  • 11. Data: 2011-12-13 21:18:09
    Temat: Re: Podlaczenie cyrkulacji
    Od: "Maniek4" <r...@l...pl>

    news:jc8f8v$s9m$1@inews.gazeta.pl...

    > A nie lepiej po prostu ograniczyć temp. w zasobniku do 45 stopni?
    > Po co komplikować instalację dodatkowym mieszaczem? Oczywiście, jeśli nie
    > ma solarów. Z kolei jeśli jest 2 wężownica, to na pewno i króciec
    > cyrkulacji jest, wówczas nie ma sensu robić cyrkulacji na mieszaczu...

    Genetalnie chodzi o to, ze nie ma krocca cyrkulacji.
    To co proponuje Adam to jedyne sensowne rozwiazanie, bo woda nie bedzie
    krazyc ciagle miedzy kroccem wody cieplej i zimnej, a tylko uzupelniac wode
    ciepla w instalacji cyrkulacji.

    Pozdro.. TK

  • 12. Data: 2011-12-13 22:54:58
    Od: "Bartek" <bk*n@v.atonet.pl>

    "Maniek4" <r...@l...pl> wrote:

> [...]
    > ciagle miedzy kroccem wody cieplej i zimnej, a tylko uzupelniac wode ciepla w

    A ja proponuję olać ten mieszacz i zadać 45 stopni w zasobniku na stałe. Uważam,
    że ten mieszacz nic nie daje, jeśli temperatura zasobnika jest taka jaka jest
    ustawiona na mieszaczu.

    --
    Bartek

  • 13. Data: 2011-12-13 23:23:17
    Od: Adam <a...@g...com>

    On 13 Gru, 22:13, "Bartek" <b...@...atonet.pl> wrote:

> [...]
    > solarów. Z kolei jeśli jest 2 wężownica, to na pewno i króciec cyrkulacji jest,
    > wówczas nie ma sensu robić cyrkulacji na mieszaczu...

    Raz w tygodniu trzeba go chocby wygrzac przed legionella - wiec tak
    czy siak moze byc w nim czasem wiecej (ja wygrzewam do 60-65 a to juz
    bardzo goraca woda - mozna sie oparzyc, szczegolnie jezeli taka woda
    mialaby cyrkulowac w rurach).
    pozdr.

    --
    Adam

  • 14. Data: 2011-12-13 23:25:24
    Od: Adam <a...@g...com>

    On 13 Gru, 23:54, "Bartek" <b...@...atonet.pl> wrote:

    > A ja proponuję olać ten mieszacz i zadać 45 stopni w zasobniku na stałe. Uważam,
    > że ten mieszacz nic nie daje, jeśli temperatura zasobnika jest taka jaka jest
    > ustawiona na mieszaczu.

    Dalej nie rozumiesz - autor chce cyrkulacje ale nie ma krocca
    cyrkulacji - jak mu proponujesz wiec zrobic te cyrkulacje ?:) Uklad na
    termostacie jest najlepszym mozliwym wyborem w tej sytuacji (i moim
    zdaniem nie tylko w tej). Niejako przy okazji daje funkcje "bez
    oparzen", a tak normalnie to poprostu umozliwia prawidlowa cyrkulacje
    wody bez mieszania zimnej z ciepla w baniaku.
    pozdr.

    --
    Adam

  • 15. Data: 2011-12-13 23:38:52
    Od: "Bartek" <bk*n@v.atonet.pl>

    "Adam" <a...@g...com> wrote:

    > Dalej nie rozumiesz - autor chce cyrkulacje ale nie ma krocca
    > cyrkulacji - jak mu proponujesz wiec zrobic te cyrkulacje ?:) Uklad na

    Doskonale rozumiem. Nie rozumiem tylko po co ma być ten termostat?

> [...]
    > oparzen", a tak normalnie to poprostu umozliwia prawidlowa cyrkulacje
    > wody bez mieszania zimnej z ciepla w baniaku.

    Zastanów się jak będzie działał "układ" z termostatem ustawionym na 45 stopni i
    wodą w zasobniku 44,5 stopnia.
    Teraz przeanalizuj działanie tego "układu" bez termostatu.
    Czy są jakieś różnice?
    Mnie chodzi tylko o to, że osiągasz to samo nie wydając 200zł na dodatkowy zawór
    mieszający. A jeśli ktoś lubi mieć takie termostaty bo to modne jest, to ja bym
    sugerował zamontowanie co najmniej 2 w szeregu :)

    --
    Bartek

  • 16. Data: 2011-12-13 23:50:16
    Od: "Bartek" <bk*n@v.atonet.pl>

    "Adam" <a...@g...com> wrote in message
    .googlegroups.com...

