  • 61. Data: 2014-07-20 23:12:10
    Temat: Re: P?yta fundamentowa nieocieplona od spodu - czy grozi skraplaniem wody?
    Od: uzytkownik <a...@s...pl>

    W dniu 2014-07-20 22:07, Budyń pisze:

    > to policz i podaj, te pozostale tez, abysmy wiedzieli o jakich rzedach wartosci
    mowimy.

    Co mam policzyć?
    Aby cokolwiek liczyć trzeba się odnieść do konkretnej technologii i
    parametrów poszczególnych materiałów oraz jakości wykonania.
    Technologii jest wiele. Jedni izolują wełną, a inni styropianem. Jedni
    wentylują poprzez warstwę wełny i tynk, a inni poprzez szczeliny
    wentylacyjne. Jedni stosują folię paroizolacyjną, a inni tzw. opóźniacz
    pary. Jedni stosują wiatroizolację o specyficznych właściwościach, a
    inni standardową membranę paroprzepuszczalną.
    Pomijając już fakt, że trzeba by się było odnieść do konkretnego
    rozwiązania to szczerze mówiąc ani nie mam czasu, ani ochoty na
    poszukiwanie danych dotyczących parametrów poszczególnych materiałów
    tylko po to, abyś znów kombinował i wypisywał kolejne bzdury.
    Wystarczy mi, że Ci udowodniłem brak dostatecznej wiedzy w podstawowych
    prawach fizyki i błędy myślowe.

    > tez. Staramy sie zrobic to maksymalnie szczelnie. A na koniec robimy probe
    szczelnosci.

    ROTFL
    Czy tą próbę szczelności także "liczysz na palcach"? :)

    > wlasciwie to uznalem ze to sugerujesz - powietrze sie rozpreza, tak pisales, no to
    pewnie na koniec -bum :)

    Nie kolego, źle zrozumiałeś. Pisałem, że rozszerzalność cieplna
    powietrza powoduje wentylowanie przestrzeni wewnętrznych ścian, bo
    powietrze się raz wciska a raz wydostaje z tych przestrzeni wszelkimi
    nieszczelnościami i porami.

    > ja tam szczeliny płyt osb tez uszczelnilem. Zakazu nie ma.

    A sama płyta OSB też nie jest hermetyczna i przez pory w tej płycie
    przeciska się powietrze.
    Oczywiście dość mocno jest utrudniony przepływ tego powietrza, ale
    jednak duża powierzchnia robi swoje.
    Ale w przypadku szkieletowców są też inne drogi przenikania.

    > wszystko zgoda - zatem jak juz policzysz ta temperature w scianie i nam podasz to
    sprawdzimy jak sie ona ma do tej zewnetrznej gdy sie wykrapla na trawie rosa.

    Czy Ty naprawdę masz aż tak zaawansowaną sklerozę, że już nie pamiętasz,
    iż dyskutujemy o temperaturze deski podwalinowej, która styka się z
    nieocieploną płytą fundamentową, a nie o temperaturze wewnątrz ściany?
    Zmiana temperatur ściany powoduje wymianę powietrza w warstwach wełny, a
    skraplanie się pary wodnej na desce podwalinowej i pod nią to inna bajka.

  • 62. Data: 2014-07-20 23:37:23
    Od: "HANA" <h...@s...com.pl>

    Użytkownik "uzytkownik" <a...@s...pl> napisał w wiadomości

    > Dlatego tak łatwo jest Ci ukryć swoją niekompetencję i braki w podstawowej
    > wiedzy :)
    > Pozwolę sobie przytoczyć Twoje słowa: "dweloper ma w doopie bledy, dla
    > nich liczy sie tylko cena i okres gwarancji"
    > Niestety po tym co napisałeś wczesniej, tak właśnie Ciebie teraz
    > postrzegam.

