  • 71. Data: 2009-04-15 21:53:39
    Temat: Re: Peknieta wylewka.
    Od: "Maniek4" <b...@w...pl>

    Użytkownik "JanuszK" <J...@m...o2.pl> napisał w wiadomości
    news:gs5c5j$ram$1@news.dialog.net.pl...

    > tAK TRZYMAŁĄ SIĘ ale najlepiej kup długie klipsy.

    No jestem po pierwsze probie. Petla osiemdziesiat cos tam metrow zrobiona w
    max 1/3 czasu potrzebnego na wiazanie do zbrojenia. Ale to zbrojenie na
    rurkach nieco mnie przeraza. Troche dupniasto sie po tym chodzi nawet na
    deskach.

    > bez
    > Nie wiem co to jest :)

    Ten styropian zwijany z przyklejona folia z alu.

    Pozdro.. TK

  • 72. Data: 2009-04-16 03:32:46
    Od: Krzemo <p...@g...com>

    On 15 Kwi, 23:53, "Maniek4" <b...@w...pl> wrote:
> [...]
    > max 1/3 czasu potrzebnego na wiazanie do zbrojenia. Ale to zbrojenie na
    > rurkach nieco mnie przeraza. Troche dupniasto sie po tym chodzi nawet na

    No i dałeś się zbałamucić... zbrojenie powinno iść "dołem" na
    dystansach... a tu taka kaszana ...
    ;-)

  • 73. Data: 2009-04-16 09:04:37
    Od: "Bartek" <bk*n@v.atonet.pl>

    "Maniek4" <b...@w...pl> wrote:

> [...]
    > rurkach nieco mnie przeraza. Troche dupniasto sie po tym chodzi nawet na

    A po co teraz układasz zbrojenie? Siatki rzuca się podczas układania betonu.
    Najpierw posadzkarze zrobią parę górek tym ich smokiem, rozgarną to trochę
    łopatą i wówczas idą siatki. Na to znów beton i zacieranie. Najlepiej zlecić
    to posadzkarzom i patrzeć im na ręce.

    --
    Bartek

  • 74. Data: 2009-04-16 16:30:19
    Od: "Maniek4" <b...@w...pl>

    Użytkownik "Krzemo" <p...@g...com> napisał w wiadomości

> [...]
    > deskach.

    No i dałeś się zbałamucić... zbrojenie powinno iść "dołem" na

    Tak, tylko jak to technicznie wykonac? Punktowe dystanse podczas chodzenie
    najnormalniej w swiecie powlazi w styropian.

    Pozdro.. TK

  • 75. Data: 2009-04-16 16:36:49
    Od: "Maniek4" <b...@w...pl>

> [...]
    > to trochę łopatą i wówczas idą siatki. Na to znów beton i zacieranie.
    > Najlepiej zlecić to posadzkarzom i patrzeć im na ręce.

    A wiesz co? Ja to wole juz na nikogo sie nie zdawac. Przyjedzie ich 10 i wez
    wszystkich dopilnuj, jak robia od razu kilka pomieszczen. Jak sam przygotuje
    to wiem, ze jest dobrze. Niektorzy posadzkarze podobno dylatacje przy
    scianach przybijaja gwozdziami, tylko po co ta dylatacja?

    Pozdro.. TK

  • 76. Data: 2009-04-16 19:15:09
    Od: "Bartek" <bk*n@v.atonet.pl>

    "Maniek4" <b...@w...pl> wrote:

> [...]
    > przygotuje to wiem, ze jest dobrze. Niektorzy posadzkarze podobno
    > dylatacje przy scianach przybijaja gwozdziami, tylko po co ta dylatacja?

    Dylatacje, izolacje (termiczną i wilgociową) układasz sam, sam mocujesz
    rurki od podłogówki, resztę niech zrobią posadzkarze. Pilnować właściwie
    musisz tylko tam, gdzie jest koniec węża, idzie to dość wolno, więc
    spokojnie dasz sam radę. Po skończonej robocie płacisz część, resztę jak
    sprawdzisz czy jest równo i czy dylatacje wszędzie są jak być powinny.
    Aha, dobrze ich przypilnować przy ustalaniu poziomu posadzki względem drzwi
    balkonowych i schodów (jeśli masz betonowe).

    --
    Bartek

  • 77. Data: 2009-04-16 19:59:46
    Od: Krzemo <p...@g...com>

    On 16 Kwi, 18:30, "Maniek4" <b...@w...pl> wrote:

    > Tak, tylko jak to technicznie wykonac? Punktowe dystanse podczas chodzenie
    > najnormalniej w swiecie powlazi w styropian.

