  • 21. Data: 2010-12-31 16:33:38
    Temat: Re: Podwojny zawor czterodrogowy lub trojdrogowy
    Od: "4CX250" <taunusmtv@poćta.łonet.pl>

    Uzytkownik "4CX250" <taunusmtv@poćta.łonet.pl> napisal w wiadomosci
    news:ifkus2$2ofu$1@news2.ipartners.pl...
    > Uzytkownik "Plumpi" <p...@o...pl> napisal w wiadomosci

    > Ale co ci z tego jak kociol gazowy tez potrzebuje prad do grzania?

    Poprawie sie, dokladnie to jego elektronika i pompa obiegu
    pierwotnego.

    Marek

  • 22. Data: 2010-12-31 16:40:04
    Od: "Plumpi" <p...@o...pl>

    Uzytkownik "4CX250" <taunusmtv@poćta.łonet.pl> napisal w wiadomosci

    > Ale co ci z tego jak kociol gazowy tez potrzebuje prad do grzania?

    Ale kociol weglowy mozna uzywac bez pradu.

    > Poszukaj w starych postach to znajdziesz. Pisalem ze mam w zbiorniku nie
    > wykorzystany krociec cyrkulacji.

    Ja nie kojarze i nawet nie wiem czego mialbym szukac i jakos sobie nie
    przypominam, abym cos takiego napisal.
    Poza tym nie chce mi sie szukac i nie mam zamiaru, .
    Napewno nie w tym kontekscie o którym pisze w tym watku. Kojarze, ze kiedys
    gdzies sie wypowiadalem na temat zwyklego podgrzewacza przeplywowego typu
    Junkers.
    Skoro twierdzisz wbrew mojemu zdaniu i chcesz mi udowodnic to znajdz te
    wypowiedz i mi ja wskaz skoro twierdzisz, ze tak sie wypowiedzialem to
    znaczy, ze wiesz jaka to byla dyskusja i czego ona dotyczyla.

  • 23. Data: 2010-12-31 17:55:36
    Od: "4CX250" <taunusmtv@poćta.łonet.pl>

    > Ja nie kojarze i nawet nie wiem czego mialbym szukac i jakos sobie
    > nie przypominam, abym cos takiego napisal.

    Znalezione wiec i wklejone:

    Ja napisalem:

> [...]

    A ty odpowiedziales:
    >Nie przejdzie ten numer.

    Zapytalem wiec:

    >Bo ?

    Nie odpowiedziales.

    Koncze i lece na impreze.
    Szczesliwego Nowego Roku zycze wszystkim.

    Marek

  • 24. Data: 2011-01-01 11:31:23
    Od: "Plumpi" <p...@o...pl>

    > Znalezione wiec i wklejone:

    > A ty odpowiedziales:
    >
    > Zapytalem wiec:

    > Nie odpowiedziales.

    Odpowiedzialem. Tyle, ze przed zadaniem tego pytania. Po co wiec mialem
    powtarzac w kólko to samo ?
    Napisalem wczesniej dokladnie dlaczego ten Twój pomysl "nie przejdzie" i w
    cale tam nie chodzilo o problemy z jako takim ladowaniem zasobnika kotlem
    gazowym w ten wlasnie sposób, lecz chodzilo o metode dogrzewania zasobnika
    solarnego kotlem gazowym, zakaldajac, ze wykorzystuje sie maksimum mocy
    solarów, bo tak sobie w tamtej dyskusji zalozyles.
    Moja wypowiedz odnosila sie do tego, ze doladowujac zasobnik solarny
    dodatkowym zródlem np. kotlem gazowym czy tez kotlem weglowym pozbawia sie w
    ten sposób mozliwosci wykorzystania maksimum energii z solarów, poniewaz
    podniesienie temperatury wody w zasobniku powoduje spadek wydajnosci
    grzania kolektorowego i jest to malosensowny uklad jezeli zaklada sie, ze
    chce sie wykorzystywac solary w okresie zimowym w pelnym zakresie ich
    mozliwosci.

