  • 11. Data: 2015-09-13 18:33:40
    Temat: Re: Piwnica - wysoki poziom wód gruntowych - na czym polega kłopot?
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    Nie porownuj gowna do twarogu. To na co sobie mogli pozwolic przy budowie hotelu ze
    wzgledow finansowych jest nieosigalne dla kogos kto buduje dom. Zwlaszcza jak buduje
    z kredytu.

  • 12. Data: 2015-09-13 18:33:54
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    Pan Jacek napisał:

    > W przypadku basenu nikomu nie przeszkadza mały przeciek, którego
    > i tak nie widać. W przypadku piwnicy sprawa już tak nie wygląda.

    Znajomy zrobił coś takiego kilka lat temu. W gotowym domu, stojącym
    już od kilkunastu lat, zbudował w piwnicy szczelny i jednolity basen
    (z papy termozgrzewalnej bodajże). A i mury też czymś chyba nasączył
    -- z tym że ta ostatnia operacja zdaje się nie jako bariera dla wody,
    tylko broń biologiczna.

    Zrobił tak w stanie wyższej konieczności. W ciągu jednej nocy w
    całkowicie wykończone użytkowej piwnicy, z podłogą itp, pojawiło
    się pół metra wody. Bo tuż obok jakiś deweloper idiota do spółki
    z pazernym i ciemnym chłopem, do którego grunta należały, zasypali
    rowy odwadniające. Żeby zmieścić jeszcze więcej paskudnych domków
    w tzw. zabudowie zagonowej (rawobrzeżna Warszawa, pas nadwiślański).

    Od tej pory zdarzały się kolejne podtopienie, może w mniejszej skali.
    Instalacja wytrzymała. Ten pierwszy potop trwał mniej niż tydzień,
    więc to imprezy krótkotrwałe.

    Przy okazji ciekawostka niebudowlana. Zalało komputer. Z wody wystawał
    tylko zasilacz i napęd DVD. Twardy dysk kilkanaście centymetrów pod
    wodą. Po wysuszeniu zadziałał.

    Jarek

    --
    jest telewizja już robi wywiady
    jak panie tonący dajemy se radę

  • 13. Data: 2015-09-13 20:35:13
    Od: ToMasz <t...@p...fm.com.pl>

    W dniu 13.09.2015 o 10:32, Marcin N pisze:
    > Powiedzmy, że chcę podpiwniczyć pół domu. Badanie gruntowe wykazało, że
    > wodę mam 1m pod powierzchnią. Na czym może polegać kłopot z taką piwnicą?

    jeśli ten dom już stoi - niemasz szans
    jeśli go budujesz - będzie drogo

    > Wiadomo, że da się ze 3 warstwy tego czarnego lepidła na ściany, podłogę
    > uszczelni się papą, albo folią budowlaną.

    nie wiem jak Ty to widzisz. hydroizolacja musi być od zewnątrz, nie od
    środka, więc oblepijając papą osiągniesz zmniejszenie przepuszczalności
    scian, nic więcej (ja już bym sugerował włókno szklane i żywicę...

    > Czy to nie wystarczy?

    nie. W mojej okoicy domy niemcy stawiali. A niedaleko zbudowali taki
    zbiornik na wodę, dla straży pożarnej. Polacy jak to polacy, zasypali
    zbiornik i od tego momentu zaczęły się jazdy z wodą w piwnicach w
    pormieniu kilkuset metrów. Poziom wód gruntowych wzrastał znacznie wraz
    z opadami. poprostu woda spływając szukała sobie przejścia, nie
    "leciała" do zbiornika.
    Większość domów (wspólnot) zrobiła hydroizolacje, odkopywanie
    fundamentów i takie tam pierdoły. jednakże najszybszy, najlepszy
    najtańszy efekt, przyniosło wykopanie studni (25cm średnicy 1m
    głębokości) i odprowadzenie z niej wody do kanalizacji. (czasowo pompką)

