  • 1. Data: 2010-11-22 14:56:38
    Temat: Pytanie do elektryków- podlicznik
    Od: "Kris" <k...@p...onet.pl>

    Piętro domu moich rodziców wynajełem lokatorom. Potrzebuje tam zamontowac
    podlicznik- taki do wewnetrznych rozliczeń. Jako ze na pietro są wydzielone
    obwody i osobne zabezpieczenie podłaczenie podlicznika jest więc banalnie
    proste. Pytanko tylko jaki sprzet kupić?,
    Czy cos "elektronicznego "na szynę din
    np:
    http://allegro.pl/1-fazowy-licznik-energii-mechanicz
    ny-podlicznik-i1313550675.html
    Czy pomiar czymś takim bedzie wiarygodny i mozna na podstawie tego ucziwie
    rozliczyc lokatorów?

    Leży tez u mnie w garażu coś w tym stylu:
    http://allegro.pl/licznik-energii-jednofazowy-1f-mie
    rnik-podlicznik-i1333398413.html

    Czy może zamiast elektronicznych wynalazków na szyne din zamontowac taki
    tradycyjny sprzet?
    Czym pomiar będzie bardziej wiarygodny?
    A może jakies inne urzadzenie do rozliczania lokatorów?

    Krzysiek

  • 2. Data: 2010-11-22 15:14:24
    Temat: Re: Pytanie do elektryków- podlicznik
    Od: "Jarek P." <j...@g...com>

    On 22 Lis, 15:56, "Kris" <k...@p...onet.pl> wrote:

> [...]
    1f-miernik-podlicznik-i...

    > Czy może zamiast elektronicznych wynalazków na szyne din zamontowac taki

    Ten pierwszy tak nawiasem mówiąc nie jest elektroniczny :-)
    Takie na szyne din całkowicie wystarczą, będą o tyle dobre, że można
    je estetycznie podłączyć w rozdzielni. Z drugiej jednak strony, jęśli
    stary klasyczny licznik masz zbędny i znalazłoby się nań miejsce, to
    może nie kombinować, tylko wykorzystać to, co jest?

    Istotne pytanie jednak: aby na pewno masz to piętro zasilane z jednej
    fazy? NIe będzie potrzebny trójfazowy?

    J.

  • 3. Data: 2010-11-22 15:22:47
    Od: "Kris" <k...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Kris" <k...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
    > Czym pomiar będzie bardziej wiarygodny?
    > A może jakies inne urzadzenie do rozliczania lokatorów?

    A może dostepne w sprzedązy jest coś takiego:
    http://allegro.pl/licznik-kalkulator-energii-watomie
    rz-orno-or-6907b-i1312654534.html
    tylko na szyne din

    Krzysiek

  • 4. Data: 2010-11-22 19:04:27
    Od: "Kris" <k...@w...pl>

    Użytkownik "Jarek P." <j...@g...com> napisał w wiadomości
    .googlegroups.com...
    On 22 Lis, 15:56, "Kris" <k...@p...onet.pl> wrote:
    >Ten pierwszy tak nawiasem mówiąc nie jest elektroniczny :-)
    Fakt, ale w podobnych cenach sa i elektroniczne
    >Takie na szyne din całkowicie wystarczą, będą o tyle dobre, że można
    >je estetycznie podłączyć w rozdzielni.
    To nie problem rozdzielnia jest ukryta w drewnianej szafce i zmiesci sie tam
    równiez tam rowniez tradycyjny podlicznik
    >Z drugiej jednak strony, jęśli
    >stary klasyczny licznik masz zbędny i znalazłoby się nań miejsce, to
    >może nie kombinować, tylko wykorzystać to, co jest?

    Jak go w miare prosto sprawdzic czy działa i nalicz impulsy poprawnie?
    Pdłaczyc zarwke 100watt na godz. i sprawdzić wskazania
    >na pewno masz to piętro zasilane z jednej
    >azy? NIe będzie potrzebny trójfazowy?

    Na pewno piętro jest na 1 fazie.

  • 5. Data: 2010-11-22 20:32:04
    Od: "Jarek P." <j...@g...com>

    > Jak go w miare prosto sprawdzic czy działa i nalicz impulsy poprawnie?
    > Pdłaczyc zarwke 100watt na godz. i sprawdzić wskazania

    Na przykład. W takim liczniku za bardzo nie ma się co zepsuć, najwyżej,
    jeśli długo leżał, mogą być jakieś problemy z oporami na łożyskowaniu i w
    rezultacie będzie źle liczył. SPrawdź tak, jak piszesz, ale weź pod uwagę,
    że żarówki 100W zwykle miały tych watów tak z 95.

    J.

  • 6. Data: 2010-11-23 05:44:12
    Od: "Kris" <k...@w...pl>

    Użytkownik "m4rkiz" <a...@b...cpl> napisał w wiadomości
    > ?
    >

    > http://allegro.pl/listing.php/search?category=46107&
    string=licznik+lcd&order=d

    To sa zwykłe liczniki i nawet sampodalem link do czegos podobnego. A chodzi
    mi o "kalkulator energi" który podaje w złotówkach ile zuzyto energi.

  • 7. Data: 2010-11-23 11:38:56
    Od: "Cam" <a...@c...pl>

    > To sa zwykłe liczniki i nawet sampodalem link do czegos podobnego. A
    > chodzi
    > mi o "kalkulator energi" który podaje w złotówkach ile zuzyto energi.

    ale w tych licznikach podajesz koszt 1KWh i on ci podaje koszt całkowity