  • 11. Data: 2011-05-21 10:18:19
    Temat: Re: Patron grupy na 2011
    Od: "moon" <m...@y...com>

    skryba ogrodowy wrote:
    > Użytkownik "Dziadek" <d...@p...onet.pl> napisał w wiadomości

    > W dzisiejszych czasach, kiedy pszczółki jakoś mniej liczne,
    > to i trzmiel za króla może uchodzić.
    > Mszyce za to zrobiły się aktywne alternatywą biedronki, złotooki.

    to ile ta biedronka może zeżreć?

    moon

  • 12. Data: 2011-05-21 10:33:29
    Od: Ikselka <i...@g...pl>

    Dnia Sat, 21 May 2011 12:18:19 +0200, moon napisał(a):

    > to ile ta biedronka może zeżreć?

    "Liczba mszyc zjadanych przez biedronkę zależy od jej gatunku i stadium
    rozwojowego oraz od gatunku mszycy. Najbardziej żarłoczne są starsze larwy
    oraz owady dorosłe - zjadają po kilkadziesiąt mszyc dziennie."
    http://muratordom.pl/ogrod/pielegnacja-ogrodu/biedro
    nki-drapiezni-sprzymierzency,127_60.html
    --
    XL
    człowieka." Roberto de Mattei

    Prawda o GMO:
    http://www.gmowpolsce.com.pl/custom/Lisowska%20J%20o
    f%20Ecol%20and%20Health%202010.pdf

  • 13. Data: 2011-05-21 11:36:07
    Od: "skryba ogrodowy" <s...@o...eu>

    Użytkownik "moon" <m...@y...com> napisał w wiadomości

    > to ile ta biedronka może zeżreć?

    No niby kilkadziesiąt sztuk. Jednak biedronek też niewiele widać. Stosowanie
    nie selektywnych lub mało selektywnych ŚOR w ubiegłych dziesięcioleciach nie
    pozostało bez skutków.
    Pozdrawiam minorowo
    skryba

  • 14. Data: 2011-05-21 20:26:00
    Od: "moon" <m...@y...com>

    skryba ogrodowy wrote:
    > Użytkownik "moon" <m...@y...com> napisał w wiadomości

    > No niby kilkadziesiąt sztuk. Jednak biedronek też niewiele widać.

    pewnie są w anglii i robią za lepsze pieniądze?

    moon

  • 15. Data: 2011-05-22 12:33:44
    Od: "moon" <m...@y...com>

    Ikselka wrote:

> [...]
    > stadium rozwojowego oraz od gatunku mszycy. Najbardziej żarłoczne są
    > starsze larwy oraz owady dorosłe - zjadają po kilkadziesiąt mszyc

    to taki... jeden listek...
    ma ktoś podrzucić 20 tysięcy biedronek?
    szybko!

    moon

  • 16. Data: 2011-05-22 12:43:42
    Od: Ikselka <i...@g...pl>

    Dnia Sun, 22 May 2011 14:33:44 +0200, moon napisał(a):

    > to taki... jeden listek...
    > ma ktoś podrzucić 20 tysięcy biedronek?
    > szybko!

    http://www.forum.biolog.pl/biedronki-nietypowe-pytan
    ie-vt26180.htm

    :-)

  • 17. Data: 2011-05-22 12:51:59
    Od: Ikselka <i...@g...pl>

    > to taki... jeden listek...
    > ma ktoś podrzucić 20 tysięcy biedronek?
    > szybko!

    Musi być jedna LARWA biedronki na 1 mszycę - dobrze policzyłeś?
    http://storytel.republika.pl/bipunct.html#badania1
    ;-PPP

    PS. A tutaj cytat z powyższego linka - dla tych, co uważają rośliny za
    "nieme i głuche", więc dawaj je żreć zamiast cierpiących zwierzątek:
    "Nagryzione przez gąsienice pomidory wysyłają ostrzeżenie do innych roślin
    rozpoczynając produkcję aromatu metyl-jasmonat. Okoliczne rośliny po jego
    odbiorze rozpoczynają z produkcją własnych pestycydów przygotowując się na
    ewentualny atak szkodnika. W przypadku ataku nie wystarczają czasami własne
    środki. Niektóre rośliny żyją w symbiozie z owadami. W momencie
    zaatakowania roślin kukurydzy przez gąsienice
    spodoptera, zaczyna ona produkcję zapachu przyciągając latających
    sprzymierzeńców. "

  • 18. Data: 2011-05-22 14:41:59
    Od: Aicha <b...@t...ja>

    W dniu 2011-05-22 14:51, Ikselka pisze:

    > "Nagryzione przez gąsienice pomidory wysyłają ostrzeżenie do innych roślin
    > rozpoczynając produkcję aromatu metyl-jasmonat.

    Jasmonian metylu, jeśli już.

    --
    Pozdrawiam - Aicha

    http://wroclawdailyphoto.blogspot.com/
    Jak nie pisać po angielsku

  • 19. Data: 2011-05-22 15:26:17
    Od: "skryba ogrodowy" <s...@o...eu>

    Użytkownik "Aicha" <b...@t...ja> napisał w wiadomości

    > Jasmonian metylu, jeśli już.

    Tak już ma. Jak popije to pisze od tyłu.
    :-))

    skryba

  • 20. Data: 2011-05-22 17:15:08
    Od: "Fiora" <f...@g...pl>

    > Pszczoła.

    a może PSZCZOŁA MURARKA -
    zrobiłam jej "ul" i pierwsze egzemplarze juz zauwazyły.
    Ponoc to przyszłość, jesli chodzi o zapylanie w ogrodach....