    mam nadzieje ze sie nie spotkamy nigdy na budowie
    bo bedziesz spieprzal dalej niz horyzont
    nie pozdrawiam
    ps. staram sie na usnecie byc grzecznym ale reprezenujesz poziom kogutka
    wiec nie mamy o czym rozmawiac

    --
    Andrzej
    www.hana.com.pl

  • 63. Data: 2014-07-20 23:39:29
    Od: "HANA" <h...@s...com.pl>

    Użytkownik "Budyń" <b...@r...pl> napisał w wiadomości
    ps.com...
    W dniu niedziela, 20 lipca 2014 21:01:45 UTC+2 użytkownik uzytkownik
    napisał:
    > Takie warunki to chyba na pustyni :)

    no jasne - zaproponowalem dosc duze dt aby w ogole w tej scianie cos
    zachodzilo.
    Mozesz przyjac mniej.

    Janusz nie karm trola
    szkoda czasu

    Andrzej

  • 64. Data: 2014-07-20 23:53:34
    Od: "HANA" <h...@s...com.pl>

    Użytkownik "Marcin N" <m...@o...pl> napisał w wiadomości

    > Przesadzasz.
    > 25 lat w trudnych warunkach to dość, żeby ocenić jakość. Tyle, że żeby to
    > ocenić - trzeba dostać się do wnętrza ścian.

    Marcin
    jeden akurat rozbudowywalem
    wyjasnie
    pierwsze domy pod marka Hana stoja na Islandii
    Husariesn Polska sp. z o.o.
    moje nazwisko zansz
    mozesz sprawdzic w KRS
    srodowisko zabojcze
    wilgotnosc 90-98%
    wiatry non stop po 40-80 km/h
    siarkowodor w powietrzu w takim stezeniu ze ciagle smierdzi jajkami i to nie
    swiezymi ;-)
    stalowe gwozdzie znikaja, autentycznie znikaja po 2-3 latach np. w zbitych
    nimi laweczkach
    masa soli w powietrzu - wiekszosc budow w okolicach wybrzeza
    po 4 latach dostawialismy garaz
    sila rzeczy musielismy sie dostac do konstrukcji
    nic sie nie dzialo, przynajmniej nie bylo widac ani czuc ;-)
    ladne drewno konstrukcji
    trol uzytkownik chyba chce przebic kogutka ;-)

    Andrzej
    ---/---
    www.hana.com.pl
    www.fortunegreen.pl
    www.osiedlekaskada.pl
    www.bartolty.com.pl

  • 65. Data: 2014-07-20 23:56:48
    Od: "HANA" <h...@s...com.pl>

    Użytkownik "Budyń" <b...@r...pl> napisał w wiadomości
    ps.com...
    W dniu piątek, 18 lipca 2014 08:27:34 UTC+2 użytkownik Marcin N napisał:
    > U mnie płyta nie może stać się wylewką podłogi, bo chcę podłogę na
    > poziomie co najmniej 50 cm nad gruntem. Gdyby wynieść tak wysoko płytę -
    > to budynek zaczyna wyglądać karykaturalnie.
    > Stąd płyta ma być 30 cm nad ziemią, na to 15 cm styropianu i 7 cm
    > wylewki z ogrzewaniem.

    ale podniesienie terenu przewidujesz? bo grunt nosny powinien byc w
    ksztalcie scietego ostroslupa o nachyleni jakis 45stopni. Na tym scieciu
    bedzie lezec plyta.

    b.

    wiszisz mi nowa klawiature...
    cala zalana ....