    Proponowalem wtedy pewne rozwiazanie polegajace na zastosowaniu drugiego
    niewielkiego zasobnika, do którego trafialaby woda z zasobnika solarnego. Ta
    woda bylaby dogrzewana innym kotlem . To wszystko po to, zeby jak najmniej
    mieszac woda w zasobniku solarnym i jak najmniej jej dostarczac dodatkowego
    ciepla, poniewaz powoduje to spadek sprawnosci wezownicy kolektorowej.

    Tak twierdzilem i nadal tak twierdze.
    Jak wiec widzisz, wyrywajac moja wypowiedz z kontekstu, wydawaloby sie, ze
    ma ona sens taki, ze nie da sie w ten sposób ladowac zasobnika kotlem
    gazowym.
    Oczywiscie jest to bledny sposób rozumowania mojej wypowiedzi, poniewaz
    miala ona calkiem inny sens i dotyczyla wykorzystania pelnych mozliwosci
    kolektora.

    Jezeli chodzi o obecny mój projekt to zakladam z góry, ze kociol nie bedzie
    dogrzewal zasobnika solarnego. W moim przypadku jezeli kolektory beda
    ladowaly zasobnik to woda w razie potrzeby bedzie dogrzewana przeplywowo
    przez kociol gazowy w sposób podobny jak proponowalem w tamtym watku, czyli
    poza zasobnikiem solarnym. W ten sposób bede wykorzystywal maksimum
    mozliwosci solarów.
    Ladowanie zasobnika kotlem gazowym przewiduje tylko i wylacznie wtedy, kiedy
    wydajnosc ukladu szeregowego okaze sie niewystarczajaca, a kolektory oraz
    kociol weglowy nie beda pracowaly. Wtedy uzysk z solarów bedzie nieistotny,
    bo najwazniejsze bedzie zapewnic odpowiednia ilosc wody dla zwiekszonej
    ilosci ludzi w domu przez pewien okres czasu, kiedy zyski z solarów i tak sa
    bardzo skromne i nie maja znaczenia.

    Nie ma sensu kupowac drugiego zasobnika, aby dogrzewac te wode poza
    zasobnikiem solarnym, poniewaz jego koszt nigdy sie nie zwróci, gdyz uzysk
    cieplej wody w okresie zimowym jest zbyt maly.
    Dlatego tez zakladam, ze w okresie zimowym, kiedy bedzie pracowal kociol
    weglowy to woda bedzie grzana w zasobniku solarnym kotlem weglowym, a woda
    do instalacji bedzie pobierana wprost z tego zasobnika z pominieciem kotla
    gazowego. Podobnie tez bedzie, kiedy woda w tym zasobniku bedzie grzana
    kolektorami i nie uzyska odpowiedniej temperatury. Jezeli solary lub kociol
    weglowy nie zapenia temperatury wody w zasobniku powyzej 60stC, a
    zapotrzebowanie nie bedzie zbyt duze, wtedy kociol gazowy bedzie dogrzewal
    te wode przeplywowo.
    W sytuacji, kiedy ilosc wody podczas dogrzewania przeplywowego bedzie
    niewystarczajaca, wtedy uzytkownik moze recznie przelaczyc kociol gazowy na
    ladowanie zasobnika, a woda bedzie pobierana wprost z zasobnika.
    Przelaczenie pomiedzy grzaniem przeplywowym, a poborem z zasobnika, kiedy
    zasobnik uzyska odpowiednio wysoka temerature, bedzie sie odbywac w sposób
    automatyczny i bez udzialu uzytkownika. Wtedy tez kociol gazowy bedzie
    odlaczany i nie bedzie w ogóle grzal wody.
    Jedyna ingerencja uzytkownika bedzie wtedy, kiedy woda w zasobniku nie
    uzyska odpowiedniej temperatury, a ilosc wody dogrzewanej przeplywowo bedzie
    zbyt mala. Wtedy uzytkownik bedzie decydowal o tym, zeby ladowac zasobnik
    kotlem gazowym.