  • 21. Data: 2011-10-21 08:49:47
    Temat: Re: Piec węglowy - jaki 20kW ?
    Od: "--=olo=--" <xxoloxx@USUN_TOgazeta.pl>

    kup miałowy 12-15 kW bez podajnika skoro co 2 możesz dosypać, zasyp pali się
    12-16h więc palenie do 23°C co 2-3 dni w zależności jaka temp. na zewnątrz,
    ja mam kocioł miałowy SAS i jestem bardzo zadowolony, próbowałem palić owsem
    i było super, a cena poniżej 5k to bez problemu

    --=olo=--

  • 22. Data: 2011-10-21 09:59:34
    Od: Robert G <r...@p...onet.pl>

    Użytkownik wolim napisał:

    > Nie wiem jak inne piece, ale mój ma zabezpieczenie przed zapłonem w
    > zasobniku. Działa to z grubsza tak temperatura przy ślimaku rośnie zbyt
    > mocno, wyłącza wiatrak i zaczyna podawać węgiel, aż do wygaśnięcia
    > pieca, czyli, po prostu wypycha żar ze ślimaka i z retorty.
    >
    > Nie dane mi było sprawdzić, czy to zabezpieczenie zadziała i obym nigdy
    > tego sprawdzać nie musiał, ale teoretycznie powinno to dość dobrze
    > zabezpieczać piec.

    Tak.
    U mnie coś podobnego zdarzyło się, kiedy paliłem drewnem na ruszcie
    awaryjnym. Na sterowniku w ustawieniach serwisowych jest coś takiego jak
    temp podajnika i ona jest u mnie ustawiona na 75 stC. Kiedy podajnik
    przekroczy tę temp, to załączają się wszystkie pompy, wyłącza dmuchawa i
    załącza podajnik - wypycha żar na retortę.

    Tak przy okazji się tego dowiedziałem :-)... Trudno o pożar w takim
    układzie.

    pozdr
    Robert G.

  • 23. Data: 2011-10-21 10:20:08
    Od: "ATZ Rzeszow" <a...@P...pl>

    Użytkownik "Maciek" <d...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
    > Dnia Thu, 20 Oct 2011 21:01:29 +0200, Robert G napisał(a):

    > Dokladnie. Kup kociol zasypowy gornego spalania, ktory potrafi skoksowac
    > wegiel, a potem dopalic koks.

    a jakie spalanie lepsze gorne, czy dolne? Widze, ze sa rozne szkoly.

    --
    pozdr Z.

  • 24. Data: 2011-10-21 10:22:33
    Od: "Amir" <d...@g...pl>

    > Hmmmm z opini okolicznych zacina się, ale żeby 3x na dobę? Eeee... raz
    > na dwa tygodnie bywa z opowieści zasłyszanych.

    ba... ja słyszałem o przypadku, że ogień jakoś dostał się do
    zasobnika... no i pożar gotowy...
    wprawdzie to był pellet, nie węgiel, ale zagrożenie możliwe...

    jakos nie mogę sobie wyobrazic takiej sytuacji z kotłem
    szufladowym na miał czy ekogroszek

    chociaz czujniki dodają

  • 25. Data: 2011-10-21 10:31:05
    Od: "Kris" <k...@w...pl>

> [...]

    > wegiel, a potem dopalic koks.

    >a jakie spalanie lepsze gorne, czy dolne? Widze, ze sa rozne szkoly.

    Nawet najzwyklejszy śmieciuch jest wydajniejszy jeśli przy paleniu weglem
    zasypie sie go do pełna i ogień rozpali od góry.

  • 26. Data: 2011-10-21 10:34:50
    Od: wolim <n...@t...pl>

    W dniu 2011-10-21 12:20, ATZ Rzeszow pisze:
    > Użytkownik "Maciek" <d...@p...onet.pl> napisał w wiadomości

    > a jakie spalanie lepsze gorne, czy dolne? Widze, ze sa rozne szkoly.

