  • 41. Data: 2009-01-08 20:45:35
    Temat: Re: Pompa ciepła - koszty
    Od: "kris" <K...@w...pl>

    Użytkownik "gasper" <n...@m...pl> napisał w wiadomości
    news:gk5l2l$cpe$1@inews.gazeta.pl...
    > Użytkownik "Maniek4" <t...@p...fm> napisał w wiadomości
    >
    > piec 9000, instalacja z 3000, przyłącze i projekty z 3000, komin, odbiory
    > i wychodzi prawie tyle co moja PC (20000 na gotowo)
    > sens montowania gazu jako alternatywy dla pompy jest żaden
    Piec za 9000 i instalacja za 3000 to rozutność. Kominy i tak potrzebne do
    wentylacji.
    Mało kto pisze ze zrobił PC za 20000zł- kilka wątków obok ktos pisze np o
    50000zł i 250zł miesięcznych opłat.
    Dodajac do tego ze przy PC tak na prawdę nie znane są przyszłe koszty
    eksploatacji, serwisu itp oraz uwzgledniajac to że koszty ogrzewania gazem
    sa porównywalne sen montowania PC jako alternatywy gazu jest żaden. PC ma
    sen ekonomiczny jedynie jak nie masz gazu na działce i nie chcesz kotła na
    paliwo stałe.
    Argument o manipulowaniu cenami gazu= argumentowi o manipulowaniu cenami
    energi el- np teraz wzrost o ok 10%.

    Krzysiek

  • 42. Data: 2009-01-08 20:55:03
    Od: a...@g...com

    On 8 Sty, 21:45, "kris" <K...@w...pl> wrote:
    [...]
    > Mało kto pisze ze zrobił PC za 20000zł- kilka wątków obok ktos pisze np o

    http://www.allegro.pl/item523292657_pompa_ciepla_ppc
    _ecopower_a14.html

    + dolne zrodlo za 3-4-5k pln i masz za 16-18k pompe 14kW :)
    pozdr.

    --
    Adam Sz.

  • 43. Data: 2009-01-08 20:56:22
    Od: a...@g...com

    On 8 Sty, 21:55, a...@g...com wrote:
> [...]
    _ecopower_a14.html

    > + dolne zrodlo za 3-4-5k pln i masz za 16-18k pompe 14kW :)

    http://www.ppcpompy.eu/7001.html

    A tu masz np. 9kW za 11,4k pln (+ montaz 600 pln = 12k pln).
    pozdr.

    --
    Adam Sz.

  • 44. Data: 2009-01-08 21:35:20
    Od: "Maniek4" <t...@p...fm>

    Użytkownik <a...@g...com> napisał w wiadomości
    d.googlegroups.com...
    On 8 Sty, 21:55, a...@g...com wrote:
> [...]

    http://www.ppcpompy.eu/7001.html

    A tu masz np. 9kW za 11,4k pln (+ montaz 600 pln = 12k pln).

    Mmmmmm, a jakie markowe... :-))

    Pozdro.. TK

  • 45. Data: 2009-01-08 22:22:10
    Od: "gasper" <n...@m...pl>

    części z jakich są złożone pompy zazwyczaj pochodzą od kilku czołowych
    producentów w danej dziedzinie - a ich wartość to około 10 000 - reszta ceny
    pomp ciepła to marketing :)

  • 46. Data: 2009-01-08 22:34:12
    Od: "Maniek4" <t...@p...fm>

    > części z jakich są złożone pompy zazwyczaj pochodzą od kilku czołowych
    > producentów w danej dziedzinie - a ich wartość to około 10 000 - reszta
    > ceny pomp ciepła to marketing :)

    Cos w tym jest, ale czesci to nie wszystko :-)
    Teoretycznie kupujac markowa pompe masz pewnosc, ze spelni zalozone
    oczekiwania, inaczej mozesz to podejzewac.:-)

    Pozdro.. TK

  • 47. Data: 2009-01-09 00:03:37
    Od: a...@g...com

    On 8 Sty, 23:34, "Maniek4" <t...@p...fm> wrote:

    > Cos w tym jest, ale czesci to nie wszystko :-)
    > Teoretycznie kupujac markowa pompe masz pewnosc, ze spelni zalozone
    > oczekiwania, inaczej mozesz to podejzewac.:-)

    Podstawa to sprezarka i wymiennik ciepla. 90% pomp jakie ogladam ma
    sprezarke scroll, copelanda. Tak naprawde to tylko ona sie moze popsuc
    a jej koszt to ok 3k pln. Ta pompa co wkleilem to IMHO porzadna pompa
    - zadna garazowa robota tylko normalna produkcja masowa. Tyle piszesz,
    zeby sie nie dac zlapac w pulapke marketingowa, a wlasnie sie
    lapiesz :-) Jakbys otworzyl viessmanna (ktory akurat w pompach jest
    cienki no ale drogi i znany;) to niczym by sie nie roznil od tej
    pompy, poza 1-1,5 x wyzsza cena za logo na budzie :-)
    pozdr.

    --
    Adam Sz.

  • 48. Data: 2009-01-09 00:59:33
    Od: "kiki" <...@...c>

    "Zbyszek" <z...@p...onet.pl> wrote in message

    > Proponuje aby wypowiedzieli się użytkownicy pomp ciepła czy po kilku
    > latach
    > eksploatacji nie mają problemów ze szczelnością instalacji, która działa w
    > duzo
    > bardziej agresywnym środowisku niż instalacja CO.

    Spokojnie, jeszcze im się rozlecą te wężownice pod ziemią :-) Bedzie bolało
    rozorać cały ogród :-)

  • 49. Data: 2009-01-09 01:21:24
    Od: a...@g...com

    On 9 Sty, 01:59, "kiki" <a...@...c> wrote:

    > Spokojnie, jeszcze im się rozlecą te wężownice pod ziemią :-) Bedzie bolało
    > rozorać cały ogród :-)

    ROTFL! Co sie niby ma rozleciec? Rura PE ? Z czego ? Z glikolu ? No
    bez jaj :D A moze z samej wody skoroduje? Napisz to wodociagom, moze
    uzmyslowia sobie jaka glupote popelniaja rozkladajac te tysiace km
    instalacji w calym kraju z PE w ziemi ;) Dzieki - dawno sie tak nie
    obsmialem ;P
    pozdr.

    --
    Adam Sz.

  • 50. Data: 2009-01-09 08:09:51
    Od: "gasper" <n...@m...pl>

    Użytkownik <a...@g...com> napisał w wiadomości
    o.googlegroups.com...
    On 9 Sty, 01:59, "kiki" <a...@...c> wrote:
[...]

    w dodatku jakie ciśnienie ma woda a jak niewielkie glikol :)
    ja tam nie mam rur PE tylko miedziane zakopane