  • 11. Data: 2010-06-17 07:05:59
    Temat: Re: Pro?ba o wyliczenie ...
    Od: "kris" <k...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Rafał" <r...@o...pl> napisał w wiadomości
    news:hvcgm7$q51$1@node1.news.atman.pl...

    > Nad podłogą można by się zastanowić, czy nie lepiej dać ciut więcej, może
    > z 12 choćby. Przelicz wysokość pomieszczeń, zobacz ile możesz dać
    > ocieplenia bez dodatkowego dźwigania ścian.

    To żaden problem jak się to rozplanuje juz na etapie budowy. Chudziak troche
    niżej i tyle.

    Krzysiek

  • 12. Data: 2010-06-17 07:12:06
    Temat: Re: Prośba o wyliczenie ...
    Od: "qaz" <q...@w...pl>

    Użytkownik "kaszpir" <k...@t...pl> napisał w wiadomości
    m.googlegroups.com...
    Witam !
    > - podłoga - 8cm styropian
    > - ściany zewnętrzne - 12cm - styropian
    > - sufit - 15cm wełna

    Myślę, że należy to wszystko podwoić, ceny materiałów spadły teraz a nie
    sądzę,by taniała energia w dającej się przewidzieć perspektywie czasowej.
    Mam 30cm wełny na poddaszu i w czasie upałów i mrozów (a jedno i drugie było
    akurat ostatnio) miałem okazję to docenić.
    Oczywiście jakość wykonania jest również sprawą bezdyskusyjną
    pzdr qaz
    (ściany: styro 20, podłoga (w piwnicy): 10-garaż, 20-reszta) )

  • 13. Data: 2010-06-17 07:19:43
    Od: "qaz" <q...@w...pl>

    Użytkownik "kaszpir" <k...@t...pl> napisał w wiadomości
    m.googlegroups.com...
    > Witam !
    > odpowiada mi projekt Madzia:
    > http://www.projekt-madzia.info/dane-techniczne/

    Z ciekawości zapytam:
    1. Masz na działce drogę/wjazd od północy ?
    2. Czy jesteś pewien, że chcesz te kolumny (choć nie wiem, co jest w okolicy
    i jaka duża działka) ?
    qaz

  • 14. Data: 2010-06-17 08:24:09
    Od: kaszpir <k...@t...pl>

    > I dyscyplina dodatkowa -
    > zrobić (lub przynajmniej przewidzieć miejsce) na wentylacje mechaniczną z
    > odzyskiem ciepła.

    A ile to kosztuje i czy wymagało by od firmy budowlanej dużych zmian w
    projekcie i z jaką dopłatą musiałbym się liczyć.

    Nie ukrywam że budowa domu pochłonie nasze wszystkie oszczędności i
    wyposażenie wnętrz i "wykonczenie" będziemy musieli robić stopniowo ..

  • 15. Data: 2010-06-17 08:33:25
    Od: robercik-us <r...@p...onet.pl>

    kaszpir pisze:

> [...]
    >
    > Nie ukrywam że budowa domu pochłonie nasze wszystkie oszczędności i
    > wyposażenie wnętrz i "wykonczenie" będziemy musieli robić stopniowo ..

    No to nie ukrywam, że jesteś w wyjątkowo komfortowej sytuacji :-)
    Mnie oszczędności wystarczyło na część stanu surowego, a reszta... już
    za bankowe pieniądze.
    Może przemyśl wzięcie kredytu. Mnie udało się załapać na 'rodzinę na
    swoim', ale mimo to nie chcę przeholować z wydatkami :-). Ciężko jest z
    bieżących zarobków budować, chyba, że masz dochody rzędu kilkudziesięciu
    tysięcy miesięcznie ;-), to w takim razie odkujesz się za pół roku, ale
    tak chyba nie jest.

    pozdr.
    robercik-us

  • 16. Data: 2010-06-17 08:35:02
    Od: kaszpir <k...@t...pl>

    > Z ciekawo?ci zapytam:

    Firma ma działki na takich jakby "trzech" pasach. Działkę możemy sobie
    wybrać. Ale chcemy taką działkę w której salonie przez cały dzień było
    słońce. Budowlaniec pokazał nam które te działki to spełniają ;)

    Zabudowa wygląda tak:

    xxxxxxx - domy
    ------------ - droga dojazdowa
    xxxxxxx - domy
    xxxxxxx - domy
    ------------ - droga dojazdowa
    xxxxxxx - domy (tutaj chcemy dom)

    ^

    Z tej strony pada słońce (wczoraj wieczorem było to ładnie widać)

    Wygląda że optymalany byłby ten rząd. Bo salon będzie w kierunku
    słońca oraz nie będzie skierowany na inne domy (trochę intymności).
    Oczywiście w oddali są inne domy , ale trochę dalej.

    Mi zależy na mocnym nasłonecznieniu salonu , bo lubię słońce oraz chce
    aby słońce mi ogrzewało także dom ...

    Działka kwadrat 1000m2.

    Dziś jadę załatwiać formalności.