    Andrzej

  • 66. Data: 2014-07-21 00:37:14
    Od: uzytkownik <a...@s...pl>

    W dniu 2014-07-20 23:37, HANA pisze:

    > mam nadzieje ze sie nie spotkamy nigdy na budowie
    > bo bedziesz spieprzal dalej niz horyzont

    A ja wręcz przeciwnie, chętnie bym skonfrontował, bo nie boję się
    krytyki i nie mam powodów, aby się wstydzić swojej wiedzy, umiejętności
    i jakości.
    Niestety należę do tych, którzy wg cwaniaczków "psują rynek", bo nie
    pozwalają na odpierdalanie fuszerek i powodują, że wielu wykonawców musi
    poprawiać swoje fuszerki.
    Sam od siebie także wymagam i zawsze stawiam sobie bardzo wysoko
    poprzeczki, dlatego też mam wielu klientów biznesowych, którzy nie chcą
    widzieć nikogo innego.

    > nie pozdrawiam

    A ja mimo wszystko pozdrawiam.

    > ps. staram sie na usnecie byc grzecznym ale reprezenujesz poziom kogutka
    > wiec nie mamy o czym rozmawiac

    Najpierw przypisujesz mi pisanie bzdur, po czym potwierdzasz moje racje,
    ale aby wyjść z twarzą to rzucasz pustymi frazesami, po czym w końcu
    mnie porównujesz do Kogutka.
    Gratuluję Ci inteligencji. :)

  • 67. Data: 2014-07-21 00:46:38
    Od: "HANA" <h...@s...com.pl>

> [...]
    > ale aby wyjść z twarzą to rzucasz pustymi frazesami, po czym w końcu mnie

    mialem Cie olac ale jeszcze raz napisze
    jestes anonimowym uzytkownikiem
    nie istniejszesz w realnym swiecie
    piszesz tylko slowa
    nic wiecej

    a tez pozdrowie a co mi tam ;-)
    Andrzej
    ---/---
    www.hana.com.pl
    www.fortunegreen.pl
    www.osiedlekaskada.pl
    www.bartolty.com.pl

  • 68. Data: 2014-07-21 00:47:23
    Od: uzytkownik <a...@s...pl>

    W dniu 2014-07-20 23:53, HANA pisze:

    > staram sie na usnecie byc grzecznym

    > trol uzytkownik chyba chce przebic kogutka ;-)

    Dziękuję za "grzeczność", która aż z Ciebie emanuje. Jak widać tylko i
    wyłącznie się "starasz" :)

  • 69. Data: 2014-07-21 00:55:58
    Od: uzytkownik <a...@s...pl>

    W dniu 2014-07-21 00:46, HANA pisze:

    > mialem Cie olac ale jeszcze raz napisze jestes anonimowym
    > uzytkownikiem nie istniejszesz w realnym swiecie piszesz tylko slowa
    > nic wiecej

    ROTFL
    Często Ci się tak zdarza dyskutować samemu ze sobą? :)

  • 70. Data: 2014-07-21 08:12:32
    Od: Budyń <b...@r...pl>

    W dniu niedziela, 20 lipca 2014 23:12:10 UTC+2 użytkownik uzytkownik napisał:
> [...]
    > skraplanie się pary wodnej na desce podwalinowej i pod nią to inna bajka.

    no oczywiscie ze pamietam - tyle ze trzeba sprawdzic skad i ile powietrza (i
    wilgosci) tam sie moze pojawic.
    A ty swoje - "woda sie pojawi bo tak mowia prawa fizyki - koniec dowodu".
    Tak jak i z plyta osb - "plyta osb przepuszcza powietrze - koniec analizy" - jesli
    plyta osb przepuszcza powietrze to nalezy oszacowac z jaka predkoscia. Zeby to
    oszacowas nalezy znac rownice temperatur, potem wyliczyc roznice cisnien i wtedy
    sprawdzic ile to OSB przepusci powietrza.
    Bo jesli dziennie bedzie to na poziomie setnej czesci promila objetosci sciany to
    spokojnie mozemy zalozyc ze jest nieprzepuszczalna. A liczyc ci sie nie chce.
    Jesli twierdzisz ze belka podwalinowa bedzie miala problem z woda wykaz to a nie
    opowiadaj bajek naookolo. Miedzy znajomoscia fizyki a techniki jest powazna roznica.

    b.