    ToMasz

  • 14. Data: 2015-09-13 22:19:33
    Od: Maciek <m...@n...pl>

    W dniu 2015-09-13 o 12:04, Marcin N pisze:
    > Ale przecież chyba ludzie potrafią zbudować basen, z którego woda nie
    > wycieka ścianami.
    > Co więc za problem zbudować to samo, tylko w negatywie?
    Wydaje mi się, że o ewentualny mały wyciek z basenu nikt nie będzie
    problemów robił (bo woda i tak paruje), ale już mały wyciek w piwnicy
    może być stresujący :-)

    > Tyle słucham o tym, jakie to okropne kłopoty spotykają tych, którzy chcą
    > mieć piwnicę, a ja nie potrafię zrozumieć istoty problemu.
    > Dlatego pytam.
    Istotą problemu jest woda :-)

    Maciek

  • 15. Data: 2015-09-14 21:26:52
    Od: t-1 <t...@t...pl>

    W dniu 13.09.2015 o 12:04, Marcin N pisze:

> [...]
    >
    > Tyle słucham o tym, jakie to okropne kłopoty spotykają tych, którzy chcą
    > mieć piwnicę, a ja nie potrafię zrozumieć istoty problemu.

    Czyli, rozpatrując maksymalny stan wody, chcesz zbudować barkę na której
    będzie stał dom.
    Musi ona mieć mniejszą wyporność niż ciężar domu aby nie popłynął i
    bardzo wytrzymałe dno aby nie pękło pod jego ciężarem, co już takie
    trywialne nie jest.

  • 16. Data: 2015-09-14 21:52:54
    Od: Marcin N <m...@o...pl>

    W dniu 2015-09-14 o 21:26, t-1 pisze:

> [...]
    > Musi ona mieć mniejszą wyporność niż ciężar domu aby nie popłynął i
    > bardzo wytrzymałe dno aby nie pękło pod jego ciężarem, co już takie

    Nie, nie, nie.
    Piwnica ma mieć ok 35 m2. Powierzchnia płyty fundamentowej to ok 115 m2.

    Poza tym tu nie ma mowy o "pływalności" przecież. Ta woda w ziemi to
    jakieś nieznaczne ilości, które powinny dać się odciągnąć przy pomocy
    drenażu i porządnej studni chłonnej.

    --
    MN

  • 17. Data: 2015-09-14 23:50:48
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    Wlasnie znalazles rozwiazanie.

  • 18. Data: 2015-09-15 07:52:56
    Od: Budyń <b...@r...pl>

    W dniu poniedziałek, 14 września 2015 23:50:50 UTC+2 użytkownik Zenek Kapelinder
    napisał:
    > Wlasnie znalazles rozwiazanie.

    piwnica zagłębiona na 2m przy poziomie wody 1m będzie własnie studnią chłonną :-)

    b.

  • 19. Data: 2015-09-15 08:11:12
    Od: Marcin N <m...@o...pl>

    W dniu 2015-09-15 o 07:52, Budyń pisze:

    > piwnica zagłębiona na 2m przy poziomie wody 1m będzie własnie studnią chłonną :-)

    No to obok wybuduję drugą studnię zagłębioną na 4 metry. Niech sobie
    woda tam spływa.

    --
    MN

  • 20. Data: 2015-09-15 08:27:51
    Od: Budyń <b...@r...pl>

    W dniu wtorek, 15 września 2015 08:11:07 UTC+2 użytkownik Marcin N napisał:

    > No to obok wybuduję drugą studnię zagłębioną na 4 metry. Niech sobie
    > woda tam spływa.

    jesli gunt jest jednorodny to w 4m studni bedziesz mial wode jak w okolicznym gruncie
    czyli 1m pod powierzchnia - bo niby czemu nie :)
    U mnie to moze by zadzialalo, bo pod humusem mam gline i na tym stoi woda -czyli
    płytko. Ale pod gliną jest piasek - i przebicie sie glebiej mialoby sens.

    b.