  • 31. Data: 2009-01-08 14:28:11
    Temat: Re: Pompa ciepła - koszty
    Od: Sebcio <s...@n...com>

    kris pisze:

    > Ale komfort kosztuje, a w tym przypadku kosztuje słono.

    No ale jaki komfort ? Bo nie widzę różnicy w ogrzewaniu domu pompą i
    piecem gazowym. Ba, nawet nie wiem co w danym momencie jest w użyciu, bo
    to sterownik decyduje na podstawie temp. zewnętrznej. Więc gdzie tu
    jakiś szczególny komfort ? :)

    --
    Pozdrawiam,
    Sebcio

  • 32. Data: 2009-01-08 14:37:08
    Od: "gasper" <n...@m...pl>

    Użytkownik "Sebcio" <s...@n...com> napisał w wiadomości

> [...]
    > decyduje na podstawie temp. zewnętrznej. Więc gdzie tu jakiś szczególny

    komfort takie że:
    - nie przejmujesz sie wiadomościami o przykręceniu kurka
    - nie musisz pamiętać o przeglądach kominiarskich
    - nie musisz sie martwić, że coś Ci wybuchnie
    itd

  • 33. Data: 2009-01-08 15:04:06
    Od: Sebcio <s...@n...com>

    gasper pisze:

    > - nie przejmujesz sie wiadomościami o przykręceniu kurka

    Tak myśląc to raczej należałoby zabezpieczyć sobie spory zapas opału i
    dobry kominek lub piec stałopalny :) Przerwa w dostawie gazu jest nawet
    w obecnej sytuacji mniej prawdopodobna niż przerwa w dostawie prądu.

    > - nie musisz pamiętać o przeglądach kominiarskich

    Ja płacę za przegląd stawkę od domu a nie od ilości kominów. Przegląd i
    tak muszę robić, chociażby dlatego że mam kominek.

    --
    Pozdrawiam,
    Sebcio

  • 34. Data: 2009-01-08 15:12:56
    Od: "Zbyszek" <z...@p...onet.pl>

    Komfort złudne uczucie jeżeli zacznie ci gdzieś przeciekać lub robić inne kuku.
    Komfort minie jak będziesz wzywał serwis kilka razy w roku.
    Zbyszek

  • 35. Data: 2009-01-08 15:50:35
    Od: Sebcio <s...@n...com>

    Zbyszek pisze:

    > Komfort złudne uczucie jeżeli zacznie ci gdzieś przeciekać lub robić inne kuku.
    > Komfort minie jak będziesz wzywał serwis kilka razy w roku.

    To akurat może zdarzyć się zarówno przy pompie ciepła jak i przy kotle
    - czy to gazowym, czy stałopalnym. W każdym razie jako użytkownik pompy
    ciepła nie uważam, aby było to bardziej czy mniej komfortowe źródło
    ciepła niż piec gazowy. Ani jedno ani drugie mi się nie psuje, nie
    wymaga też żadnego zaangażowania. Moja rola ogranicza się do jednego -
    ustawienia żądanej temperatury.

    --
    Pozdrawiam,
    Sebcio

  • 36. Data: 2009-01-08 16:23:43
    Od: "Zbyszek" <z...@p...onet.pl>

> [...]
    > ciepła niż piec gazowy. Ani jedno ani drugie mi się nie psuje, nie
    > wymaga też żadnego zaangażowania. Moja rola ogranicza się do jednego -

    Proponuje aby wypowiedzieli się użytkownicy pomp ciepła czy po kilku latach
    eksploatacji nie mają problemów ze szczelnością instalacji, która działa w duzo
    bardziej agresywnym środowisku niż instalacja CO.

    Zbyszek

  • 37. Data: 2009-01-08 16:43:32
    Od: "gasper" <n...@m...pl>

    Użytkownik "Zbyszek" <z...@p...onet.pl> napisał w wiadomości

> [...]
    > duzo
    > bardziej agresywnym środowisku niż instalacja CO.

    możesz rozwinąć? o jaką agresywność Ci chodzi? lodówki nawet 20letnie nie mają
    rurek z czynnikiem skorodowanych

  • 38. Data: 2009-01-08 18:04:46
    Od: "Maniek4" <t...@p...fm>

    Użytkownik <m...@g...com> napisał w wiadomości

    moje doświadczenie jest takie, że np. przy 0stC na dworze i zasilaniu
    33 mam ok.22stC wewnątrz, sądzę że aby zrobić 25stC (nie wiem po co
    tyle, bo przy 22stC chodzę na boso i w t-shirt, ale załóżmy że może
    być taka potrzeba) musiałbym ją podnieść o jakieś 2-3stC czyli do
    35stC. Taki wzrost z doświadczenia powoduje bardzo mały przyrost
    kosztów liczony w długim okresie, max 5-10%. Czyli zamiast średnio
    wyjść na 250zł/mies, może byłoby 25zł więcej...

    Dzis widzialem sie z kolezanka, ktora wprowadzila sie na swieta do nowego
    domu. Wczesniej dom przy pracach wykonczeniowych byl ogrzewany. Rachunek za
    gaz, za ostatnie dwa miesiace to 560zl. Temp. wewnatrz 22 stopnie,
    powierzchnia okolo 170m^2. Kociol kondensacyjny Dedietrich lodowka
    przesadnie droga, bo za jakies 9k. Na dole podlogowka, na gorze grzejniki.
    Jak dla mnie sens montowania pompy jako alternatywy dla gazu jest zaden.

    Pozdro.. TK

  • 39. Data: 2009-01-08 19:44:19
    Od: "gasper" <n...@m...pl>

    Użytkownik "Maniek4" <t...@p...fm> napisał w wiadomości

> [...]
    > droga, bo za jakies 9k. Na dole podlogowka, na gorze grzejniki. Jak dla mnie
    > sens montowania pompy jako alternatywy dla gazu jest zaden.

    piec 9000, instalacja z 3000, przyłącze i projekty z 3000, komin, odbiory i
    wychodzi prawie tyle co moja PC (20000 na gotowo)
    sens montowania gazu jako alternatywy dla pompy jest żaden

  • 40. Data: 2009-01-08 20:14:27
    Od: "Maniek4" <t...@p...fm>

    Użytkownik "gasper" <n...@m...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > i wychodzi prawie tyle co moja PC (20000 na gotowo)
    > sens montowania gazu jako alternatywy dla pompy jest żaden

    Piec spokojnie moze byc za 3500, spali tyle samo, a ze chciala lodowke to
    wydala ile chciala, przylacze z projektem i wszelkimi formalnosciami to
    3000, dwa punkty w domu, instalacja 3000?? Czego? Kominy i tak warto miec
    dla samej wentylacji, chyba ze ktos ma mechaniczna. Na podlogi w pokojach
    kladzie dywan ze styropianu od sciany do sciany jezeli ma ochote i nie
    przejmuje sie, ze nie bedzie grzalo. Dla niektorych to tez argument. Ale to
    wszystko i tak nie ma znaczenia, bo autor watku podaje zgola inne kwoty.
    Poza tym czytuje od co najmniej roku Twoje posty ze sporym zainteresowaniem,
    nie powiem, ale tez jestes jedyna osoba ktora znam w ten czy inny sposob i
    ktora wyrobila by sie w 20k za pompe gruntowa z instalacja. Osob ktore
    pisaly o zdecydowanie wyzszych kwotach bylo tu juz pare. Ja rozumiem, ze dla
    Ciebie to gaz moze i zaden sens, ale z takimi relacjami cenowymi jestes dosc
    osamotniony i moze wez na to poprawke.

    Pozdro.. TK