  • 21. Data: 2009-07-20 09:21:42
    Temat: Re: Podlewanie kropelkowe
    Od: Ikselka <i...@g...pl>

    Dnia Mon, 20 Jul 2009 07:28:47 +0200, Panslavista napisał(a):

    > także
    >
    > Wcale nie! Chodzi nie o całkowite usunięcie a o zredukowanie ilości
    > niepożądanych składników.

    Dla samych roślin - wystarczy mniejszym nakładem finansowym i prostszym
    rozwiązaniem pobierana woda z dołu po piachu :-)

    > Ten filtr byłby przedfiltrem do filtgra RO oraz źródłem wody użytkowej - do
    > wanny, prysznica, pralki zmywarki...

    Niedługo "uskutecznimy" znów własną studnię z miękką wodą i drugi obieg tej
    wody w domu, będzie ok.

    > Natomiast na działce wapno nie jest
    > szkodliwe, zwłaszcza dla winorośli i pieczarek...

    Na moich kwaśnych ziemiach nawet błogosławione, ale nie dla pomidorów,
    które sa w tym samym miejscu od lat (mam 2 tunele i wymiennie sadzi się w
    nich pomidory, ziemia wtedy nasyca się wapniem bardzo szybko wskutek
    ciągłego podlewania wodą z dużą zawartościa wapnia i braku w(y)płukiwania
    go w głebsze warstwy przez deszcz).