  • 21. Data: 2012-05-16 00:25:18
    Temat: Re: Piła łańcuchowa z biednej bronki.
    Od: Adam Płaszczyca <t...@o...spamnie.org.pl>

    Dnia Tue, 15 May 2012 19:46:40 +0200, Maciek napisał(a):

    > Trzeba miec czas. Pociecie i porabanie 6 kubikow (a tyle u mnie lezy i
    > czeka) to pewnie z 6 wolnych popoludni... :/

    Zamiast na fitness to na rabanko :D

    --
    ___________ (R)
    _______/ /_ GG: 3524356

  • 22. Data: 2012-05-16 00:25:47
    Od: Adam Płaszczyca <t...@o...spamnie.org.pl>

    Dnia Tue, 15 May 2012 20:34:49 +0200, Maciek napisał(a):

    > Wprawe mam, ciecie to nie problem. Czas zajmuje rabanie i ukladanie. Ja mam
    > wiecej roboty niz przecietny zjadacz drewna, bo tne metrowki na 4 czesci -
    > maly kominek mam.

    Mniej, takie 25cm łatwiej ida :D

    --
    ___________ (R)
    _______/ /_ GG: 3524356

  • 23. Data: 2012-05-16 08:12:52
    Od: Ariusz <a...@g...pl>

    W dniu 2012-05-15 13:49, Kris pisze:

    > Z mojego juz kilkudziesięcio letniego palenia drewnem wynika że przerabac chociaz
    na połowe trzeba. Nieprzerąbane klocki schną duuuuzo dłużej.
    > I pala też sie gorzej. Chociaz na połowe cichnąc ale ciachnąc każdy.;)
    >
    > Za ok 600zł to ja kupiłem spalinowa Makitę półtora roku temu. Piłuje drewna w
    sezonie do trzech domów więc tych metrów troche jest/. Na razie orócz wymiany
    łańcucha nic sie z nią nie działo

    Drewno zazwyczaj kupuję na rok przed sezonem. te, które czeka na
    najbliższą zimę cięte było w listopadzie, a niebawem będę się rozglądał
    za drzewem na następną.

    Owszem schnie dłużej z tym, że w całości mam zazwyczaj część już
    połupanych, a część w pełnych okrągłych klocach, te naprawdę spore
    przerąbię - ale tylko ze względu na to, żeby moja żona bez problemu
    podniosła :)

    Nie zauważyłem, żeby suche drewno w klocku gorzej paliło się od tego
    przerąbanego. Za to zauważyłem, że mokre pali się o wiele gorzej od
    suchego. I może to nie kwestia wielkości,a suchości?

    A i dodam palę głównie bukiem, i moje spostrzeżenia dotyczą tego gatunku.

    Choć miałem kiedyś trochę graba i uważam, że jest o wiele lepsze od buka.

    Na kominku mam ustawione około 60st. po przekroczeniu tej tem. zamyka
    się dopływ powietrza. Buk zdąży jeszcze rozgrzać wodę do 67, a grab do
    nawet do 75. I ogólnie jak już grab się rozpali to ciężko cokolwiek do
    kominka dorzucić bo od żaru jest strasznie gorąco, z bukiem nie ma tego
    problemu.

    Ariusz

  • 24. Data: 2012-05-16 08:14:17
    Od: Ariusz <a...@g...pl>

    > Buczyna :D

    > Wybacz, ale jakoś cienko widze pakowanie 25-30 cm kloocków do kominka.

    A dlaczego nie wkładam dwa trzy takie kloce i coś cieńszego na cały
    wieczór mam spokój. Choć faktycznie włożenie takiego kloca do pieca może
    być problematyczne - nie znam się mam tylko kominek

    Ariusz

  • 25. Data: 2012-05-16 08:16:47
    Od: Ariusz <a...@g...pl>

    W dniu 2012-05-15 20:34, Marek P. pisze:

    > Chyba pieńki bo metry maja 125 cm długości z założenia

    Zależy kto gdzie mieszka - bo na zachodzie drewno sprzedają na kubiki i
    taka paczuszka 125x1x1 ma chyba 1 kubik (dokładnie nie wiem) a na
    wschodzie sprzedają na MP (metry przestrzenne) czyli 1x1x1 - stąd też
    często nieporozumienia na wschodzie 1MP wychodzi za jakieś 160zł, za
    kubik ponad 200 zł.

    Ariusz

  • 26. Data: 2012-05-16 10:17:09
    Od: "Marek P." <mpomicho_cykcykcyk_@gazeta_cykcykcyk_.pl>

> [...]
    > wschodzie sprzedają na MP (metry przestrzenne) czyli 1x1x1 - stąd też
    > często nieporozumienia na wschodzie 1MP wychodzi za jakieś 160zł, za kubik

    Mój ojciec na wschodzie wiele lat wozil drewno i wiem że paka 250 cm szeroka
    była za mała i zawsze szukał samochodu o szerokości 255 bo mu metry z boku
    wystawały. W lasach mazur i podlasia metry miały 125 cm. Chyba, ze
    kapitalizm zmienił normy :)

  • 27. Data: 2012-05-16 12:44:33
    Od: Adam Płaszczyca <t...@o...spamnie.org.pl>

    Dnia Wed, 16 May 2012 08:14:17 +0200, Ariusz napisał(a):

    > A dlaczego nie wkładam dwa trzy takie kloce i coś cieńszego na cały
    > wieczór mam spokój. Choć faktycznie włożenie takiego kloca do pieca może
    > być problematyczne - nie znam się mam tylko kominek

    Do kominka też :D Rózne sa kominki, u mnie dwa takie kloce na bide wejdą.

    --
    ___________ (R)
    _______/ /_ GG: 3524356

  • 28. Data: 2012-05-16 12:46:04
    Od: Robert G <r...@g...pl>

    Użytkownik Ariusz napisał:

> [...]
    > wschodzie sprzedają na MP (metry przestrzenne) czyli 1x1x1 - stąd też
    > często nieporozumienia na wschodzie 1MP wychodzi za jakieś 160zł, za

    kupiłem ze trzy tygodnie temu 3 MP buka w metrówkach do pocięcia i
    połupania i płaciłem po 125 plus 20 od MP za transport - południe Polski

    pozdr
    Robert G.