eGospodarka.plNieruchomościGrupypl.misc.budowaniePiec CO na ekogroszek w megarozbudowanym układzie › Piec CO - hurtem dzięki, jeszcze kilka pytań w związku z powyższym
    Date: Tue, 08 Jun 2010 11:20:00 +0200
    From: hipek <b...@m...pl>
    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    Subject: Piec CO - hurtem dzięki, jeszcze kilka pytań w związku z powyższym

    Dziękuje za odpowiedzi - jeszcze takie coś:

    Ja będę kupował kocioł na groszek z podajnikiem - po to, żeby było w
    miarę tanio i w miarę wygodnie. I po to chcę robić kotłownię w piwnicy.
    Nie chcę kotłowni w salonie (choć miałbym chyba dosyć tanie drzewo: las
    niedaleko, ludzie biorą z wiatrołomów i takich szkód jak po tegorocznej
    zimie, sąsiedzi się organizują - ten piła, ten traktor, tamten robota),
    nie chcę robić rozprowadzania ciepłego powietrza (trochę za dużo
    kombinacji przy instalacji) i zdecydowanie nie chcę kozy (bo mi się nie
    bardzo podoba).
    Zauważyłem też że schematów płaszczy wodnych jest dużo, ale jakoś tak
    raczej do współpracy kominka z piecami elektrycznymi, gazowymi a nie
    węglowymi (pewnie kwestia wygody i dynamiki regulacji). Otwarty obieg -
    naczynie przelewowe w salonie - też mnie nie rajcuje. Więc pewnie dam
    sobie luz...

    I pytania do wszystkich:
    - czy kominek postawiony za parę tysięcy i obudowany tak, żeby nie
    parzył, oddaje ciepło cały (jak piec kaflowy) czy tylko szybą (no bo
    karton gipsem chyba nie?) Będzie dawał radę rzeczywiście dogrzewać
    salon? Bo na widoku (tylko widoku) ognia to mi nie zależy...
    - widziałem taki schemat: obieg otwarty piec - bufor ciepła a za buforem
    obwód zamknięty: bufor, zawór (czterodrogowy?) na grzejniki CWU i
    podłogówkę z mieszaczem. Czy podłączenie solarów do tego będzie takie
    hop-siup? Czy jednak trzeba ich "obecność kiedyś" przewidzieć już dziś?
    Mam dach dwuspadowy wschód i zachód i chyba fajnie byłoby kiedyś grzać
    wodę solarem a wyłączać na jakiś czas piec. Mam nadzieję, że piec
    wytrzyma z 15 lat, więc instalacja by mnie interesowała na tym który
    teraz kupię a nie przeróbka instalacji + koszt nowego pieca...
    - czy robercik-us ma podłogówkę w salonie? i czym przykrytą (nie
    chciałbym płytek, może parkiet przemysłowy) Bo interesuje mnie cena
    takiego całego naboju na ogrzanie 120-140m2 - po zarzuceniu pomyslu
    płaszcza wodnego i nawet ew. ogrzewania podłogowego salonu. Trochę mnie
    ciągnie do podłogówki - ale wodnej - tam gdzie płytki, tylko nie wiem
    jak bardzo zwiększy ona koszt instalacji. Taki tam przygodny znajomy
    opowiadał że dał w zeszłym roku ok. 12tys. (materiały bez robocizny, bo
    robotę rodzinka mu odwaliła) za piec, grzejniki, podłogówkę w paru
    miejscach - małą ale z mieszaczem a nie RTL. Jak to stoi teraz?
    - czy instalacja płaszcza wodnego (skoro jednak się da zastosować jak
    pisze barcys) bardzo podraża koszty całości? Pytanie z ciekawości :)

    Dzięki i pozdrówka