  • 61. Data: 2014-07-10 10:06:02
    Temat: Re: Pan telewizor w jakmiś galileo
    Od: "Ghost" <h...@h...pl>

    dyskusyjnych:1f1e9ly79j67o$....@m...org...

    Thu, 10 Jul 2014 09:05:15 +0200, Ghost

    >Dla efektywności oczywiście że ma. Jak w przypadku każdej PC, a nie tylko
    >tej konkretnej opartej na zbiorniku lodowym.

    rencemiopadajom - nie ma znaczenia ale ma znaczenie

    >No kuźwa, DZ to może mieć i -30, więc nie ważne w tym momencie czy w
    >programie pokazywali -6 czy -10. Że na efektywność ma to wpływ, to jest
    >jasne jak słońce.

    Ważne, bo wtedy wiadomo czy pompa jest "zwykła", czy taka która dobrze
    działa w innych warunkach niż te "zwykle" pompy pracujące z zakopanymi
    rurkami. Czaisz bazę?

    >Wg mnie największym kłopotem tego rozwiązania są gabaryty i hałas.

    Wg ciebie

  • 62. Data: 2014-07-10 10:09:49
    Od: "Ghost" <h...@h...pl>

    Użytkownik "Ghost" <h...@h...pl> napisał w wiadomości

    >malaje :)

    rosnie :))

    b.

  • 63. Data: 2014-07-10 10:16:05
    Od: "Ghost" <h...@h...pl>

    Thu, 10 Jul 2014 09:12:51 +0200, Ghost

    >Ależ problemem tego systemu wcale nie jest niska "sowiecka" temperatura
    >powietrza, tylko zachmurzenie.

    Jest suma zachmurzenia i niskiej temperatury, zbiornik ma określoną
    pojemność cieplną, jeśli mu ciepła nie wyciągasz intensywnie, starczy go na
    dłużej.

    >No skoro ktoś mógł źle zrozumieć stwierdzienie, że PC "ogrzewa gaz"... ;)

    Stwierdzenie jest blednie, wiec nie można go dobrze zrozumieć. Dopóki Ci
    tego nie rozszyfrowałem sam nie wiedziałeś co o tym myśleć.

    >Tylko dlatego, że wtedy jest największa ekonomika. Natomiast sama PC jest w
    >stanie bardzo wysoko grzać.

    Nienojasiezalamie.

    >Istotnie. Myślałem, że chodzi ci o pracujące _same_ rurki w glebie.

    Zwykły system pompy cieplnej uważasz, ze opiera się o same rurki w glebie?

  • 64. Data: 2014-07-10 10:16:53
    Od: "Ghost" <h...@h...pl>

    >a pewnie kilka rzedow wielkosci.

    Nawet przy znikomej różnicy temperatur?

  • 65. Data: 2014-07-10 12:04:11
    Od: Budyń <b...@r...pl>

    > Nawet przy znikomej różnicy temperatur?

    czebaby pomyslec, ale zapewne tak.

    b.

  • 66. Data: 2014-07-10 12:25:15
    Od: "Ghost" <h...@h...pl>

    Użytkownik "Ghost" <h...@h...pl> napisał w wiadomości

    >czebaby pomyslec, ale zapewne tak.

    Kilka rzedow wielkosci? Wiesz co piszesz?

  • 67. Data: 2014-07-10 12:46:18
    Od: Budyń <b...@r...pl>

    > Użytkownik "Budyń" napisał w wiadomości grup
    >
    > Użytkownik "Ghost" <h...@h...pl> napisał w wiadomości

    > Kilka rzedow wielkosci? Wiesz co piszesz?

    czebaby pomyslec, ale zapewne tak. :-))) chcesz wątek o lepkosci płynow?
    Liczba Reynoldsa, te sprawy? :)

    b.

  • 68. Data: 2014-07-10 13:22:35
    Od: "Ghost" <h...@h...pl>

> [...]
    >

    > Użytkownik "Budyń" napisał w wiadomości grup
    >
    > Użytkownik "Ghost" <h...@h...pl> napisał w wiadomości

    > Kilka rzedow wielkosci? Wiesz co piszesz?

    trzeba

    > chcesz wątek o lepkosci płynow? Liczba Reynoldsa, te sprawy? :)

    chetnie poznam wyliczenia ze przewodnictwo spadnie co najmniej 1000 razy

  • 69. Data: 2014-07-10 13:35:37
    Od: Budyń <b...@r...pl>

    > chetnie poznam wyliczenia ze przewodnictwo spadnie co najmniej 1000 razy

    przewodnictwo zalezy od wspolczynnika i grubosci osrodka - liniowo.
    Natomiast konwekcja unosi w pionie ogrzany płyn w góre w zasadzie bez
    straty ciepła - tu sa te rzedy wielkosci. Kiedy konwekcja przestanie
    dzialac? Ano wtedy gdy siły wyporu bedą zrownowazone przez lepkosc. Ale
    jesli płyn juz zacznie płynac to konwekcja wystapi.

    b.

  • 70. Data: 2014-07-10 13:59:32
    Od: "Ghost" <h...@h...pl>

> [...]

    >dzialac? Ano wtedy gdy siły wyporu bedą zrownowazone przez lepkosc. Ale
    >jesli płyn juz zacznie płynac to konwekcja wystapi.

    to są komunały - interesująca jest ta tysiąckrotna różnica lod vs woda w
    przypadku omawianego zbiornika z gęstym systemem wężownic