  • 11. Data: 2010-06-09 12:48:42
    Temat: Re: Podłączenie prądu bez pozwolenia na budow
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    m. pisze:

    > Na trawniku mam się zameldować ?

    Możesz i pod mostem. W sumie formalnego problemu nie widzę ;)

    Stawiasz namiot i w nim mieszkasz :D

    > Żeby się zameldować trzeba mieć pozwolenie na użytkowanie (przynajmniej
    > u mnie).

    Jeśli chcesz się zameldować w BUDYNKU.

    Żaden przepis nie zabrania mieszkania w namiocie.

  • 12. Data: 2010-06-09 13:02:54
    Od: "m." <t...@g...pl>

    Andrzej Lawa pisze:

    > Jeśli chcesz się zameldować w BUDYNKU.
    >
    > Żaden przepis nie zabrania mieszkania w namiocie.

    Interesujące. Może jakiś przepis (ustawa, rozporządzenie), którym
    mógłbym się podeprzeć ?

    A co mi wpiszą w dowód osobisty ? zameldowany: działka nr xxx/xx ?

    Pozdrawiam
    m.

  • 13. Data: 2010-06-09 13:08:04
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    m. pisze:

    > Interesujące. Może jakiś przepis (ustawa, rozporządzenie), którym
    > mógłbym się podeprzeć ?

    Duh... Konstytucja! Żeby coś było zabronione, musi być podstawa prawna.

    > A co mi wpiszą w dowód osobisty ? zameldowany: działka nr xxx/xx ?

    O ile informacja jest ścisła ;)

  • 14. Data: 2010-06-09 13:12:36
    Od: "m." <t...@g...pl>

    Andrzej Lawa pisze:

    > Duh... Konstytucja! Żeby coś było zabronione, musi być podstawa prawna.

    > O ile informacja jest ścisła ;)

    Piszesz to jako praktyk czy teoretyk ?

    Pozdrawiam
    m.

  • 15. Data: 2010-06-09 13:20:15
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    m. pisze:

    > Piszesz to jako praktyk czy teoretyk ?

    Osobiście teoretyk, ale na pl.soc.prawo ktoś się kiedyś chwalił, że się
    na parceli zameldował.

    W sumie formalnych przeszkód nie ma, może być tylko typowa bezmyślność i
    uczulenie na sytuacje nietypowe charakterystyczne dla przeciętnego urzędasa.

    Ale jak się uprzesz, to się zameldujesz.

  • 16. Data: 2010-06-09 13:25:57
    Od: "kris" <k...@p...onet.pl>

    Użytkownik "m." <t...@g...pl> napisał w wiadomości

    > Zdajesz sobie sprawę, że część ZE tkwi jeszcze w czasach komunizmu i na
    > dodzwonienie można stracić cały dzień i się nie dodzwonić.
    >
    > Powiem więcej: byłem osobiście: z bełkotu i tajemniczej miny (podobno
    > znającego się na tym pana) nie dowiedziałem się nic. Mimo, że mógł
    > odpowiedzieć: Tak można lub Nie, nie można.
    >
    > Mało tego: aby podłączyli prąd trzeba mieć pomiary pętli zwarciowej więc
    > się go zapytałem jak zrobić pomiary jak nie ma podłączonego prądu ? I mimo
    > usilnych starań ( z mojej strony) zakończył ze mną rozmowę.

    Nie wiem o co chodzi z tym pomiarem petli.
    Ja złożyłem wniosek że potrzebny prad na działce, i za bodajże dwa-trzy
    miesiące w granicy działki zamontowali skrzynke z licznikiem i zaprosili
    mnie do podpisania umowy. Wcześnij musiałem wpłacic 500zł po podpisaniu
    umowy 1700zł. Sami doradzili abym przyniósł kwit z zameldowaniem to nie będe
    musiał płacic taryfy budowlanej.
    Zamontowali mi taka podwójną skrzynke w jednej części sa ich zabezpieczenia
    i tm nie mam dostepu w drugiej jest licznik i zabezpieczenia zalicznikowe(u
    mnie chyba 20A). Zostawili wolne styki pod które na czas budowy podpinałem
    się z kablem a jak zrobiłem stan surowy zamkniety i to doprowadziłem
    docelowe przyłącze do rozdzielni w garażu. I tyle.

    A czemu nie? Musisz mieć tylko nadany nr porządkowy posesji- ale to
    dostaniesz praktycznie od ręki po przedstawieniu aktu własności i wpłacie
    17zł.

    > Żeby się zameldować trzeba mieć pozwolenie na użytkowanie (przynajmniej u
    > mnie).

    Było na grupie wielokrotnie nawet podawałem link do orzeczenia SN że powinni
    meldować bez problemu
    ale to juz inny temat i odbiegamy od watku

    Krzysiek

  • 17. Data: 2010-06-09 13:29:21
    Od: "kris" <k...@p...onet.pl>

    > Andrzej Lawa pisze:
    >>
    > Piszesz to jako praktyk czy teoretyk ?
    Znam conajmniej kilka osób które meldowały się na gołych działkach(w tym ja
    osobiście). Dwa lata temu była tzw ulga meldunkowa i jak któs budował na
    sprzedaż to w jego interesie było aby jak najszybciej sie zameldowac aby po
    dwóch latach "mieszkania" móc sprzedac nieruchomość bez podatku.

    Krzysiek

  • 18. Data: 2010-06-09 13:54:26
    Od: "Bartosz Augustyniak" <o...@u...toya.net.pl>

> [...]
    > się go zapytałem jak zrobić pomiary jak nie ma podłączonego prądu ? I mimo
    > usilnych starań ( z mojej strony) zakończył ze mną rozmowę.

    A może chodziło mu o pomiary izolacji kabla miedzy złączem a RBtką ?

    Ale faktycznie co ZE to własne obyczaje i pomysły,a do tego dochodzą
    urozmaicenia konkretnych ludzi

    Pozdrawiam
    Bartek

  • 19. Data: 2010-06-09 16:38:51
    Od: "m." <t...@g...pl>

    W dniu 2010-06-09 15:54, Bartosz Augustyniak pisze:

    > A może chodziło mu o pomiary izolacji kabla miedzy złączem a RBtką ?

    Izolacja swoją drogą - ale to przynajmniej da się zrobić.

    > Ale faktycznie co ZE to własne obyczaje i pomysły,a do tego dochodzą
    > urozmaicenia konkretnych ludzi

    A od Ciebie żądali przy podłączaniu pozwolenie na budowę ?

    Pozdrawiam
    m.

  • 20. Data: 2010-06-09 16:51:57
    Od: "m." <t...@g...pl>

    W dniu 2010-06-09 15:25, kris pisze:

    > Było na grupie wielokrotnie nawet podawałem link do orzeczenia SN że
    > powinni meldować bez problemu
    > ale to juz inny temat i odbiegamy od watku

    To akurat nie jest odbieganie od wątku - tylko jedna z dróg (z które
    możliwe, że skorzystam) do tego aby podłączyli mi prąd na działkę -
    niezależnie od taryfy.
    Dzięki.

    Pozdrawiam
    m.