    To zależy. Górne spalanie jest niby tańsze, bo najpierw koksuje się
    węgiel od góry, a potem od dołu dopala się koks. Ale chyba bardziej
    kłopotliwe, bo musisz codziennie rozpalać.
    Przy normalnym paleniu (dolnym znaczy) możesz rozpalić, a potem jak
    wygasa, przegrzebać, dorzucić węgla i pali się dalej.

    Pozdry,
    MW

  • 27. Data: 2011-10-21 12:26:46
    Od: rrr <r...@o...rrr.pl>

    Użytkownik Amir napisał:

> [...]
    > wprawdzie to był pellet, nie węgiel, ale zagrożenie możliwe...
    >

    > jakos nie mogę sobie wyobrazic takiej sytuacji z kotłem

    Mam piec podobno na wszystko i poza czujnikiem na rurze podajnika, który
    w razie przekroczenia zadanej tem. wyłącza wentylator i załącza ślimak
    by przepchnął paliwo na retortę to z tyłu jest kilkulitrowy zasobnik z
    wodą. Jeśli w zasobniku podniesie się temperatura to jest tam jakś zawór
    zaślepiony woskiem czy czymś równie topliwym i woda z zasobnika zalewa
    zasobnik/podajnik. Więc ryzyko pożaru się zmniejsza. I podobno to jest
    wymagane przy kotłach na pellet.

    pozdrawiam
    rafał

  • 28. Data: 2011-10-22 17:56:24
    Od: "Jackare" <1...@1...tralala.com>

> [...]
    > przemiennie z gazem. Ziarnem, drewnem itd palić nie muszę. W razie czego
    > jest też kominek z płaszczem.
    >
    > Co powinienem obejrzeć a czego unikać? Niektóre, ktore pomacałem
    > osobiście, wyglądają jak kiepski żart jeśli chodzi o jakość spasowania
    > czegokolwiek z czymkolwiek :/
    >
    > Przypuszczam że poniżej 5kzł nie zejdę z ceną i co najdziwniejsze prawie
    > wszystkie w hipermarketach mają takie ceny w tej mocy. Allegro to samo
    > jeśli chodzi o cenę.
    >
    > Osiągnięto najniższą cenę bez względu na producenta czy to jakaś zmowa ;)

    Jeżeli uprzesz się na kocioł na ekogroszek to patrz na grubość blach z
    których wykonany jest kocioł. Te najtańsze to cartoon network :).
    Przy twoich założeniach polecam Ci kupić dobrego miałowca (np Zębiec KWM) w
    podobnej cenie (4,5-5 tyś) . Stałopalność 12-20 godzin na jednym zasypie
    miału. Tona miału 300-350 zł a w tym kotle spalisz też wszystko inne:drewno,
    zwykły węgiel, koks i mieszanki wszelkich paliw. Alternatywnie kocioł
    węglowy górnego spalania.

  • 29. Data: 2011-10-22 19:06:15
    Od: Sebastian Biały <h...@p...onet.pl>

    On 2011-10-22 19:56, Jackare wrote:
    > Jeżeli uprzesz się na kocioł na ekogroszek to patrz na grubość blach z
    > których wykonany jest kocioł. Te najtańsze to cartoon network :).

    To podstawowy parametr. Niestety obawiam się że gatunek stali jest
    rownie wazny.

    > Przy twoich założeniach polecam Ci kupić dobrego miałowca (np Zębiec
    > KWM) w podobnej cenie (4,5-5 tyś) .

    Nie ma podajnika. Koledze w Zębcu pękły drzwiczki po tygodniu
    ekspolatacji. A potem "odspawała" się blacha i spaliny wylatywały do
    pomieszczenia. Może to pech, ale jakoś nie mam zaufania.

    > Stałopalność 12-20 godzin na jednym
    > zasypie miału. Tona miału 300-350 zł

    Miał występuje w workach? Bo piwnicy nie mam na takie rzeczy.

  • 30. Data: 2011-10-23 18:31:29
    Od: Skimir <p...@M...onet.pl>

    > Miał występuje w workach? Bo piwnicy nie mam na takie rzeczy.

    Jak go tam nasypiesz lub zrobi to ktoś za Ciebie to będzie występować w
    workach.

    --
    M.