  • 17. Data: 2010-06-17 08:47:45
    Od: kaszpir <k...@t...pl>

> [...]
    > bieżących zarobków budować, chyba, że masz dochody rzędu kilkudziesięciu
    > tysięcy miesięcznie ;-), to w takim razie odkujesz się za pół roku, ale

    Niestety takich zarobków nie mam , mam dużo duzo mniejsze i poniżej
    średniej krajowej , żona tak samo ...
    Dodatkowo mamy dwójkę dzieci i dla banku mamy zapewne za mały
    "dochód".

    Jeszcze jako kawaler udało mi się w 2003r kupić mieszkanie , które
    będziemy sprzedawali a za resztę uzbieranych przez kilka lat pieniędzy
    dołożymy do wymarzonego domku.
    I tak potem potrwa zapewne długo zanim go umeblujemy i "dopieścimy".

    Kredytu nie chce brać a jak już to jakiś mały ...

    Nie muszę mieć od razu wszystkiego urządzonego i umeblowanego.

    Dlatego ważne są dla mnie "inwestycje" w dom które nie będą drogie a
    które warto wykonać i które się "opłacają".
    Dom jest w wersji "budżetowej" i nie należy o tym zapominać ...

    Oczywiście chciałbym mieć dom pasywny , z pompą ciepłą i innymi
    bajerami ale na taki dom mnie nie stać a nie chce brac gigantycznego
    kredytu , bo zapewne nigdy te inwestycje by mi się nie zwróciły a
    kredyt jedynie by mnie dobił ...

  • 18. Data: 2010-06-17 08:51:40
    Od: kaszpir <k...@t...pl>

    > 2. Czy jeste? pewien, ?e chcesz te kolumny (cho? nie wiem, co jest w okolicy
    > i jaka du?a dzia?ka) ?

    Firma budowlana "przebudowała" projekt. Po prostu zrobiła z niego
    "tańszy" wariant.
    Czyli na poddaszu nie ma żadnych okien. Z salonu nie ma kolumn (są
    tylko kolumny z jednej strony domu) , garaż nie ma drzwi zewnętrznych.
    Poddasze mimo że "użytkowe" nie jest użytkowe. To znaczy jest do
    "wykończenia" zupełnie ...

  • 19. Data: 2010-06-17 09:46:41
    Od: "qaz" <q...@w...pl>

    Użytkownik "kaszpir" <k...@t...pl> napisał w wiadomości
    d.googlegroups.com...

> [...]
    > tylko kolumny z jednej strony domu) , garaż nie ma drzwi zewnętrznych.
    > Poddasze mimo że "użytkowe" nie jest użytkowe. To znaczy jest do

    Widze, ze jestes zdecydowany i zdeterminowany co do budowy - to
    najwazniejsze, by polubic wlasna budowe, bo w innym wypadku zniechecenie i
    nienawisc potrafia sie na najblizszych przeniesc (skrajne przypadki - ale
    dwa znam)

    Ja przyjalem podobne zalozenia jesli idzi o orientacje wzgledem stron
    swiata, naslonecznienie, oszczednosci energetyczne i oszczednosci ogolnie.
    Nawet mam podobny skos dachu (33st)

    Mysle, ze w twoim projekcie mozna wprowadzic pewne (bezkosztowe praktycznie)
    zmiany - ale moze jakis architekt sie wypowie.

    powodzenia qaz

  • 20. Data: 2010-06-17 10:07:53
    Od: kaszpir <k...@t...pl>

    > Mysle, ze w twoim projekcie mozna wprowadzic pewne (bezkosztowe praktycznie)
    > zmiany - ale moze jakis architekt sie wypowie.
    >
    > powodzenia qaz

    Tyle że tak jak pisałem ja kupuję "gotowy produkt".
    Płacę zaliczkę 10tys i resztę czyli 310tys dopłacam po "odbiorze"
    domu.

    Firma budowlana ma w swojej ofercie kilka projektów domu i każdy ma
    podaną cenę w stanie developerskim.
    Ja dodatkowo będę musiał kupić (i zamontować) drzwi wewnętrzne ,
    kominek , panele i kafelki i armatura.

    Więc "oszczędności" dla firmy budowlanej mnie nie interesują , bo wiem
    że i tak tych "oszczędności" nie zobaczę ..

    Tym bardziej że firma budowlana i tak wprowadziła już zmiany które
    dały im oszczędności (brak ocieplenia dachu , brak okien na poddaszu ,
    brak dwóch filarów od strony salonu , brak niektórych okien lub
    mniejsze , zamista dwóch kominów (jeden dla kominka , drugi dla
    pieca , jeden wspólny) ...

    No cóż niestety firma też musi zarobić a cena 320tys za dom w stanie
    developerskim (który bardziej przypomina stan pod klucz u wielu innych
    wykonawców) z działką 1000m2 nie jest wysoka ...
    I zapewne musieli "lekko" odchudzić projekt ...

    Chce kupić z 1-2 okna aby zamontowali je w dachu.
    Jakiej wielkości okna kupić?

    Na razie poddasze będzie użytkowane jako strych. Być może kiedyś zrobi
    się tam pokój , ale szczerze mówiąc w to wątpie bo koszty adaptacji
    były by spore a nie wiem czy aż tak potrzeba mi dodatkowej
    przestrzenni ...
    Ale kupno dwóch okien to nie majątek , a zawsze światło będzie na
    strychu a w przyszłości będzie szansa na zabudowę poddasza ...