  • 21. Data: 2010-06-09 20:36:43
    Temat: Re: Podłączenie prądu bez pozwolenia na budow
    Od: "William Bonawentura" <n...@m...nie.pl>

    Użytkownik "m." <t...@g...pl> napisał w wiadomości
    news:hunt19$dne$1@inews.gazeta.pl...

    > Tylko nie chodzi mi o konkretną taryfę tylko jakiekolwiek podłączenie
    > (zainstalowanie licznika przez ZE) - czy można to zrobić bez pozwolenia
    > na budowę.

    Art. 93. Kto: 5) dostarcza lub umożliwia dostarczenie energii, wody, ciepła lub gazu,
    naruszając przepis art. 41 ust. 5, podlega karze grzywny
    Art. 41. 5. Rozpoczęcie dostaw energii, wody, ciepła lub gazu na potrzeby budowy może
    nastąpić jedynie po okazaniu wymaganego pozwolenia na budowę lub zgłoszenia.

  • 22. Data: 2010-06-09 20:43:44
    Od: "Kris" <k...@w...pl>

    Użytkownik "William Bonawentura" <n...@m...nie.pl> napisał w wiadomości

    > Art. 41. 5. Rozpoczęcie dostaw energii, wody, ciepła lub gazu na potrzeby
    > budowy może nastąpić jedynie po okazaniu wymaganego pozwolenia na budowę
    > lub zgłoszenia.

    A nie można zamówic sobie przylacza energetycznego na działke nic nie pisząc
    o budowie/
    Do kosiarki np;))
    Widywałem sporo działek ze skrzynkę energetyczna w granicy dzialki.

    Kris

  • 23. Data: 2010-06-10 05:34:53
    Od: "m." <t...@g...pl>

    William Bonawentura pisze:

> [...]
    może nastąpić jedynie po okazaniu wymaganego pozwolenia na budowę lub zgłoszenia.

    Ale gdybym postawił garaż blaszak podpadający pod art. 29 pkt. 2

    "2) wolno stojących parterowych budynków gospodarczych, wiat i altan
    oraz przydomowych oranżerii (ogrodów zimowych) o powierzchni zabudowy do
    25 m2, przy czym łączna liczba tych obiektów na działce nie może
    przekraczać dwóch na każde 500 m2 powierzchni działki;"

    na który wystarczy mieć tylko zgłoszenie to spełniłbym artykuł 41.5 ?

    Pozdrawiam
    m.

  • 24. Data: 2010-06-10 07:40:59
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    William Bonawentura pisze:

    > Art. 41. 5. Rozpoczęcie dostaw energii, wody, ciepła lub
    > gazu na potrzeby budowy może nastąpić jedynie po okazaniu
    > wymaganego pozwolenia na budowę lub zgłoszenia.

    Wymaganego. Czyli jeśli jest wymagane.

    Poza tym kto powiedział, że on chce na potrzeby budowy? Chce mieć prąd
    np. do kosiarki albo do oświetlenia terenu.

  • 25. Data: 2010-06-10 07:41:27
    Od: "Bartosz Augustyniak" <o...@u...toya.net.pl>

    > Izolacja swoją drogą - ale to przynajmniej da się zrobić.

    > A od Ciebie żądali przy podłączaniu pozwolenie na budowę ?

    Ja na budowę brałem prąd od sąsiada wymyśliłem sobie że podłączę sobie od
    razu docelowe
    Dowiedziałem się że budynek musi być zamknięty i musi być fragment
    instalacji i docelowa skrzynka na zabezpieczenie zalicznikowe (zamontowane u
    mnie).

    No i trochę niedoceniałem inercji ZE i jak mi kopali skrzynkę to miałem już
    docelowe rozdzielnie i 80% instalacji, a jak dostałem fakturę za złącze
    kablowe to już miałem cześć tynków. Wtedy zaczęli wymyślać że powinienem
    mieć wylewki i osprzęt elektryczny, ale udało mi się im chyba to wybić z
    głowy bo podpisałem umowę (chyba, bo podpisywał ja mój pełnomocnik a ja do
    domu jeszcze nie dostałem egzemplarza podpisanego przez ZE). Tak wiec zależy
    z kim się rozmawia a inercja ze jest powalającą.
    Liczę od wkopania złącza 02.04.2010 , odbiór sobie zrobili 30.04.2010
    papiery fakturę dostałem około 10.05 (tu byli szybcy) a papiery do
    podpisania umowy na dostawę otrzymałem 17.05, 19.05 podpisałem umowy na
    dostawy, licznika nie mam do tej pory :(

    Żeby się w ogóle zabrali za robotę sam musiałem im dostarczyć projekt :(

    Pozdrawiam
    Bartek

  • 26. Data: 2010-06-11 21:30:50
    Od: "amir" <a...@g...pl>

    > Interesujące. Może jakiś przepis (ustawa, rozporządzenie), którym mógłbym
    > się podeprzeć ?
    >
    > A co mi wpiszą w dowód osobisty ? zameldowany: działka nr xxx/xx ?

    Moja dzialka miala numer a nwet o tym nie wiedzialem,
    np dostawalem pisma od Energii Pro na numer dzialki 10
    a nawet nie wiedzialem, wczesniej, ze jest nadany

    wystapialem o nadanie numeru i faktycznie nadali 10 :)

    oczywiscie zameldowac sie moge po nadaniu numer
    numer nadany zostal nadany bez problemu
    nie bylo budynku jeszcze :)

    majac numer moge sie zameldowac, takie informacje otrzymalem w urzędzie

  • 27. Data: 2010-06-11 21:33:42
    Od: "amir" <a...@g...pl>

    > To akurat nie jest odbieganie od wątku - tylko jedna z dróg (z które
    > możliwe, że skorzystam) do tego aby podłączyli mi prąd na działkę -
    > niezależnie od taryfy.
    > Dzięki.

    tylk jak dostaniesz c11 taryfe tak jak ja
    to za 1KW zamiast 50gr zaplacisz 4zł

    jak bym wiedzial, to wczesniej walczylbym juz o G11

  • 28. Data: 2010-06-14 18:40:04
    Od: "m." <t...@g...pl>

    W dniu 2010-06-11 23:33, amir pisze:

    > tylk jak dostaniesz c11 taryfe tak jak ja
    > to za 1KW zamiast 50gr zaplacisz 4zł
    >
    > jak bym wiedzial, to wczesniej walczylbym juz o G11

    Doskonale zdaje sobie z tego sprawę. Zrobiłem sobie kalkulacje w
    excellu. Zawsze to lepsze niż zakup generatora spalinowego.

    --
    m.