> [...]
    > czy siak moze byc w nim czasem wiecej (ja wygrzewam do 60-65 a to juz
    > bardzo goraca woda - mozna sie oparzyc, szczegolnie jezeli taka woda

    Nie wiem dokładnie do jakiej temp. mój kocioł grzeje zasobnik aby go
    "wygotować", ale nie przytrafiło mi się jeszcze oparzenie, a zaworu
    termostatycznego nie mam. Faktycznie, jeśli chodzi o ochronę przed oparzeniem
    zawór jest przydatny, ale w tym wątku jest mowa o cyrkulacji :)
    Moim zdaniem, stosowanie termostatu mija się z celem o ile nie masz solarów,
    które potrafią zagrzać wodę do 90 stopni. Ja planuję solary i planuję co
    najmniej 3 zawory termostatyczne. Wówczas faktycznie cyrkulacja będzie płynąć
    przez termostat.

    --
    Bartek

  • 17. Data: 2011-12-14 06:57:40
    Temat: Re: Podłączenie cyrkulacji
    Od: "Jackare" <1...@1...tralala.com>

    Użytkownik "Rick" <r...@...pl> napisał w wiadomości
    Witam,
    Czy można, a jeśli tak, to w jaki sposób podłączyć rurkę cyrkulacji do
    zbiornika, w przypadku braku w zbiorniku stosownego przyłącza?
    Pozdrawiam.
    Rick

    w sumie możnaby, ale będą większe straty ciepła. Na zasilaniu zimną wodą,
    pomiędzy bojlerem a zaworem bezpieczeństwa wstawisz trójnik z zaworem
    przeciwzwrotnym i tamtędy przyłączysz powrót z cyrkulacji. Dobrze byłoby
    mieć jakiś dodatkowy zawór ze stykiem sterującym czy inny sygnalizator
    przepływu który w przypadku uruchomienia normalnego poboru wody z bojlera
    odciąłby zasilanie pompy cyrkulacyjnej jeżeli ta akurat byłaby załączona.

  • 18. Data: 2011-12-14 07:14:41
    Od: "4CX250" <t...@p...ornet.pl>

    .googlegroups.com...
    On 13 Gru, 22:13, "Bartek" <b...@...atonet.pl> wrote:

    >Raz w tygodniu trzeba go chocby wygrzac przed legionella - wiec tak

    Urban legend.
    Z wodociągów natomiast woda jest odpowiednio chlorowana i czasem
    fluoryzowana co powoduje że bakterie legionelli się tak nie rozwijają i
    musiałbys ponad tydzień wodę trzymać w zbiorniku żeby było dopiero jakieś
    ryzyko, czyli też nie na 100%, rozwinięcia się bakterii.
    Chyba że masz własną wodę ze studni.

    Marek

  • 19. Data: 2011-12-14 11:31:37
    Od: WS <L...@c...pl>

    On 14 Gru, 00:38, "Bartek" <b...@...atonet.pl> wrote:
> [...]

    > wodą w zasobniku 44,5 stopnia.
    > Teraz przeanalizuj działanie tego "układu" bez termostatu.

    Ja tak mam na wsi, ale jak przyjezdza wiecej ludzi do domu, to
    zwiekszam temp. w zbiorniku i wtedy sie ten zawor juz przydaje,
    zwlaszcza, ze jestem przyzwyczajony odkrecac ciepla wode na max ;)

    TM200-3/4A ~230PLN to nie majatek ;) http://www.ceneo.pl/8291592

    To japrostsze rozwiazanie przy braku powr.cyrk. w zbiorniku - do tego
    mozna dolozyc pompke cyrk. z termstatem (np.
    http://www.grundfos.pl/web/HOMEPL.NSF/Webopslag/UGRD
    -4KDLTQ ), bedzie
    mniej cieplej wody na dno zbiornika pakowala ;)

    WS

  • 20. Data: 2011-12-14 18:34:22
    Od: janusz_kk1 <j...@o...pl>

    Dnia 13-12-2011 o 20:47:58 Adam <a...@g...com> napisał(a):

    > Taka cyrkulacja jest znacznie lepsza niz krociec cyrkulacji bo nie
    > miesza wody w zbiorniku i w obwodzie krazy woda o stalej temperaturze.
    > Takze zadna proteza - to raczej wersja VIP cyrkulacji ;)
    > pozdr.
    Adamie a mógłbyś to naszkicować? bo nie bardzo łapię Twoją ideę.
    --
    Pozdr
    JanuszK