnie. W lutym
    tego roku było -12 w powietrzu a ja się opalałem na leżaku i jeszcze mi
    było gorąco w mój szwedzki dywan. :P

    > A myślałeś, ze ktokolwiek mógł inaczej zrozumieć ten skrót myślowy?

    No skoro ktoś mógł źle zrozumieć stwierdzienie, że PC "ogrzewa gaz"... ;)

    > Z tego co wiem PC ogrzewa wodę do instalacji niskotemperaturowej,

    Tylko dlatego, że wtedy jest największa ekonomika. Natomiast sama PC jest w
    stanie bardzo wysoko grzać.

    > dlatego zaskoczyło mnie CWU gdzie potrzeba trochę wyższej temperatury.

    60sC z PC spokojnie wychodzi.

    > Nie zrozumiałeś skrótu myślowego, czy o cos innego ci chodzi?

    Istotnie. Myślałem, że chodzi ci o pracujące _same_ rurki w glebie. Jak już
    wspominałem "zwykły system" podgrzeje wodę do takiej samej temperatury jak
    "system lodowy". Pod waruniem takiej samej (i wystarczającej) ilości
    energii w DZ.

    --
    Pozdor Myjk

  • 57. Data: 2014-07-10 09:45:06
    Od: Budyń <b...@r...pl>

    > Przecież wypompowujesz energię, a więc maleje.

    bosssssssssssssssssss, malaje. Ale nie dlatego.

    b.

  • 58. Data: 2014-07-10 09:49:31
    Od: Myjk <m...@n...op.pl>

    Wed, 9 Jul 2014 23:24:17 -0700 (PDT), a...@g...com

    > Nie bardzo kumam. mowicie ze ten zbiornik mial dno na 6 m pod gruntem.
    > nie jest tam juz tak cieplo ze takiego zbiornika sie 'nie wymrozi'?

    Nie jest aż tak wystarczająco ciepło. PC wysysa energię ze zbiornika, a
    zbiornik wysysa ją z gruntu. Ale zbiornik jest lodowaty i ma stosunkowo
    małą powierzchnię. Dlatego w przypadku dolnych źródeł jest mowa o
    cyklicznej regeneracji -- tj. ponownym napłynięciu energii do DZ, albo
    wpompowaniu jej ze słońca (stąd w tym rozwiązaniu solar).

    > wiec trzeba by miec 1 wydajna studnie 2 wielkie dzialki 3 i najlepiej -
    > rzeke w poblizu do zwalowania lodu. trudne do spelnienia.

    Jak ktoś ma w pobliżu rzekę, to nie myśli o wrzucaniu do niej lodu, tylko
    bezpośrednio z rzeki czerpie energię. Poza tym po co wylewać wodę ze studni
    na podwórko, skoro w samej wodzie gruntowej jest taka ilość energii (bez
    jej zamrażania) że można wyssać co trzeba i ją wsadzić spowrotem pod
    ziemię...

    --
    Pozdor Myjk

  • 59. Data: 2014-07-10 09:50:33
    Od: Myjk <m...@n...op.pl>

    Thu, 10 Jul 2014 09:45:06 +0200, Budyń

    > bosssssssssssssssssss, malaje. Ale nie dlatego.

    No, tak.

    --
    Pozdor Myjk

  • 60. Data: 2014-07-10 10:01:12
    Od: "Ghost" <h...@h...pl>

> [...]
    >spalaja gazu w silniku spalinowym, niejako zamiast prądu - to jest cos
    >calkiem innego. Tam sie wykorzystuje ciepło spalania gazu - ale nie chodzi

    Chciałbym nieśmiało zauważyć, ze mowa jest klimatyzatorach z silnikami
    spalinowymi.
    http://www.kmkklima.pl/pdf/broszura_aisin.pdf