  • 1. Data: 2009-03-23 16:00:20
    Temat: Problem z kominkiem, wkład użytkowany od 9 lat
    Od: "Daniel (dj74)" <n...@t...pbzddn>

    Witam,

    mam sobie wkład (raczej z tych tańszych) intensywnie użytkowany od 9
    lat, jeszcze nie obudowany ;-)

    wiem że nie powinno się palić mokrym drewnem

    ale w ostatni weekend przycinałem gałęzie w ogrodzie i długo nie myśląc
    ZAPAKOWAŁEM MOKRE DREWNO DO KOMINKA,

    efekt taki, że przy dolnych spoinach pojawił się wyciek sadzy i wiadomo,
    zapach sadzy w domu

    teraz PYTANIE: - naprawiać* tj. rozebrać wkład, wyczyścić, skleić
    mastyką i poskręcać

    czy olać sprawę i po prostu na przyszłość nie palić mokrym drewnem?

    * - kominek jeszcze nie obudowany ale na dniach miałem w końcu zabrać
    się za obudowanie :-)

    --
    pozdr. Daniel
    echo `expr substr $mail 4 18` | tr a-z n-za-m;

  • 2. Data: 2009-03-23 19:35:38
    Temat: Re: Problem z kominkiem, wkład użytkowany od 9 lat
    Od: "Jacek" <m...@w...pl>

    Jeżeli to tylko wyciek na łączeniu elementów to spokojnie. Sprawdź
    dokładnie, czy nie ma gdzieś pęknięć i pal dalej. Nawet nie widzę powodów do
    uszczelniania/klejenia, bo po iluś tam paleniach i tak nie będzie idealnie
    szczelne, bo elementy się rozszerzają i kurczą i żadna mastyka tego na
    dłuższą metę nie utrzyma w pełnej szczelności.
    Jacek
    PS
    palenie mokrym drewnem ma raczej zły wpływ na komin (kwasy)

  • 3. Data: 2009-03-23 19:54:13
    Od: o...@o...pl

> [...]
    >
    > czy olać sprawę i po prostu na przyszłość nie palić mokrym drewnem?
    >

    > * - kominek jeszcze nie obudowany ale na dniach miałem w końcu zabrać

    Rozebrać i ponownie zamontować. Jaki komin (murowany z cegieł czy systemowy)?
    To ważne! Pzdr

  • 4. Data: 2009-03-24 07:01:26
    Od: "Daniel (dj74)" <n...@t...pbzddn>

    Jacek wrote:
    > palenie mokrym drewnem ma raczej zły wpływ na komin (kwasy)

    z kominem akurat nie będzie problemu jest wkład ze stali nierdzewnej

    --
    http://videotrip.eu

  • 5. Data: 2009-03-24 07:02:51
    Od: "Daniel (dj74)" <n...@t...pbzddn>

    o...@o...pl wrote:
    > Rozebrać i ponownie zamontować. Jaki komin (murowany z cegieł czy systemowy)?
    > To ważne! Pzdr

    komin z wkładem ze stali nierdzewnej - mimo to rozbierać?

  • 6. Data: 2009-03-24 19:26:09
    Od: "Tomasz" <t...@w...pl>

    Użytkownik "Daniel (dj74)" <n...@t...pbzddn> napisał

    > komin z wkładem ze stali nierdzewnej - mimo to rozbierać?

    Nie czujesz ze facet robi sobie z ciebie jaja?

    --
    Tomasz

  • 7. Data: 2009-03-24 23:20:54
    Od: "Daniel (dj74)" <n...@t...pbzddn>

    Tomasz wrote:
    > Użytkownik "Daniel (dj74)" <n...@t...pbzddn> napisał
    >>
    > Nie czujesz ze facet robi sobie z ciebie jaja?

    nie chodzi o rozbiórkę komina ;-)

    a co do wkładu kominkowego to rozłożenie go i ponowne złożenie nie jest
    niemożliwe

  • 8. Data: 2009-03-26 08:21:11
    Od: o...@o...pl

    > Użytkownik "Daniel (dj74)" <n...@t...pbzddn> napisał

    > Nie czujesz ze facet robi sobie z ciebie jaja?
    >
    > --
    > Tomasz

    Nie robię sobie .... . Jeżeli tylko takie ma Pan rady to ... bez komentaża. A
    teraz odnośnie komina.
    Nie wiedziałem, że jest on z kwasówki, lecz myślałem, że z ceramiki lub cegły
    to raz. Dwa: styk kominka i komina do sprawdzenia (mogło się rozczelnić). Trzy
    jeżeli to jest blacha bez atestu to może być, że komin jest do wymiany (po
    pewnym czasie blacha niewysoko żaroodporna niśzczeje i się rozczelnia przy
    dużych temperaturach - przykład kozy budowlane bez szamotki). Cztery mogło
    pójść na łączeniu dwóch rur (nagłe skoki temperatur przy różnej jakości
    drzewa) np. rozpalono suchym dorzucono mokre. Można sprawdzić w prosty sposób:
    znaleźć firmę lub poprosić prywatnie strażaka (mają czujniki przenośne do
    wykrywania tlenku węgla) rozpalić i sprawdzić tam gdzie można. Można też
    sprawdzić kamerą wkład od wewnątrz. Sam posiadam takie ustrojstwo i na swoich
    (nadzorowanych przeze mnie) budowach to wykorzystuję i nie tylko do tego. Jest
    jeszcze jeden sposób szukania nieszczelności: po prostu go "zadymić". Pzdr

  • 9. Data: 2009-03-26 11:34:18
    Od: "Daniel (dj74)" <n...@t...pbzddn>

    o...@o...pl wrote:

    > Nie robię sobie .... . (...)Jest
    > jeszcze jeden sposób szukania nieszczelności: po prostu go "zadymić". Pzdr

    dzięki za informacje, co do detektora tlenku węgla, to od jakiegoś czasu
    przymierzam się do kupna, tak na wszelki wypadek nie zaszkodzi mieć

    co do szczelności komina, to tak "na oko" jest ok, sam wkład robiłem na
    zamówienie, na wymiar, kominiarz oglądał i powiedział, że jest ok - tj.
    odpowiednia grubość blachy

    mam fragment wkładu wyprowadzony ze ściany na ok. 30 cm, do którego
    dochodzi rura z kominka i wygląda "zdrowo" lekkie przebarwienie od
    temperatury (a zdarzało mi się rozpalać do dość wysokich temperatur)

    ostatnio zmierzyłem temperaturę rury wylotowej ok. 1m nad kominkiem i
    było 260^C (całkiem możliwe że w rzeczywistości więcej) ale bałem się
    uszkodzić końcówkę miernika (zwykły miernik temperatury w multimetrze)