    Nie powłazi, zobacz np. tu:
    http://www.pianki.waw.pl/kolki_do_styropianu.php
    szukaj "Talerzyk do podkładek" ... jak widzisz nie powłazi ...
    ;-)

    A jeszcze widziałem na żywo że mieli też takie plastikowe listwy
    dystansowe, ale nie umiem tego znaleźć w sieci...

    Fajne są też takie podkładki w formie klocka betonu z zatopionym
    drutem wiązałkowym, ale nie wiem czy na tak małe wysokości da się to
    kupić. Są też listwy trójkątne z włóknobetonu ... jest w czym
    wybierać!
    ;-)

    I daj koniecznie włókna polipropylenowe żeby nie pękało. No i polewaj
    kiedy zacznie wysychać ...

    Niestety ponieważ pręty są cienkie to musisz dać duuużo podkładek. I
    nie wież w jakieś magiczne podrywanie siatki. Tego się dobrze zrobić
    nie da, chyba że ktoś wypił redbula i umie latać nad siatką, albo
    nazywa się Münchausen i umie sam siebie (albo siatkę na której stoi)
    podnieść do góry. W rzeczywistości wygląda to tak że partacze podnoszą
    brzegi a środek zostaje, w dodatku wszystko się przesuwa, a wiązania
    pękają...

    Zatapianie siatki podczas betonowania też jest problematyczne. Ja
    kiedyś zatapiałem w zwykłym betonie i niestety siatka (fi 5mm)
    powyłaziła (bo się gnie a nie jest równomiernie podparta bo opiera się
    o różne kamyczki). Przy betonie z miksokreta możesz na pewno o tym
    zapomnieć.

    Jedyne dobre rozwiązanie to zrobić to jak należy (czyli podkładki,
    zbrojenie dołem itp) albo mikrozbrojenie stalowe (wtedy siatki nie
    potrzeba).
    ;-)

    Pozdrawiam,
    Krzemo.

  • 78. Data: 2009-04-16 20:03:03
    Od: JanuszK <J...@m...o2.pl>

    Maniek4 wrote:
> [...]
    > max 1/3 czasu potrzebnego na wiazanie do zbrojenia. Ale to zbrojenie na
    > rurkach nieco mnie przeraza. Troche dupniasto sie po tym chodzi nawet na
    To zrób tak jak ci radzą siatkę daj na końcu jak już posadzkarze będą na
    budowie, a w ogóle to zaczynaj od pomieszczeń nieprzechodnich, korytarz
    rób na końcu.

    > Ten styropian zwijany z przyklejona folia z alu.
    Nie ja dałem samą folię na twardy styropian, w zupełności wystarczy.

    --
    -----
    Pozdr

  • 79. Data: 2009-04-16 20:06:22
    Od: JanuszK <J...@m...o2.pl>

    Krzemo wrote:
    wiadomościnews:gs5c5j$ram$1@news.dialog.net.pl...

    > No i dałeś się zbałamucić... zbrojenie powinno iść "dołem" na
    > dystansach... a tu taka kaszana ...
    tO SAM sobie tak rób zobaczysz co ci wyjdzie,l a innym nie bałamuć w
    głowie. Siatka wcale nie musi być pod rurkami bo ona tam nic nie daje a
    rurki mogą być na styropianie bo są wystarczająco grube aby być
    prawidłowo otulone betonem, a grubość ich wystarcza aby siatka położona
    na nich także miała odpowiednią otulinę i spełniałą swoją rolę
    wzmocnienia wylewki.

    --
    -----
    Pozdr

  • 80. Data: 2009-04-16 20:16:08
    Od: Krzemo <p...@g...com>

    On 16 Kwi, 22:06, JanuszK <J...@m...o2.pl> wrote:
    > Siatka wcale nie musi być pod rurkami bo ona tam nic nie daje a
    > rurki mogą być na styropianie bo są wystarczająco grube aby być
    > prawidłowo otulone betonem, a

    Czy masz jakiekolwiek argumenty potwierdzające tą bzdurną tezę, czy
    tylko przeświadczenie o własnej nieomylności? To co napisałeś jest
    bardzo odkrywcze, obawiam się jednak że ma się nijak do
    rzeczywistości.
    ;-)

    Pozdrawiam,
    Krzemo.