  • 1. Data: 2010-11-22 09:56:04
    Temat: Zielony nalot na tynku
    Od: z...@n...pl

    Witam

    Chcialbym zapytac w jaki sposob mozna pozbyc sie zielonego nalotu na
    elewacji? O jakiegos czasu systematycznie coraz bardziej "zielenieje" mi
    elewacja budynku - szczegolnie od strony polnocnej.

    Czy przyczyna pojawiania sie takiego nalotu moze byc bliska obecnosc
    paproci?

    Jakies pomysly - jak sie tego pozbyc z elewacji i jak pozniej
    zabezpieczyc sie przed ponownym zielenieniem?

  • 2. Data: 2010-11-22 09:59:50
    Temat: Re: Zielony nalot na tynku
    Od: ptoki <s...@g...com>

    On 22 Lis, 10:56, z...@n...pl wrote:
> [...]
    > paproci?
    >
    > Jakies pomysly - jak sie tego pozbyc z elewacji i jak pozniej
    > zabezpieczyc sie przed ponownym zielenieniem?

    W marketach sa srodki na glony.
    Najpierw raz popsikac, poczekac, zmyc a nastepnie po wyschnieciu
    napsikac ponownie i zostawic.

    Pomocna przy tym moze byc myjka wysokocisnieniowa.

    Od siebie dodam ze na zwyklym tynku mi sie zadne glony czy mchy nie
    zalegaly. Ale po ociepleniu i pokryciu sciany "nowoczesnym" tynkiem
    silikatowym sciana zazielenila sie. Taki postep...